• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

מקשיים לניסים באיי הפיליפינים

את ליל הסדר הם כבר חגגו עם 70 יהודים • בתחילה לא היתה כתובת קבועה לפעילות, אולם לאחר כחודש וחצי הם זכו לקבל בתרומה מקום לבית חב"ד • היה זה ישראלי שהחזיק בבעלותו בר-מסעדה, ונאלץ לסגור אותה בעקבות הקורונה • סיפורו של בית חב״ד אל נידו
מקשיים לניסים באיי הפיליפינים
הרב נוטיק בהבדלה בבית חב"ד
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בסיום מגילת אסתר נאמר "וישם המלך אחשוורוש מס על הארץ ואיי הים", ולפי המבואר בחסידות שהמלך אחשוורוש הוא רמז לקדוש ברוך הוא, הרי פסוק זה מקבל משמעות מחודשת – שאפילו באיי הים הרחוקים הנמצאים בקצה תבל, יכירו במלכותו של בורא העולם, לא רק באופן תיאורטי אלא גם ובעיקר בפן המעשי. מי שמסייע לקיום הדברים, אלו שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח הנמצאים בכל קצוות תבל.

בית חב"ד חדש

הרב מוישי נוטיק ומשפחתו משמשים כשלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח לעיר 'אל נידו' במדינת הפיליפינים, מדינה המורכבת מאיים רבים, ובהחלט מזכירה את 'איי הים'. הם מפעילים בית חב"ד תוסס ופעיל, המשרת את היהודים הרבים המטיילים במקום, ומהווה מקום בו אפשר ליהנות מאוכל כשר למהדרין, מניינים לתפילה, אפשרות לכתיבה ובקשת ברכה מהרבי שליט"א מלך המשיח, ואפילו סתם פינה לנוח, לשוחח ולפתוח את הלב.

"לאחר החתונה חיפשנו מקום לשליחות", מספר הרב נוטיק. "אחת האפשרויות היתה 'אל נידו'. היה זה בדיוק כאשר מדינת הפיליפינים נפתחה מחדש לתיירים, לאחר שהכניסה אליה לא היתה אפשרית זמן רב בעקבות נגיף הקורונה. כתבנו על הרעיון לרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש' וקיבלנו ברכה, ויצאנו לדרך בתיאום עם השליח הראשון לפיליפינים הרב יוסי לוי, שאכן מתחילת הדרך עוזר ומסייע באופן מיוחד".

חייבים לגדול

הם הגיעו למקום כשלושה שבועות לפני חג הפסח, כאשר תוך זמן קצר עליהם להתארגן לחג. את ליל הסדר הם כבר חגגו עם 70 יהודים. בתחילה לא היתה כתובת קבועה לפעילות, אולם לאחר כחודש וחצי הם זכו לקבל בתרומה מקום לבית חב"ד. היה זה ישראלי שהחזיק בבעלותו בר-מסעדה, ונאלץ לסגור אותו בעקבות הקורונה. הוא רצה למכור את המקום אך החליט להקדיש את המקום לבית חב"ד.

היה‭ ‬זה‭ ‬ישראלי‭ ‬שהחזיק‭ ‬בבעלותו‭ ‬בר‭-‬מסעדה‭, ‬ונאלץ‭ ‬לסגור‭ ‬אותו‭ ‬בעקבות‭ ‬הקורונה‭. ‬הוא‭ ‬רצה‭ ‬למכור‭ ‬את‭ ‬המקום‭ ‬אך‭ ‬החליט‭ ‬להקדיש‭ ‬את‭ ‬המקום‭ ‬לבית‭ ‬חב‭"‬ד

"אמנם נדרשה מאיתנו עבודה והשקעה, אולם למעשה זה היה מקום מצוין לבית חב"ד", אומר הרב נוטיק. "פתחנו שם מסעדה כשרה, ערכנו סעודות שבת וחגים, ייסדנו שיעור תורה שבועי, וקיבלנו אנשים לאורך היום. יחד עם זאת במשך כל התקופה הזו חווינו קשיים לא פשוטים במציאת מקום מגורים מתאים עבורנו. בינתיים חלפו מספר חודשים, ולקראת ראש השנה התחלנו לראות זינוק במספר המטיילים. לסעודות שבת שגרתיות החלו להגיע אורחים בכמות שראינו רק בליל הסדר. בראש השנה ישבו אצלנו 200 איש, ובסוכות נאלצנו לעשות את הסעודה בשני סבבים כי לא היה מספיק מקום בסוכה. הבנו שאנחנו חייבים לעבור למקום גדול יותר".

ישועה בלתי צפויה

הפרויקט של מציאת מקום חדש התברר כאתגר לא פשוט. בתחומי העיר ניתן למצוא או פחונים או מתחמי פאר, אך לא משהו סביר שמתאים גם לתקציב. הרב נוטיק הלך את כל אל נידו מקצה לקצה, אך לא מצא מבנה מספק. יום אחד באופן בלתי מתוכנן הבחין בבנין שנראה לו ממש מתאים. הוא החל במשא ומתן ממושך עם בעל הבית אך גם לאחר זמן רב לא הצליח להגיע לתנאים טובים עבור שכירות המקום.

כתבנו על הרעיון לרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש' וקיבלנו ברכה, ויצאנו לדרך בתיאום עם השליח הראשון לפיליפינים הרב יוסי לוי, שאכן מתחילת הדרך עוזר ומסייע באופן מיוחד

"כאן ראינו נס נוסף", משתף הרב נוטיק. "בדיוק באותם ימים הגיע לביקור שליח הרבי שליט"א מלך המשיח בגואטמלה הרב אברמי מאירי, עם ידיד נעורים שהינו איש עסקים מנוסה. הוא שמע על המצוקה שלנו ונכנס לעסקי המשא ומתן, ובאופן מיידי השיג עבורנו תנאים מעולים. חתמנו על 'זכרון דברים' והכנסנו את המסמך לספר 'אגרות קודש'. הרבי שליט"א מלך המשיח העניק לנו במקום ברכה לחנוכת הבית, ואף כתב כי יעזור לנו במימון...! מאז שנכנסנו לבנין החדש כמות האורחים והביקורים זינקה, ובפסח האחרון כבר הסבו לליל הסדר 300 איש. הפעילות גודלת, ויש כבר תכניות נוספות לעתיד הקרוב. ברוך השם 'אל נידו' מוכנה לגאולה". 

האירוע החודשי שמביא את הגאולה

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...