• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע חג הפסח

כמידי שבוע מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לגולשים יומן אירועים שבועי מבית משיח 770, המתאר את הקורות בשבוע החולף מזווית של אחד התמימים ב'קבוצה'
יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע חג הפסח
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

יום ראשון, י"א ניסן - יום ההולדת ה-קכ"א לכ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח

על אף השעה המאוחרת בה הסתיימו ההתוועדויות אתמול, רבע שעה לפני סדר חסידות בוקר, התקיים סדר השכם מיוחד על בימת ההתוועדויות כשרבים מתלמידי התמימים, הן מהמשכימים קום, והן מהמאחרים שבת, משתתפים בסדר כמתנה לכ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לכבוד יום הולדתו. בסדר גם הוגש כיבוד רב עבור תלמידי התמימים.

כמו כן, במהלך כל הבוקר עדיין נראו על שולחנות 770 תמימים ואברכים כמו גם חתנים טריים כשהם ממשיכים להתוועד עוד ועוד.

כנהוג לאחרונה בימי דפגרא החסידיים, זמן קצר קודם שביל המלוכה בתפילת שחרית, כמו גם בשאר תפילות היום, ניגנו בקהל את הניגון החדש של הקאפיטעל כשחמש דקות קודם זמן התפילה מוחלפת המנגינה לשירה הנצחית 'יחי אדונינו . . מלך המשיח לעולם ועד'.

תפילת שחרית בלטה במיוחד בהשתתפות המוני ילדים שהגיעו מכל קצוות שכונת המלך על מנת להתפלל שחרית במחיצתו של מלך המשיח ביום הולדתו.

זמן קצר לאחר תפילת שחרית נודע שחלוקת הדולרים הקבועה (שהיום מלאו 37 שנה לפעם הראשונה מאז החל כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לחלק דולרים בימי ראשון בקביעות), תתקיים בזאל הגדול אחרי תפילת שחרית, ואכן, כעשרים דקות לאחר התפילה נכנס כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לבית הכנסת לחלוקת הדולרים כשהשולחן הועמד מראש על יד המדרגות.

בכניסת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח ניגנו 'יחי' במנגינה הרגילה, אך עם תחילת החלוקה הוחלף מהרה הניגון לניגון החדש מהפרק שהתחילו לומר היום. בתחילה עברו הגברים ולאחר מכן עברו הנשים שהוכן עבורם מעבר מיוחד כשרבים מהעוברים נותנים לכ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח מתנות שונות לכבוד יום הולדתו כך שבצאתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח התלאה השקית בה המכתבים השונים עד סופה.

לאחר חלוקת הדולרים התפזרו תלמידי התמימים לכל רחבי העיר ניו יורק על מנת לזכות עוד יהודים האורו הגדול של הרבי שליט"א מלך המשיח ולהשמיע את בשורת הגאולה יחד עם כל מבצעי הקודש עליהם הכריז כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

כמו כן התקיימו ברחבי 770 התוועדויות בר מצווה שונות ביניהן של הת' קעניג שי' והת' העכט שי'.

כמו כן בשעות הבוקר המאוחרות התקיים על השדרה שמול 770 כנס ילדים ענק. כסאות נפרסו על כל רחבי הכביש כשהמנחה מְלָבֶּה בילדים את ההתקשרות בכ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

גם בתוך 770 המשיכה אווירת החג של י"א ניסן, כשהתמימים הנותרים נראים יושבים ללמוד משיחותיו הק' של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח שנאמרו לקראת י"א ניסן בשנים עברו וחלקם יושבים לכתוב לכ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח ולברך אותו ולתת מתנות רוחניות שונות לקראת יום הולדתו. 

עם שקיעת החמה, התמלאה שוב 770 מהמוני הבחורים שבחרו לנצל את י"א ניסן בקיום רצונו הק' של הרבי שליט"א מלך המשיח להפיץ לעוד יהודי את הבשורה, כך שלפני תפילת ערבית ניגנו שוב את הניגון הנבחר לפרק החדש - פרק קכ"ב.

מיד לאחר תפילת ערבית יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לקידוש לבנה בהשתתפות קהל רב, כשלאחרי צאתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח החלו ריקודים שנמשכו שעה ארוכה בליווי כלי זמר עם פרסים והגרלות לילדים המשתתפים בארגונו של הת' ישראל גלנט.

(יצויין שזה השבוע השני ברציפות שבו יוצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח ביום ראשון חמש פעמים!)

במקביל, כנהוג בבית חיינו בכל יומא דפגרא, הוקרן בפנים הזאל הגדול וידאו מהתוועדות י"א ניסן תשד"מ, הודיאו נמשך שעות ארוכות כשבחלקו האחורי של הזאל התמלא בתמימים ואנ"ש שהגיעו במיוחד על מנת לצפות באור פני מלך.

תוך כדי הוידאו החלו צוות עובדי הניקיון של בית כנסת בעבודת הנקיונות לקראת חג הפסח, חלקו הקדמי של הזאל פונה כולו מחפצים, כך שגם בימת התפילות הוזזה ממקומה, והשטח כולו תוחם ונסגר עבור ניקיון בית הכנסת.

יום שני, י"ב ניסן

הבוקר נסגר הזאל הגדול עבור נקיונות חג הפסח כשהמתפללים הרבים הפוקדים את בית משיח מעבירים את מקומם ל'טאשקנטר שול' שבמרתף 770 או לרחבת הסוכה שעל יד הזאל הקטן. למניני התפילות של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח נפתח במיוחד הזאל הקטן לשעת התפילה עצמה כשהוא נסגר מיד לאחר מכן על ידי אנשי הועד המסדר.

במהלך היום הגיעה לביקור קצר חברת הכנסת מיכל ורדיגר השוהה בימים אלו בעיר ניו יורק לביקור בבית משיח. את הביקור ליווה הרב דוד נחשון עם רעייתו ועל אף הנקיונות התאפשרה הכניסה אל חלק מהזאל הגדול.

היום התקדמו עבודות ההרחבה בשלב משמעותי נוסף כשהקיר הדרומי של עזרת נשים קינגסטון פורק כולו ומה שנותר מפריד בין עזרת הנשים לרחוב הם מחיצות זמניות בלבד.  

זמן קצר לפני תפילת ערבית, לאחר פתיחת הזאל הקטן, הכריז הרב מנחם גערליצקי שהבחורים היוצאים ללילי סדר ציבוריים בבתי אבות מוזמנים לאסיפה מיוחדת שתתקיים בהמשך הערב.

 בסביבות השעה עשר בערב החלה ההתוועדות הקבועה, פינת החי, כשהפעם, בשל הנקיונות, הועברה הפינה אל ה'טאשקנטר שול'. בפינה התוועד הרב שניאור שניאורסון על הפסוק בפרק החדש של הרבי שליט"א מלך המשיח "שלווה בארמונותיך" כשהוא משלב, כדרכו, סיפורים רבים כשהפינה נמשכת עד השעה חמש בבוקר!

יום שלישי, י"ג ניסן - יום הילולת אדמו"ר המהר"ש

זמן קצר לאחר תפילת מנחה עם הרבי שליט"א מלך המשיח הגיע איש החסד המפורסם, ר' משה רובאשקין, שבנוסף למגשי האוכל עמוסים בכל טוב, חילק גם לתמימים השוהים בקרבת מקום חמישים דולר בתור "קמחא דפסחא" עבור צרכי החג.

לקראת השעה שבע בערב התמלאה בבחורים הרחבה שממול חזית בניין 770 הממתינים ליציאת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לשאיבת מים שלנו. בינתיים עמלו אנשי הועד המסדר בהכנות לשאיבה כשהסדר הוא כפי שהיה בשאיבה הקודמת בה' ניסן רק שהפעם על השולחן הועמד (במקום חמישה כדים) רק כד אחד וכוס הזכוכית. עם השקיעה, נפתחה הדלת הראשית והקהל החל לנגן 'יחי' במנגינת 'קלי אתה'. המעמד כולו ארך כאחד עשרה דקות שבמהלכם מזג כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לכד מים עבור אפיית מצות המצוה מחר ובסיומו הכריז א' הילדים 'יחי' ג"פ ולאחר מכן חזר כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לחדרו.

לאחר שחזר כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לחדרו השלימו את השאיבה עובדי המאפיה, ובראשם מנהל המאפיה ר' יצחק טננבוים שהגיע במיוחד על מנת לזכות להשתתף בשאיבת המים עבור המצות אותם אוכל ומחלק כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לסדרים ציבוריים הנמצאים בקרבת מקום.

הערב, לאחר תפילת ערבית, הסתיימו עבודות הנקיון בבית משיח 770 ולאחריהם החלו בבדיקת חמץ כשלבדיקה מצטרפים תמימים החפצים לקיים ולבדוק את החמץ דווקא בביתם הנצחי - 770.

בשעות הלילה התקיימה חגיגת סיום הרמב"ם הלכות סנהדרין בחצר הסוכה והתוועדו המשפיעים הרב זלמן לנדא, הרב דוד נחשון ועוד.

יום רביעי, י"ד ניסן - ערב פסח

כבר משעות הבוקר המוקדמות הועמדה על ידי משטרת ניו יורק בכביש ה'סרוויס' שעל יד 770 מכולה עבור שריפת חמץ כשרבים מאנ"ש מגיעים מכל רחבי השכונה על מנת לקיים את מצוות ביעור חמץ. כמו כן, הועמד שולחן בחצר הסוכה שבו הוגשו מיני מזונות רבים עבור תלמידי התמימים וסיומי המסכת הרבים הנערכים בזה אחר זה עבור הבכורות. 

תפילת שחרית הוקדמה לשעה תשע וחצי כשהתפילה עצמה מתנהלת בזריזות מיוחדת ובסיומה הכריז השמש ר' נחום קפלינסקי, נוסף על זמן תפילת מנחה, על סוף זמן אכילת חמץ.

דקות ספורות לפני סוף זמן ביעור חמץ יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לשריפת החמץ על יד התשליך. במקום הועמדה מעין חבית ובתוכה הושלכו לכל אורך הזמן עצים וקרטונים נוספים על מנת ללבות ולהגדיל את האש. בעת השריפה נכח קהל רב (ששרף גם הוא את החמץ שלו באותה האש) אך לא ניגנו 'יחי' וכיו"ב.

לתפילת מנחה יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח בשעה הרגילה והיא התקיימה בזאל הקטן (עקב כך שהזאל הגדול עדיין סגור עקב ההכנות לפסח).

זמן קצר לפני השעה חמש חילק כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח מצות עבור הסדריים הציבוריים הנערכים בקרבת מקום ועבור אנ"ש המתגוררים בקראון הייטס. כמו כן קיבלו חברי המזכירות מצות בודדות עבור ללילי הסדר. החלוקה התקיימה בקומת הזאל הגדול על יד המעלית.

לקראת השעה שש נפתח (באיחור של שעה) הזאל הגדול לאחר שלושה ימים שהי' סגור עבור הנקיונות. עם פתיחת הדלתות נכנסו תמימים ואנ"ש רבים שחיכו לפתיחת הזאל הגדול ותפסו את מקומם. במקביל חולקו המצות אותם נתן כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח עבור תושבי השכונה בשולחן שבקדמת 770.

לקראת יו"ט הגיע מבית הדפוס קונטרס מאמרי חה"פ תרי"ט, ובו ארבעה מאמרים שנדפסו כעת לראשונה מכתי"ק אדמו"ר מהר"ש (הקונטרס היה מוכן אתמול ביום ההילולא של בעל המאמרים, אך ההדפסה התעכבה והגיע בפועל היום לקראת יו"ט כנ"ל).

לתפילת ערבית והלל עלה ר' שמעון הרץ ולאחר התפילה והכרזת הגבאי פתח כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח בשיחה (שלא כרגיל בפסח, לכבוד שנת הקהל) שארכה כחצי שעה.

דקות לאחר צאתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח החלה סחיבת השולחנות והספסלים עבור ליל הסדר ב-770, כשבוגרי הקבוצ'ס השונים יושבים קבוצות קבוצות. גם תלמידי הקבוצה של שנה זו ישבו סביב שולחנות המסודרות על הישיבות מהם באו.

בינתיים עמלו נציגי 'מטבח פסח' לחלק לתמימים מפות וסכו"ם עבור ליל הסדר בעמדה שהועמדה לשם כך על יד הלשכה.

קצות פחות משלוש שעות לאחר השיחה יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לאמירת 'שפוך חמתך' בחזית 770, במקום נכחו קהל רב של תמימים שערכו את ליל הסדר ב-770 כמו גם קהל מאנ"ש תושבי השכונה שהגיעו לחזות בפני מלך בעת אמירת שפוך חמתך כשכולם מנגנים ושרים 'יחי' כשהשירה נמשכת גם זמן רב לאחר חזרתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לחדרו (יצויין שבמהלך היום יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח אל הקהל שש פעמים!).

לאחר מכן חולקה המנה העיקרית של 'השולחן עורך' ב-770 כשרבים ממשיכים לשבת ולהתוועד לתוך הלילה.

יום חמישי, א' דחג הפסח

לתפילת שחרית ניגש ר' מנחם מענדל קורן שהתפלל באריכות על מנת לאפשר למאחרים קום להספיק את התפילה עם כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. לקריאת התורה הוציאו את ספר התורה לקבלת פני משיח ואת ספר התורה של הרבי כשאת מקומו של הבעל קורא הוותיק, ר' מיכאל סלאווין תפס ר' שמואל שי' רייבין (וכן בשלושת הימים). למפטיר עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

זמן קצר קודם מוסף נסגר החלק הקדמי של בית הכנסת כשרק כהנים מורשים להכנס אליו.

למוסף ותפילת טל ניגש הרב מנחם מענדל רייצעס וכדרכו שילב ניגונים רבים בתפילה. באמצע חזרת הש"ץ ירד כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח מן הבימה כשהוא נעמד מול הסטנדר השני שהועמד מראש מאחורי בימת התפילות.

במהלך הצהריים נשמעו שוב ושוב ניגוני התפילה מהמנינים הרבים שהתקיימו בכל רחבי 770 עבור המאחרים קום.

לתפילת מנחה ניגש ר' נחום קפלינסקי שהתפלל באריכות כשהוא משלב בתפילה ניגונים רבים.

לתפילת ערבית ניגש הרב מנחם מענדל רייצעס כשוא משלב בתפילת ההלל, נוסף על ניגוני הפרקים שהולחנו לכבוד כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח במשך השנים, גם ניגוני דביקות רבים, ולאחר התפילה נשא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שלט"א שיחה שהסתיימה בשעה תשע ועשרה (לערך).

לאחר תפילת ערבית חולקו בכניסה לבית משיח מהמצות שנתן כ"ק אדמו"ר מלך משיח שליט"א עבור תושבי השכונה עבור אלו שלא הספיקו קבל אתמול.

בלילה השני נהוג שאין מקפידים על אכילת אפיקומן לפני חצות הלילה, כשהדבר ניכר בעיקר בכך שרבים מתלמדי התמימים האריכו במיוחד באמירת ההגדה ולתוועד לתוך הלילה. כמו כן נראו אברכים רבים שהגיעו לאכול את האפיקומן דווקא בבית משיח, ביתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

לאמירת שפוך חמתך יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח בסביבות השעה שתיים עשרה, כשכאתמול, נשארו תמימים רבים להמשיך ולנגן מול חדרו הק' את השירה הנצחית 'יחי . . מלך המשיח לעולם ועד'.

יום שישי, ב' דחגה"פ

לתפילת שחרית ניגש ר' שמעון הרץ ולקריאת התורה הוציאו (כבאתמול) את ספר התורה לקבלת פני משיח וספר התורה של הרבי, לעליות הראשונות עלו אברכים שונים מאנ"ש שניצלו את ההזדמנות לעלות לתורה כמו גם חתן בר מצווה אחד ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

הסדר בתפילת מוסף וברכת כהנים היה כבאתמול כשלאחר סיום הקדיש שלאחר חזרת הש"ץ עוברים כל הכהנים מול פני כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לאמירת 'ישר כח כהן'.

תפילת מנחה נקבעה לשעת הדלקת נרות, ובשל כך התפילה התנהלה בזריזות מיוחדת כשהיא הסתיימה דקות ספורות לאחר זמן הדלקת נרות.

את הזמן הקצר שנותר בין תפילת מנחה לקבלת שבת ניצלו תלמידי התמימים ואנ"ש עבור לימוד הדף הראשון של מסכת סוטה, כמנהג חב"ד בימי ספירת העומר.

לקבלת שבת ניגש ר' אליהו איידלמן ולאחר תפילת ערבית נשא ג"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח שיחה שהסתיימה לערך בשעה עשר וכחצי שעה לאחר צאתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח נפתח החדר אוכל של תלמידי התמימים ב-1414 עבור סעודת השבת.

כנהוג, באמצע הסעודה יצאו תלמידי התמימים לתהלוכה בכל רחבי השכונה עם הניגון החדש כשבין לבין נעצרים כולם במקומות מרכזיים בשכונה כמו גם מול ביתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח ומול חדרו הק' ב-770 לאמירת שתיים עשרה הפסוקים ולהכרזת הקודש 'יחי אדונינו'.

א' דחוה"מ, שבת קודש, י"ז ניסן

תפילת שחרית התנהלה כרגיל, ולעמוד ניגש ר' בנציון שי' שפריצער. לקריאת התורה עלו שבעה קרואים ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח. לתפילת מוסף ניגש ר' מנחם מענדל קורן.

לאחר התפילה לא התקיימו התוועדות לכבוד שבת קודש מלבד התועדות קצרה שמתקיימת בקדמת בימת ההתוועדות, שהתקיימה רק על בקבוק יין ומיים.

לתפילת מנחה הוציאו את ספר התורה לקבלת פני משיח ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח כשהוא חוזר אחרי ספר התורה למקומו.

בכניסת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לתפילת ערבית ניגנו 'יחי' במנגינת ניגון הקפות (לכבוד יום הולדתו של ר' ליוק שחל בח"י ניסן) ולאחר תפילת ערבית ושיחה (שהסתיימה בשעה ב8:58) יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת צו

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת תזריע

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...