• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת שמיני

כמידי שבוע מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לגולשים יומן אירועים שבועי מפורט מבית משיח 770, הנכתב על ידי אחד התמימים ב'קבוצה'
יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת שמיני
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

יום ראשון, ח"י ניסן - יום הברית של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ויום ההולדת של אביו, ר' לוי יצחק שניאורסון 

בכניסתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לתפילת שחרית, וכן בשאר תפילות היום, ניגנו את שירת ה'יחי' במנגינת 'ניגון הקפות' המיוחס לר' לוי'ק, אביו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, שהיום הוא יום ההולדת שלו.

כמדי יום ראשון, כעשרים דקות לאחר תפילת שחרית יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לחלוקת הדולרים בחזית הבניין 770. בזמן החלוקה נכחו נציגי הטלוויזיה הצרפתית שאף הם עברו מול פני כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ולאחריה זכו בהסבר מפורט על בשורת הגאולה כפי שנמסרה על ידי נשיא הדור - משיח צדקנו.

זמן קצר לאחר חלוקת הדולרים החלו לארגן את פנים בית הכנסת לכינוס ילדים שיערך היום לכבוד חג הפסח וח"י ניסן, הספסלים כולם הועמדו שפניהם אל דרום בית הכנסת ובימת המנחה הועמדה מוגבהת על גבי בימת ההתוועדויות.

כנס הילדים נפתח בתפילת מנחה עם כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ולאחריה פתח המנחה באמירת שתיים עשרה הפסוקים על ידי חיילי וחיילות צבאות ה' ולאחר הכזת הקודש 'יחי' המשולשת ושירת 'ווי וואנט משיח נאו' ו'ושמחת בחגך' פתח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשיחה קצרה אותה אמר על הסטנדר השני שהוכן מראש ובסיומה קיבלו המדריכים חבילות של מטבעות דיימ'ס על מנת לחלקם לילדים המשתתפים בכינוס לתתם בצדקה.

לאחר צאתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א המשיכה תוכנית הכנס שבפני הילדים הופיע אומן שריתק את הילדים למשך שעה ארוכה.

במהלך היום נצפו אורחים רבים שהגיעו מהשכונות החרדיות הסמוכות שניצלו את ימי חול המועד לביקור בביתו של נשיא הדור כשחלקם של תלמידי התמימים מנצלים את ההזדמנות לרשום את ילדיהם לספר התורה של ילדי ישראל כשעמדה מיוחדת הועמדה לשם כך על יד הכניסה לבית משיח.

לתפילת ערבית ניגש בנו של ר' מענדל דרייזין (שהיום הוא יום היארצייט שלו) ולאחר התפילה נשא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א שיחה שארכה כחצי שעה ולאחריה חילק שטר של דולר לצדקה לכאו"א מהקהל אנשים נשים וטף כשגם חסידי פולין ניצלו את ההזדמנות לעבור מול פני הקודש.

(יצויין שהיום היו ארבע תפילות, שלוש חלוקות ושתי שיחות ע"י האחד והיחיד - כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א).

הערב התקיים סיום משניות ע"י א' המקורבים שהגיע לבית משיח עם סעודת מצוה קלה, כמו גם התוועדות שאורגנה ע"י איגוד תלמידי הקבוצה בחדר האוכל עם הרב גרשון אבצן שנמשכה אל תוך הלילה.

יום שני, י"ט ניסן

לאחר תפילת שחרית התקיימה ברית לנכדו של ר' יענק'ל רייך בקדמת בית משיח 770.

כמו"כ, כנהוג מידי שנה בשנה, נפתח שולחן עמוס בכל טוב ע"י משפחת דרייזין לע"נ אביהם, ר' מ"מ דרייזין, שהיום הוא יום היארצייט שלו ושפע המאכלים נשאר לאורך זמן על השולחן לתועלת התמימים והמבקרים הרבים.

במשך היום החל זרם האורחים הרבים מארה"ק להתגבר שהספיקו את ההזדמנות להגיע לבית חיינו בימים האחרונים של החג ולקראת אחרון של פסח כדי לקיים בו את מנהג ישראל לאכול סעודתו של משיח עם מלך המשיח - כ"ק אדמו"ר שליט"א.

כמידי יום בחג הפסח, גם היום לאחר תפילת ערבית נשא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א שיחה, כשהיום הוקמו, בנוסף להגברה הממוקמת על קירות בית משיח שע"י מערכת 770 לייב, גם הגברה מיוחדת שאורגנה ע"י אנשי ה'ועד המסדר', ולאחר סיום השיחה, שארכה כחצי שעה, חילק כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א דולרים לצדקה לכאו"א מהקהל.

עם סיום הריקוד 'יחי' החל ה'כינוס תורה' (שמאורגן על ידי חלק מחברי הבד"צ בשכונת המלך) כשראשון הדוברים הוא המד"א הרב ברוין שפילפל בסוגיית אדם שטעה ובירך 'על נטילת ידיים' ב'יחץ' ובשיטת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בסוגיה ולאחריו דיבר הרב שמואל קראוס שעורר על חשיבות כבוד בית הכנסת ודייק בלשונו הק' של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בנושא.

מיד לאחר הכינוס תורה החלה התוועדות הקבועה, פינת החי, כשבהתוועדות משתתפים תמימים רבים ומוגשים בה גם מיני מאכלים שהוכנו במיוחד במטבח התמימים 1414.

במקביל להתוועדות פינת החי התקיימה גם חגיגת סיום הרמב"ם, כשהפעם, החגיגה נערכה לע"נ ר' משה גערליצקי, אביו של המארגן הקבוע מזה למעלה משלושים שנה ר' מנחם גערליצקי, ולכבוד כך הובא גם כיבוד מיוחד יחד עם שפע רב לכבוד סיום הלכות עדות ברמב"ם.

יום שלישי, כ' ניסן

לתפילת שחרית ניגש ר' מנחם גערליצקי שהתפלל כדרכו באריכות רבה ולקריאת התורה הוציאו, כבכל ימי חול המועד, את ספר התורה לקבלת פני משיח ואת ספר התורה של הרבי ולרביעי ומפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

במהלך שעות הצהריים התקיים כינוס ילדים מיוחד לילדי ה'רליס טיים' הלומדים לע"ע בבתי ספר גויים ומשתתפים בשעת לימוד שבועית על יהדות, וכעת, לכבוד חג הפסח, אורגן להם 'קעמפ' קצר כשבסיומו הגיעו לכינוס בבית משיח שתפס את כל החלק הקדמי של הזאל הגדול כשלילדים מחולקים דגלי יד קטנים והם אומרים את שתים-עשרה הפסוקים שתיקן כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א עבור ילדי ישראל ואף מופע להטוטים קצר.

לתפילת ערבית ניגש ר' שמעון הרץ ולאחר התפילה נשא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א שיחה קצרה שארכה כחצי שעה.

הלילה, ליל שביעי של פסח, המנהג הוא להישאר ערים כל הלילה, ואכן, אברכים ותמימים רבים בחרו להעביר את שעת הלילה ב-770 שהיה מלא מפה לפה עד אפס מקום, כמו"כ לתועלת הלומדים חולקו פירות על שולחן הרמב"ם במהלך הלילה.

יום רביעי, כ"א ניסן - שביעי של פסח

לתפילת שחרית ניגש ר' שלמה גולדפארב ועל אף הלילה הלבן שעבר אתמול על מרבית יושבי בית הכנסת השכימו ובאו קהל רב שהצטרף במהלך התפילה כולה. לקריאת התורה הוציאו את ספר התורה לקבלת פני משיח צדקנו ואת ספר התורה של הרבי ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. ולתפילת מוסף וברכת כהנים ניגש ר' מ"מ קורן.

עם סיום התפילה הועמדה בכניסה לבית חיינו עמדה הקוראת לתמימים היוצאים לתהלוכה לקחת עמם חוברות המכילות בתוכם את שיחות הדבר מלכות על מנת להפיצם בבתי הכנסת ברחבי ניו כשהתמימים המקדימים לצאת לשכונות המרוחקות מזדרזים לקחת עמם את השיחות יחד עם בקבוקי יין ומצות על מנת לעורר את יהודי האזור על סעודת משיח.

כבר זמן קצר לפני תפילת מנחה חנו מול הכניסה לבית משיח ניידות משטרה רבות שבאו במיוחד על מנת ללוות את היוצאים לתהלוכה, ואכן זמן קצר לאחר תפילת מנחה (שהוקדמה במיוחד עבור התהלוכה) החלו לצאת קבוצות קבוצות לשכונות החרדיות הסמוכות על מנת להביא את דבר המלך ואת שמחת החג ליהודי האזור כולו כשדלת הכניסה הראשית לבית משיח נפתחה וכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א יצא לוות במבטו את היוצאים לקיים את דברו.

בשל התהלוכה, תפילת ערבית, כמו גם השיחה שלאחריה, הייתה ריקה מהרגיל כשבכל בית הכנסת היו כמה עשרות בודדות של אברכים ותמימים כשבמהלך השיחה כולה (שארכה כחצי שעה) המשיכו לזרום עוד ועוד תמימים שהזדרזו לחזור על מנת להספיק לפחות חלק מהשיחה.

יום חמישי, כ"ב ניסן - אחרון של פסח

הסדר בתפילת שחרית היה כבאתמול, אלא שהיום נוסף גם 'יזכור' כבית הכנסת מתרוקן על מנת לאפשר לנשארים לומר 'יזכור' על קרוביהם.

בשעות הצהריים החלו אנשי הועד המסדר בסידור ספסלי ושולחנות בית הכנסת להתוועדות - סעודת משיח - שתתקיים לקראת השקיעה, הספסלים כולם כוונו כשפניהם כלפי מרכז בית הכנסת ופרמידות הועמדו על מכונם בכל קצוות בית הכנסת כשתושבי השוכנה מקדימים לתפוס את מקומם להתוועדות ולהקנות, כנהוג, את היין לא' מחברי הנהלת הישיבה.

לאחר תפילת מנחה החלו המשב"קים לסדר את מקומו הק' של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א להתוועדות, כשעל השולחן מסודרים, נוסף על הגביע ומלחיה, גם שקית עם חמש מצות וקנקן מים. 

עשר דקות לפני השקיעה נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א להתוועדות שנפתחה בניגוני רבותינו נשיאינו ונמשכה שעה ארוכה לאחר צאת החג כשבין שיחות הקודש נגנו הקהל ניגונים שונים הקשורים למהותו של יום, בו מתגלה הארת משיח כשהקהל מנצל את הזמן לקיים את הוראת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ולשתות ארבעה כוסות של יין.

לקראת סיום ההתוועדות, ניגנו ד' בבות ו'האפ קאזק', ולאחר ההכרזה על הכינוס תורה (ע"י הת' צמח ראפ) ברך כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ברכת המזון על הכוס ולאחרי' התפללו ערבית כשכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מתפלל על בימת ההתוועדויות סמוך לקיר כשבמקביל מכינים אנשי הועד המסדר את המקום (כפי שהיה בשנים עברו, ולא כפי שהיה בחודש תשרי האחרון) לחלוקת 'כוס של ברכה'.

לאחר תפילת ערבית הבדיל כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ומיד לאחר מכן החל לחלק לכאו"א מהקהל שעברו לפניו 'כוס של ברכה' כשבמקביל מנגנים הנוכחים את ניגוני הפרקים לפי סדר השנים מהחדש לישן ולאחר שעברו כל הקהל ואמירת 'ברכה אחרונה', יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מבית הכנסת.

עם סיום חלוקת 'כוס של ברכה' החלו ההתוועדיות השונות בהמשך לסעודת משיח ברחבי בית חיינו כשבמקביל משפחות אנ"ש פתחו את ביתם לטובת תלמידי התמימים כשהם מגישים מיני מאכל כמנהגי היום.

יום שישי, כ"ג ניסן

עם סיום חג הפסח חזר לתפקד השגרה של בית משיח 770 כשכבר לתמימים המשכימים בבוקר הועמדה, נוסף על פינת הקפה שבכניסה לבית משיח, גם העמדה המיוחדת עבור תלמידי הקבוצה על יד מדרגות בימת ההתוועדויות. כמו כן גם מחלקי החוברות השבועיות, כמו גם החוברות המיועדות לגניזה, לא משכו את ידם וחילקו את מרכולתם על שולחנות בית משיח כשתלמידי התמימים מזדרזים לאסוף את הגניזה לכבוד ולתפארת.

לתפילת קבלת שבת ניגש ר' שאולי זוהר.

שבת קודש, כ"ד ניסן

לתהילים שבת מברכים ניגש ר' יוסף ברוך שפילמן ולתפילת שחרית ניגש ר' שמעון הרץ. בשל ספירת העומר אשר אין מתחתנים בה לא עלו השבוע חתנים כלל ולשבעת הקוראים הראשונים עלו אברכים שונים תושבי שכונת קראון הייטס שניצלו את ההזדמנות לעלות לתורה במחיצתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א כמו גם אב לילדה שקרא לה בשם ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

לברכת החודש ותפילת מוסף ניגש ר' שלמה גודלפארב שהתפלל באריכות ושילב בקטעי התפילה ניגונים רבים.

להתוועדות השבת נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה אחד וחצי לקול שירת 'יחי' על ידי הקהל, והסדר היה כדלהלן:

לאחר הברכה על היין ניגנו למשך כעשרים וחמש דקות 'יחי' שאחריהם פתח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשיחה שארכה קרוב לחצי שעה, לאחר השיחה ניגנו את הניגון על הפרק של הרבי, כשהשבת הוחלף הפסוק "שאלו שלום ירושלים" (שלאחר ה'יחי') לפסוק "יהי שלום בחילך שלוה בארמנותיך".

לאחר שיחה ב' ניגנו הניגון "הללויה הודו לה'" (פ' קו) ולאחר שיחה קצרה חילק כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ארבעה בקבוקים (בין השאר לרב בערל'ה טאלר עבור בית חב"ד באור יהודה ולרב שניאור שניאורסון עבור ישיבת חב"ד ברמת אביב) ולאחר ניגון הקפות נתן גם לר' דובער ציק (עבור שיעור חדש בגאולה ומשיח עם חסידי פולין) ולפני ברכה אחרונה נתן גם לר' מנחם גערליצקי (עבור סיומי הרמב"ם השבוע) ולאחר ברכה אחרונה יצא מבית הכנסת.

לאחר צאתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א התיישבו להתוועד הרב ראובן מטוסוב והרב דוד נחשון כשהתוועדות נמשכת עד סמוך לתפילת מנחה.

לתפילת מנחה ניגש, כרגיל, ר' נחום קפלינסקי, ולאחר התפילה נשאר כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לומר את פרק א' מפרקי אבות עם הקהל כשבמקביל מחולקים דפים עם משנה אחת עם מפרשי המשנה וביאורי כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע חג הפסח

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת ויקרא

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...