• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

מארגנטינה דרך הודו אל תורת החסידות

אלכסנדר קאפיט עוסק בקאוצ'ינג ואימון אישי על פי החסידות, ובמסירת שיעורים והרצאות כמו גם את סיפורו האישי לדוברי עברית וספרדית. את ההרצאות הוא מעביר בליווי מוזיקאלי מיוחד, כידוע שהניגון הוא 'קולמוס הנפש' ובכוחו לעורר רגש ותשוקה לאלוקות
מארגנטינה דרך הודו אל תורת החסידות
מתארח בתכנית 'השראה יומית' אצל הרב יצחק פנגר
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

ימים אלו בהם אנו מקיימים מידי יום את מצוות 'ספירת העומר', משמשים הכנה לקבלת התורה בחג השבועות. מידי יום במהלך ארבעים ותשעה ימי הספירה, אנו מזכירים ומתקנים את אחת משבע הספירות הקבליות, כפי שהיא משתקפת במידות שלנו. הודות לכך ביכולתנו להגיע מוכנים לחג מתן התורה, ויותר מכך – לקבלת התורה החדשה אותה נזכה ללמוד בגאולה מפי הרבי שליט"א מלך המשיח.

שאלות מציקות

בנוסף למסע הרוחני לבירור ותיקון המידות במהלך ימי 'ספירת העומר', יש מי שעברו מסע שכזה בחיים עצמם. כזה הוא ר' אלכסנדר קאפיט, שעבר מסע אישי ארוך עד שזכה למצוא את האור בחייו. הוא נולד בארגנטינה למשפחה יהודית אך עם ידיעות קלושות ביהדות. בית הכנסת אליו היו מגיעים מידי פעם היה בכלל טמפל רפורמי.

"כאשר סיימתי את מסלול הלימודים התחלתי לעבוד בהייטק", הוא מספר. "הייתה לי עבודה טובה וקבועה והכל היה נראה מושלם, אבל דווקא אז התחילו להציק לי שאלות מהותיות: לשם מה באתי לעולם? מה התכלית של הבריאה? השאלות הללו לא הרפו ממני".

חלום מופלא

במהלך החיפושים אחר תשובות לשאלות, הוא שמע על שיטת טיפול אלטרנטיבית כלשהי המשלבת מגע עם 'אנרגיה רוחנית'. הוא החל להשקיע בלימוד השיטה עד שהפך בעצמו למטפל, ובהמשך אף לקח חופשה מהעבודה ונסע להודו להשתלם בלימוד השיטה הזו. "הגעתי למקום והתקבלתי לכת, אך במפתיע דווקא שם התחלתי להרגיש שייכות לעם היהודי", הוא משחזר. "לאחר חמישה חודשים שם, לילה אחד חלמתי חלום מופלא. שמעתי קול שאומר לי 'אם אתה רוצה ללמוד באמת...' ומול עיני הופיעה מפת ארץ ישראל זוהרת ומאירה. בדיוק למחרת אירעה לי תקרית לא נעימה, גירשו אותי מהמקום בו אכלתי שם בקביעות. גם אשרת השהייה שלי בהודו הסתיימה, וצירוף כל הדברים הללו הביא אותי לעזוב את המקום. חזרתי לארגנטינה".

ההשגחה העליונה הביאה אותו להיפגש כאילו 'במקרה' עם יהודי חסידי שהיה בעבר כומר והתגייר לאחר חלום מפתיע בו ראה את הרבי שליט"א מלך המשיח. דרכו הוא החל לראשונה להתוודע ליהדות וללימוד החסידות, ובהמשך גם לשמירת מצוות מעשיות. "את המשך ההתקרבות עשיתי דרך הרב שלמה לוי, ולבסוף עליתי לארץ", הוא אומר, ומוסיף בסיפוק: "לאחר כמה שנים של לימודים בישיבות, זכיתי להקים בית בישראל ולהתברך בילדים טובים ושמחים".

להפיץ את בשורת הגאולה

ר' אלכסנדר זכה לקבל את ברכת הרבי שליט"א מלך המשיח למסירת שיעורי תניא, ולאחר דיווח שכתב בנושא קיבל באמצעות ה'אגרות קודש' את המענה 'גדולה השתתפות עם הציבור ועם פעילי אנשי שלומנו'. לא חלפו עשר דקות, והנה מתקשרים להודיע לו כי הוא זכה בהגרלה על דולר לברכה מהרבי שליט"א מלך המשיח...!

כיום הוא עוסק בקאוצ'ינג ואימון אישי על פי החסידות, ובמסירת שיעורים והרצאות כמו גם את סיפורו האישי לדוברי עברית וספרדית. את ההרצאות הוא מעביר בליווי מוזיקאלי מיוחד, כידוע שהניגון הוא 'קולמוס הנפש' ובכוחו לעורר רגש ותשוקה לאלוקות. כאחד ש'חי את השטח', הוא עד להתעוררות גדולה בציבור. "אני פוגש אנשים רבים שכאשר הם שומעים על בשורת הגאולה הם מגיבים בטבעיות בהכרזת 'יחי המלך'. האמונה שלנו שהרבי שליט"א הוא מלך המשיח מבוססת על מקורות תורניים כמו הרמב"ם ועוד. עלינו להעביר זאת לקהל הרחב, יחד עם שאר עניני הגאולה. לאנשים יש אמונה פשוטה בהתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח, והדבר מקבל ביטוי מיוחד כאשר הם כותבים אליו באמצעות ה'אגרות קודש', מקבלים תשובות ברורות ורואים ניסים גלויים".

להזמנת שיעורים והרצאות: 058-4695508.  

להשתמש בכישרונות להבאת המשיח

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...