• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח ניסן התשפ"ד (26.04.2024) פרשת מצורע

מפגן יהדות וגאולה בתהלוכות מסביב לעולם

בכל עיר בעולם, פעלו שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח בל"ג בעומר ויתרו את האירוע המרכזי לידי ישראל: התהלוכה לכבודו של רשב"י ולקבלת פני משיח צדקנו. סקירה מהתהלוכות
מפגן יהדות וגאולה בתהלוכות מסביב לעולם
צועדים בתהלוכה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

תהלוכות הילדים שנערכות בל"ג בעומר בהוראת הרבי שליט"א מלך המשיח הן כבר מסורת של ממש, והן כבר הפכו לחלק בלתי נפרד מיום זה. אחד המקורות לקיום המנהג הוא הסיפור על מייסד תנועת החסידות רבי ישראל בעל שם טוב, שלפני כ-300 שנה ערך תהלוכת ילדים ביום זה ובכך הציל מפוגרום רצחני יישוב שלם.

תהלוכות ל"ג בעומר לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי מתקיימות מידי שנה באלפי מוקדים מסביב לעולם, כאשר לטובת האטרקציה שתמשוך את הקהל מגויסים מיטב הכישרונות והחידושים, החל ממופעי אקרובטיקה ולהטוטים ועד להשתתפות של מפורסמים ושחקנים שונים המוכרים היטב בקרב ציבור הילדים. השנה – תשפ"ב – התקיימו אלפי התהלוכות בסימן 120 שנה להולדת הרבי שליט"א מלך המשיח, וכן צויין באירועים אלו סיום לימוד ספר 'משנה תורה' של הרמב"ם במסלול הלימוד השנתי.

תהלוכה על גבי סוסים

אחת התהלוכות הראשונות בעולם נערכה בעיר קיוטו שביפן על ידי השליח הרב מוטי גרומך, שם התאספו אנשי הקהילה להדלקת המדורה ולערב חגיגי ומגבש לציון היום המיוחד. בעבר השני של הגלובוס התקיימה תהלוכה מעניינת בפדרו שבגואטמלה על ידי השליח הרב אברמי מאירי. בתהלוכה זו לא צעדו המשתתפים ברגליהם אלא... רכבו על גבי סוסים.

התהלוכה המרכזית מתקיימת מידי שנה מול מרכז חב"ד העולמי – בנין 770 שבברוקלין. כאשר חל ל"ג בעומר ביום ראשון שהינו יום החופש הרשמי במדינה, נערכת התהלוכה בהשתתפות הרבי שליט"א מלך המשיח בעצמו, אך גם בשנים אחרות כמו גם השנה מתקיימת במקום תהלוכה גדולה ומרשימה במיוחד, מלווה במשאיות ענק ועליהן מוצגים שונים בנושאי יהדות, גאולה, וביאת המשיח.

תפילין במתנה

רק בארץ הקודש מתקיימות ביום זה כ-1000 תהלוכות! אחת הגדולות שבהן נערכת מידי שנה בליל ל"ג בעומר בכפר חב"ד בהשתתפות אלפים. השנה צעדו בראש התהלוכה ילדי 'אור ליובאוויטש' – מוסד בו לומדים הילדים מקצועות קודש בלבד, בהתאם להוראת הרבי שליט"א מלך המשיח - שלבשו תחפושת של מתנה ארוזה בסרט. בכך ייצגו את המיזם הנפלא שלהם – 120,000 (מאה ועשרים אלף!) מתנות לרבי שליט"א מלך המשיח לכבוד יום הולדתו ה-120.

בעיר הרצליה התקיימה תהלוכה גדולה ומרשימה זו השנה ה-42 ברציפות, על ידי בית חב"ד בניהולו של הרב ישראל הלפרין. אלפי ילדים והורים נטלו חלק באירוע בן השתתף גם ראש העיר מר משה פדלון. הילדים נהנו מהגרלה על פרסים יקרי ערך ומפארק מתנפחים ענק. רגע מיוחד ומרגש נרשם בתהלוכת ל"ג בעומר בעיר קישינב בירת מולדובה, כאשר במעמד מאות המשתתפים הוענקו 2 זוגות תפילין לשני פליטים מהמלחמה באוקראינה, שקיבלו על עצמם להניחן מידי יום.

ספרון חדש

בהתאם להוראת הרבי שליט"א מלך המשיח להעניק לילדים משתתפי התהלוכות ספרי קודש, הופק על ידי מרכז ההפצה 'ממש' ספרון חדש, ובו סיפור מרתק על נס שהתרחש במהלך המלחמה באוקראינה. בגב הספרון הודפסו 12 הפסוקים ומאמרי חכמינו ז"ל, שנבחרו על ידי הרבי שליט"א מלך המשיח עבור ילדי ישראל.

שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח מסביב לעולם מסכמים בסיפוק את ל"ג בעומר ומציינים כי למעלה ממיליון ילדים יהודיים השתתפו בתהלוכות השונות. יחד עם זאת הם מוסיפים: "המטרה שלנו היתה ועודנה להביא את הגאולה האמיתית והשלמה בפועל ממש, ואם לא זכינו לראות זאת בל"ג בעומר, אנחנו ממשיכים ופועלים בשיא המרץ כדי לגרום לכך בהקדם האפשרי ולצעוד יחד עם כל עם ישראל לקבל את פניו של הרבי שליט"א מלך המשיח תיכף ומיד ממש".  

רבנים מחוגים רחבים משוכנעים שהרבי שליט"א הוא המלך המשיח

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...