• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

האירוע החודשי שמביא את הגאולה

במחשבה כיצד למשוך את הקהל ולספק אטרקציה מושכת מעבר לטקס קריאת הברכה עצמו, הזמין הרב סגל קוסם לאירוע, ואכן הפרסום על כך והמופע המרתק גרמו לעוד רבים לבוא ולהשתתף באירוע המרכזי של קידוש לבנה בעיר ביתר עלית
האירוע החודשי שמביא את הגאולה
קהל גדול במעמד 'קידוש לבנה' בביתר עלית
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בכל הזמנים חיפשו יהודים כיצד לזרז את הגאולה ולהחיש את בואה. התפללו, קראו תהילים, נתנו צדקה, וביצעו עוד מגוון פעולות אשר התפרסמו ככאלו בעלות כוח מיוחד להביא את הגאולה. בדור שלנו, ובמיוחד בשנים האחרונות בהן העולם עבר שינויים מרחקי לכת, נחשף להתגלות מלך המשיח, והתקדם בצעדי אל-חזור לגאולה, יש לנו את הזכות לקבל הוראות מיוחדות בנושא מהרבי שליט"א מלך המשיח, רובן באמצעות שיחות ה'דבר מלכות'.

לעשות כמו שצריך

להדר במצוות קידוש לבנה, היא אחת מן ההוראות עליהן אומר הרבי שליט"א מלך המשיח שהיא קשורה במיוחד עם משיח צדקנו. זוהי הברכה אותה מברכים פעם בחודש, בחציו הראשון של החודש, החל משבוע לאחר מולד הלבנה ועד לאמצע החודש. אכן ניתן לקרוא את הברכה יחד עם מתפללים נוספים בחצר בית הכנסת לאחר תפילת ערבית, אך מומלץ כמובן לקיים את המאורע לפי כל הדקדוקים המופיעים בספרי ההלכה: במוצאי שבת, בהשתתפות קהל גדול, עם בגדים נאים, ומתוך שירה וריקודים כמו בשמחת חתונה.

אל ההוראה הזו נחשף הרב דוד סגל, במסגרת לימוד שיחות ה'דבר מלכות'. היה זה בתחילת השנה האחרונה, זמן לא רב לאחר שעבר להתגורר בעיר ביתר עלית. "בשמחת תורה צעדנו ב'תהלוכה' לשמח יהודים בבתי הכנסת, כפי תקנת הרבי שליט"א מלך המשיח. בזמן התהלוכה עלתה מחשבה ליזום ולעשות משהו גדול לזירוז הגאולה, שיהיה בהשתתפות קהל רב, כמו שנאמר 'ברוב עם הדרת מלך', והוחלט ללכת על קיום מעמד קידוש לבנה".

הצלחה שלא ציפינו לה

במחשבה כיצד למשוך את הקהל ולספק אטרקציה מושכת מעבר לטקס קריאת הברכה עצמו, הזמין הרב סגל קוסם לאירוע, ואכן הפרסום על כך והמופע המרתק גרמו לעוד רבים לבוא ולהשתתף. מלבד זאת יצר הרב סגל תכנית מלאה שכללה הקרנת וידיאו של הרבי שליט"א מלך המשיח, תכנית מיוחדת לילדים, ריקודים לצלילי מוזיקה חיה, ועוד. לאחר הפעם הראשונה המשיך האירוע להתקיים בהצלחה גם במהלך החודשים הבאים, כאשר בכל פעם מוזמן נגן אחר להיות מופקד על הצד המוזיקלי של האירוע.

"עשינו פרסומת בכל העיר, גם עם מודעות פרסום וגם עם כתבות בעיתונות המקומית. הפעם הראשונה הפתיעה אותנו באמת, הגיעו מאות אנשים והיתה שמחה אמיתית. זכינו להצלחה גדולה שאפילו לא ציפינו לה. באירוע מודגש כי הוא מתקיים לקבלת פני משיח בפועל ממש, והוא מלווה בהכרזה 'יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד'. מאז מתקיים המעמד באופן קבוע אחת לחודש ברוך השם".

כמו חתונה

"בעקבות כך שהתחלתי לעסוק בנושא, ראיתי דברים נפלאים המופיעים בשיחה של פרשת נח בה הרבי שליט"א מלך המשיח מדבר על כך", אומר הרב סגל. "לא כולם שמים לב, אבל זה ממש כתוב בספרי ההלכה ובפוסקים, גם אצל הספרדים וגם אצל האשכנזים. הם מדברים דווקא על שמחה כמו של נישואין, כלומר לא מספיק לעשות את זה באופן שמתפללי בית כנסת יוצאים לחצר ורוקדים, כך לא עושים חתונה. מדובר כאן על חתונה של הקב"ה עם 'כנסת ישראל' בגאולה האמיתית והשלמה, דבר שיש בו שמחה עצומה".

"זהו דבר שלא מספיק מפורסם", הוא אומר, "לכן אנחנו עושים זאת באחת הכיכרות המרכזיות בעיר, ואני כל הזמן מחפש דרכים כיצד להלהיב אנשים לעניין הזה. ראיתי התבטאויות שונות של הרבי שליט"א מלך המשיח אודות כך, מהן ניכר יחסו המיוחד ליוזמה זו. עוד לא מיצינו כלל את ההשתתפות באירוע, מספר המשתתפים יכול בקלות להכפיל את עצמו אפילו פי עשר. אנחנו עובדים על שיתופי פעולה לשם כך, והעיקר שאכן בזכות כך נזכה בהקדם האפשרי לגאולה האמיתית והשלמה". 

המפגן הגדול מכולם

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...