• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

ספר התורה של מלך המשיח

אחד מהרגעים המיוחדים בהם ניכרת השמחה הגדולה, מתקיים במרכז מעמד ההקפות בשמחת תורה בבית מדרשו של הרבי שליט"א מלך המשיח, כאשר הוא אוחז בידיו ספר תורה קטן ורוקד עימו בשמחה מופלאה. סיפורו של ספר התורה
ספר התורה של מלך המשיח
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

שבת בראשית היא שבת כללית ועיקרית, בשל העובדה שבה מתחילים את התורה מחדש. זוהי גם הסיבה לכך שרבותינו נשיאי חב"ד אמרו כי איך שמתייצבים בשבת זו, כך תהיה השנה כולה. השמחה הגדולה בהתחלת התורה היא מנת חלקו של כל יהודי, כידוע שהתורה הקדושה ניתנה לנו בירושה ולכן היא שייכת לכל יהודי ללא הבדל גיל ומעמד. אחד מהרגעים המיוחדים בהם ניכרת השמחה הגדולה, מתקיים במרכז מעמד ההקפות בשמחת תורה בבית מדרשו של הרבי שליט"א מלך המשיח, כאשר הוא אוחז בידיו ספר תורה קטן ורוקד עימו בשמחה מופלאה.

עלילת דם

מאחורי ספר התורה של הרבי שליט"א מלך המשיח עומד סיפור היסטורי מיוחד, המשלב מסירות נפש יהודית ואהבה עזה לתורה. זהו סיפורם של האחים שמואל אבא ופנחס שפירא, שניהלו בית דפוס משפחתי בסלאוויטא שברוסיה לפני כ-200 שנה. בית הדפוס היה גדול ומצליח, והודפסו בו ספרי קודש רבים. סיפור ההצלחה נגדע ביום בהיר, בעקבות עלילת דם על מנהליו, בטענת שקר שהם רצחו את אחד העובדים.

העלילה היתה מלאת סתירות, אך הדבר לא מנע מפקידי השלטון שונאי ישראל להרשיע את האחים בהאשמה זו וכן ב'עוונות' נוספים. עד לבירור פסק הדין נאסרו האחים שפירא ועמם עוד שנים עשר יהודים מסלאוויטא שהיו קשורים לדעת השלטונות במעשה זה. היחס אליהם היה אכזרי, והם הועברו למאסר בקייב. האסירים נכלאו בבידוד גמור, בלי שאופשר להם לבוא במגע אפילו עם חיילי המשמר השומרים עליהם, וכל אחד מן האסירים ישב בתא נפרד במשך שלוש שנים ויותר עד שהסתיימה החקירה.

מסירות נפש

בסיום 'החקירה' הוחלט על עונשם של האחים שפירא – שלילת כל זכויותיהם, גירוש לסיביר, וכן 1,500 מלקות. בחצר המבצר בקייב נעמדו 500 חיילים בשתי שורות ארוכות, ובידו של כל אחד מהם שוט. האחים הועברו שלוש פעמים בין שורות החיילים וספגו הצלפות שוטים על גבם החשוף. מסירות נפש מופלאה הראו האחים כאשר באמצע 'המצעד' נפלה כיפתו של רבי פנחס. הוא לא זז ממקומו והמשיך לספוג מכות, עד שמישהו הרים לו את כיפתו ואז המשיך במצעדו.

בדרכם לסיביר הגיעו האחים למוסקבה, והורשו להישאר שם באופן זמני. הם מצאו חן בעיני השלטונות המקומיים, שהשתדלו להקל על סבלם. כך גם הורשו להכניס לתאם גביע לקידוש והבדלה, וכן ספר תורה. לאור הנסיבות כתבו את הספר בגודל קטן במיוחד, וגובה הקלף הוא 19 סנטימטר בלבד. בשל המצב בתא הכלא, לא רצו האחים להחזיק בו ספר תורה שלם, והם הכניסו יריעות בודדות של ספר תורה. רק כעבור שנים כאשר שוחררו הם תפרו את היריעות לספר תורה שלם.

מתנה למלך המשיח

במשך השנים ספר התורה המיוחד עבר בירושה במשפחת שפירא, ולאחר גלגולים שונים הגיע לארץ הקודש. בני המשפחה החליטו שספר תורה כזה ראוי להיות אצל אדם נעלה, והרב משה אשכנזי מתל אביב רכש אותו בסכום כסף גדול ושלח אותו מתנה לרבי שליט"א מלך המשיח. ספר תורה זה נתון למשמרת במרכז חב"ד העולמי 770 שבברוקלין. קוראים בו רק בזמנים מיוחדים, ועימו רוקד הרבי שליט"א מלך המשיח בעת ההקפות בשמחת תורה.

המראה הקדוש והמיוחד של הרבי שליט"א מלך המשיח אוחז בספר התורה, כמו ממחיש את מילותיו של הרמב"ם בהלכה אודות סימני מלך המשיח: "מלך מבית דוד הוגה בתורה", במיוחד בשנת 'הקהל' בה המלך קורא בתורה באזני עם ישראל, ומזכיר כי תיכף ומיד ממש נזכה לגילוי "תורה חדשה מאתי תצא" מאת הרבי שליט"א מלך המשיח בגאולה האמיתית והשלמה תיכף ומיד ממש. 

לנצל את השנה המיוחדת

סיום הרמב"ם שחל במוצאי שושן פורים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...