• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"א אייר התשפ"ד (29.05.2024) פרשת בחוקותי

הסרט הדוקומנטרי שלא מותיר את הצופים רגועים

סרט דוקומנטרי תיעודי מבית היוצר של מכון המדיה "ואביטה נפלאות" חושף לראשונה שרשרת אירועים היסטורית שאירעה לפני כ-30 שנה בדיוק, סביב מינויו וקבלתו של מלך המשיח
הסרט הדוקומנטרי שלא מותיר את הצופים רגועים
מאות צופים בסרט במהלך ההקרנה בניו יורק
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

שבת פרשת משפטים היא השבת בה בחר הרבי שליט"א מלך המשיח להודיע כי המינוי של מלך המשיח כבר בוצע, על ידי הקדוש ברוך הוא, וכעת עם ישראל צריכים לקבל את מלכותו ולחזק את הקשר אליו. הודעה זו באה על רקע הנאמר במקורות היהדות כי מלך המשיח אינו נתון לבחירה כלשהי, אלא הוא נבחר במינוי ישיר על ידי אלוקים, אולם בשלב זה לעם יש תפקיד מכריע – לקבל עליהם את מלכותו כדי שתוכל להתממש בפועל.

יום קבלת הנשיאות

חסידות חב"ד משופעת במשך השנה בתאריכים אותם מציינים החסידים בהתוועדויות חסידיות בקהילותיהם. לפני כשבועיים ציינו ביום י' בשבט את יום ההילולא של האדמו"ר הקודם של החסידות רבי יוסף יצחק שניאורסון זצ"ל, כאשר במוצאי היום הזה, בתאריך י"א בשבט, גברה האווירה החגיגית בשל ציון 72 שנה ליום קבלת הנשיאות בגלוי, קבל עם ועדה של האדמו"ר הנוכחי - הרבי שליט"א מלך המשיח.

השנה ציינו בריכוזי חב"ד את ההילולא בהתוועדויות ואירועים כמו בכל תאריך חסידי, אך ההתרגשות שברה שיאים בשל חשיפת סרט דוקומנטרי תיעודי מבית היוצר של מכון המדיה "ואביטה נפלאות" החושף לראשונה שרשרת אירועים היסטורית שאירעה לפני כ-30 שנה בדיוק, במסגרת האירוע המתוקשר ביותר בהיסטוריה סביב מינויו וקבלתו של מלך המשיח. 

סיקור תקשורתי נרחב

האירוע המדובר אירע ביום י' שבט תשנ"ג (ינואר 1993), כאשר הרבי שליט"א מלך המשיח השתתף באירוע חסר תקדים אותו כינו כלי התקשורת בתור "הכרזה על מלך המשיח", מה שזכה לסיקור תקשורתי בכלי התקשורת וערוצי הטלוויזיה המובילים בארצות הברית, בישראל ובעולם כולו. האירוע אורגן על ידי חסידי חב"ד בבית מדרשו של הרבי 770, וזכה לגיבוי ותמיכה נרחבת מרבני שכונת קראון הייטס החב"דית ומבכירי רבני חב"ד בישראל ובעולם.

בפתיחת המעמד, בכירי הרבנים נשאו דברים ובירכו את הרבי שליט"א מלך המשיח לרגל 43 שנות הנהגתו, כאשר בשיאו של האירוע קיבלו החסידים לראשונה באופן פומבי את מלכותו של הרבי שליט"א מלך המשיח בהכרזת "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", בהתאם להגדרה ההלכתית של מלך המשיח, אותה כותב הרמב"ם בספרו 'היד החזקה – משנה תורה'.

המעשה הוא העיקר

מפיקי הסרט, שכאמור נחשף השנה לראשונה, שמו דגש על הבאת התיעודים השונים, רובם בפרסום ראשון ובלעדי, לצד ראיונות וזכרונות של חסידים רבים שהיו נוכחים באירוע העוצמתי. "צריך להבין שקדמו לאירוע זה הכנות רבות הן בפן הפנים-חרדי, כאשר מאות רבנים חתמו על פסק דין שהתפרסם בריש גלי ובו הם קובעים כי הרבי שליט"א מלך המשיח הינו "בחזקת משיח" על פי ההלכה, דבר שעורר סערה רבה בקרב הציבור הדתי והחרדי", מספרים חברי מערכת 'ואביטה נפלאות'. "כל האמור לעיל קרה בד בבד לצד הכנות רבות בסיקור התקשורתי. צריך להבין שערוצי הטלוויזיה והעיתונים הגדולים והנחשבים בישראל ובעולם שלחו צוותי צילום וכתבים לסקר את האירוע. אפשר לומר שהיה זה האירוע היהודי הכי מסוקר שהיה ב-50 השנים האחרונות".

הסרט התיעודי החדש הוקרן במספר מקומות, וגם פורסם באינטרנט. ניתן למצוא אותו באמצעות חיפוש המילים 'מאחורי הסאטעלייט'. הסרט מותיר רושם מיוחד על הצופים בו, אך כמו שאמר השבוע אחד המשתתפים בהקרנת הסרט: "העיקר זה לא להישאר בעמדת צופה אלא לנקוט פעולה מעשית. הסרט מדגיש עד כמה נחוצה הפעולה של הכתרת המלך, וכיצד הרבי שליט"א מלך המשיח נותן לה 'אור ירוק' ומעודד אותה. תם זמן השאננות. העם צריכים להכתיר את המלך ולהכריז: יחי המלך המשיח"!  

להאיר את העולם ולהביא גאולה

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...