• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת תרומה

כמידי שבוע מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לגולשים יומן אירועים שבועי מבית משיח 770, לצד תיעוד מפורט • שבוע פרשת תרומה
יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת תרומה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

יום ראשון, כ"ח שבט

הבוקר הופתעו לראות המשכימים קום את דלת הכניסה החדשה המובילה מבימת ההתוועדויות אל מבוא הכניסה לעזרת נשים קינגסטון. הכניסה בנוייה בצורה מיוחדת כך שבשבתות ובזמנים עמוסים, בהם המקום נסגר לטובת הנשים הרבות, ניתן להפוך את הדלת שבמקום לחלון שקוף-אטום עבור ציבור הנשים. רבים מאנ"ש ותלמידי התמימים עלו לראות את ההרחבה שנפתחה ביום זה לראשונה לציבור הגברים, ובמהלך היום נראו רבים מהלומדים עם הכוסות המיוחדים המוצבים בפינת קפה שבמבוא הכניסה.

לפני תפילת שחרית עם הרבי מלך המשיח שליט"א התיישבו קבוצה מאנ"ש רחובות שבאו לשבת בשולחן הרבנים לשיעור מיוחד במאמרי חג הפורים הקרב ובא.

כמדי שבוע, לאחר התפילה חילק כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א דולרים לצדקה בחזית הבניין של 770. בחלוקה קיבלו כמה מהבחורים החוזרים השבוע לארה"ק דולר נוסף לשליחות מצווה.

קצת לפני סדר חסידות ערב התקיימה חגיגת ה'אופשרנישט' לנינו של הרב שווי (המד"א בשכונת המלך, קראון הייטס). בשמחה הוגש כיבוד רב כיד המלך כשהתמימים מתיישבים לאחל לאבי הבן שיזכה לגדלו כחסיד נאמן לרבי מלך המשיח שליט"א.

אחרי תפילת מנחה עם הרבי מלך המשיח שליט"א מסר את שיעור הדבר מלכות היומי הת' יוסף יצחק אנקווה כשהוא משלב בלימוד שיחת הדבר מלכות השבועית סיפורים והוראות למעשה בפועל.

עם סיום השיעור החלה ה'קבלת פנים' לחתן הרה"ת ברוך בר מזגאוקר בפינה הצפונית מזרחית. כנהוג, ניגנו את כל ניגוני רבותינו נשיאנו ולאחר מכן חזר החתן ממאמרי דרושי חתונה.

במהלך היום נצפו רבים מתלמידי ישיבת תות"ל בני ברק שהגיעו ל-770 כקבוצה מאורגנת לקראת הימים הראשונים של חודש אדר, בו "מרבים בשמחה", כשבתפילות נעמדים הם קרוב ככל האפשר לרבי מלך המשיח שליט"א.

לאחר תפילת ערבית יצאו הסעות מחזית 770 עבור התמימים ואנ"ש הנוסעים לשמח את חברם לספסל הלימודים, החתן ברוך בר, שחתונתו מתקיימת הלילה בשכונת פלאטבוש שבברוקלין. מפאת העומס הרב הורו הממונים לרכבים הפרטיים שעמדו במקום להתפנות על מנת לאפשר לנהגי הסעות לקלוט אליהם את ההמונים.

IMG_20230227_202819_907

IMG_20230227_202819_868

יום שני, כ"ט שבט

עקב ריבוי החתנים, בתפילת שחרית לא אמרו תחנון. בקריאת התורה עלו בשני העליות הראשונות חתני בר מצוה שונים, ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

אחרי התפילה נערכו כמה התוועדויות בר מצווה ברחבי הזאל הגדול.

במנחה הגיעה קבוצת ילדים מהכיתות הצעירות של 'חדר' אור מנחם, שלפני התפילה הצטלמו כולם בחזית הארון קודש.

הערב התקיים במלון אש"ל 'פאנל שליחות' מיוחד שאורגן ע"י ה'מטה ליציאה לשליחות', ובו דיברו שלוחי הרבי מלך המשיח שליט"א מרחבי העולם – הרב מנחם מענדל זלמנוב (קישינוב, מולדובה), הרב מנחם מענדל מיכלשווילי (דלהי, הודו) ועוד. שרבים מהתמימים השתתפו בפאנל ההכנה לקראת היציאה לשליחות בבתי חב"ד ברחבי העולם, כשהם מקבלים כלים מעשיים רבים לקראת היציאה לשליחות כפי שהיא חדורה בשליחות היחידה – קבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש.

הערב הוא הלילה הראשון של חודש אדר, וכפי הוראת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א להוסיף ולהרבות בשמחה כבר מהיום הראשון של ראש חודש, התקיימו הלילה הריקודים הראשונים המתקיימים מדי ערב ב-770, הריקודים החלו בשעה עשר וחצי כשהם נמשכים שעה ארוכה.

לאחר הריקודים החלה ההתוועדות הקבועה, פינת החי, בה צוין יום-הולדת ה-75 לאחד מאנ"ש, שהתקיימה עם שפע גשמי ורוחני לתוך הלילה.

IMG_20230227_202820_186

IMG_20230227_202820_226

IMG_20230227_202819_890

יום שלישי ל' שבט, אדר"ח אדר

קצת לפני תפילת שחרית סידרו אנשי ה'ועד המסד' את מחיצות בית הכנסת על מנת שקול שירת ה'הלל' היוצא מהמניינים הקטנים הנערכים תחת העזרת נשים, לא יפריע למניין המרכזי של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, והשינוי אכן ניכר במהלך התפילה.

כרגיל בכל ראש חודש, תפילת שחרית נערכה בליווי ניגונים רבים, כשבהלל מנגן הקהל כמעט בכל קטע וקטע. לתפילה הגיעו גם כיתה שלימה מ'חדר' אוהלי תורה, כשהם תופסים את מקומם מאחורי כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

לקריאת התורה הוציאו ספר התורה של הטנקיסטים, כשתלמדי 'אוהלי תורה' שהגיעו לתפילה זורקים חופני סוכריות על חתני הבר מצווה העולים לתורה. לרביעי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

לאחר התפילה התקיימה על בימת ההתוועדויות חגיגת הבר מצווה לת' שמואל פריימן עם שפע גשמי ורוחני רב, כשרבים מן התמימים עולים לברך את חתן הבר מצווה לרגל יום קבלת עול המצוות שלו.

הצהריים התקיים המבחן החודשי בכל מסלולי המבצע 'יששכר וזבולון', כשרבים מתלמידי התמימים הולכים לחדר האוכל שם מתקיים המבחן והדבר ניכר היטב על ספסלי 770.

במהלך היום בלטה קבוצת נערים מבית חב"ד באילת שבניהולו של שניאור בקשי, כשלאחרי תפילת ערבית הם משתתפים כולם בריקוד "יחי" שהם מוסיפים חיות ושמחה רבה.

גם הלילה לאחרי הסדרים התקיימו הריקודים ברוב שירה וזימרה לכבוד חודש אדר כשבין העמודים בקדמת הזאל הגדול נתלה שלט ובו  מענה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מחודש אד"ר תשנ"ב על הריקודים שנערכו אז "תהא פעולה נמשכת ובהוספה אזכיר על הציון". לאחר הריקודים הכריזו תלמידי התמימים את י"ב הפסוקים כשהם ממשיכים את הריקודים בחיות ושמחה רבה.

IMG_20230227_202819_879

יום רביעי, בדר"ח אדר

גם היום הגיעו לתפילת שחרית רבים מתלמידי 'חדר' אוהלי תורה כשהם מצטופפים סביב בימת התפילות של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

לקראת סיום סדר נגלה צהרים נערך כינוס לילדים המשתתפים בפעילות 'רעליס טיים' מידי יום רביעי, וכעת התקבצו ובאו כולם לבית משיח עם המדריכים הקבועים כשהם שרים את המנון הפעילות, אומרים יחד את י"ב הפסוקים שתיקן כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, ונהנים מתכנית מיוחדת.

הכינוס נמשך עד זמן קצר לפני תפילת מנחה, ובשל כך נשארה ההגברה שהועמדה עבור הכינוס גם לתפילת מנחה עבור השירה שבכניסתו וביציאתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. גם בתוך התפילה עצמה החל החזן, ר' נחום קפלינסקי, את הניגון "ויהי בימי אחשוורוש", לכבוד ראש חודש אדר.

במהלך היום הגיעו קבוצות נוער רבות לקראת השבת הקרובה בה מתקיימת שבת עבור בני הנוער היהודיים מרחבי העולם, כשהם מצטלמים עם דגלי המשיח על חזית ארון הקודש. כמו"כ בזמן סדר חסידות ערב הגיעו תלמידי ישיבת חב"ד אלעד בהרכב מלא יחד עם חלק מצוות הישיבה, כשלרבים מתלמידי הישיבה זו הפעם הראשונה שלהם אצל כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

הלילה התקיים סדר ליקוטי שיחות מיוחד בקדמת 770, ומיד לאחריו החלו הריקודים הקבועים לרגל חודש אדר. הריקודים הקבועים התקיימו היום עם חיות מיוחדת בשל הגעתם של עשרות צעירים מארה"ק ששרו בחיות ובשמחה בכל שירי בגאולה ומשיח.

קצת לאחר הריקודים החלה ב'טאשקנטר שול' שבמרתף 770 התוועדות לרגל היארצייט של הרב גרשון מענדל גרליק, עם הרב ראובן מטוסוב וההתוועדות נמשכה אל תוך הלילה.

IMG_20230227_202820_415

IMG_20230227_202820_620

יום חמישי, ב' אדר

המתפללים המשכימים קום, זכו לראות את העגלות החדשות שנבנו הלילה לטובת עובדי 'אוצר הספרים' של 770. כמו"כ נסגרה היום עזרת נשים קינגסטון עבור הנשים האורחות הבאות לקראת שבת.

כמה דקות לפני תפילת שחרית עם כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א נתלה לזמן קצר שלט מיוחד על הקיר המערבי של הזאל הגדול שלט חגיגי המקבל את פני קבוצת תלמידי התמימים שבאו מתות"ל אלעד.

אחרי תפילת שחרית התקיימה התוועדות בר מצווה לבנו של ר' אהרלה קרומבי על שולחן הרבנים.

אחרי תפילת מנחה התקיים שיעור הדבר מלכות היומי עם שפע גשמי ורוחני רב לכבוד 'סעודת עניים' שנתרמה לרגל חתונתו של החתן לוי פארסט וזוגתו שיחיו.

בתפילת ערבית בלטו במיוחד תלמידי ישיבת חב"ד באלעד שנוכחותם פעלה והביאה לשביל מכובד גם באחורי בית הכנסת.

אחרי סדר חסידות ערב והשיחה היומית התקיים במערב 770 שיעור גאולה ומשיח השבועי אותו מסר הת' מאיר הכהן רייכמן ובו דן בקיום מצוות "ועשו לי מקדש" בזמן הגלות, ועל החידוש המיוחד של זמננו – זמן הגאולה. במקביל התיישבו ב-770 קבוצות קבוצות של נערים שישבו עם מדריכיהם כשהם לומדים משיחותיו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א על מהותו של חודש אדר וחג הפורים הקרב ובא.

מיד לאחר השיעור החלו ריקודי השמחה הקבועים של חודש אדר בצורה מורחבת, בימת הנגנים מוקמה בדרום 770, ועל הנגן נוסף אף זמר שהרקידו את הקהל עד לשעה מאוחרת. בנוסף לכך, גם על דגלי המשיח הקבועים נתווספו עוד כעשרה דגלים כך שב-770 הונפו במקביל למעלה מ-12 דגלים כשעשרות הנערים שהגיעו לקראת שבת נופפו בהם בשמחה רבה.

מיד בסיום הריקודים, לקראת השעה אחת בלילה, החלו התוועדויות ליל שישי בליובאוויטש כשתלמידי התמימים יושבים קבוצות קבוצות ומתוועדים על הנקודה העיקרית – קבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש.

IMG_20230227_202827_199

יום שישי, ג' אדר

בשעות הבוקר עד התפילה הועמדו דוכני תפילין ברחבי 770 עבור בני הנוער הרבים הנמצאים בשכונת המלך.

מיד לאחר תפילת שחרית עם הרבי מלך המשיח שליט"א התקיים חגיגת ה'אופשרנישט' לבן משפחת רייך על שולחן סיומי הרמב"ם, עם ריבוי שפע רב, כשבמקביל מתקיימת גם התוועדות בר מצווה למשפחת ר' דדו אלבכרי מארה"ק על שולחן הרבנים, כשתלמידי התמימים מזדרזים לאחל מזל טוב בדרכם ליציאה ל'מבצעים' ברחבי ניו יורק.

בשעות הצהריים המוקדמות החלו לארגן את הזאל הגדול לקבלת שבת כשכל הספסלים מסודרים בצפיפות עד העמודים שבקדמת 770, כמו כן נוספו ספסלים רבים על הספסלים הרגילים כך שהזאל הגדול 'כוסה' כולו בספסלים ממזרח למערב ומצפון לדרום. גם החלונות שבעזרת הנשים קינגסטון הוסרו כולם על מנת לאפשר לכל הנערים המגיעים מקומות ישיבה ברווח, כשלתלמידי התמימים ואנ"ש מתמקמים בקדמת 770, מהעמודים עד ארון הקודש.

כשעה לפני קבלת שבת הלו להגיע הנערים כשהם לומדים יחד השלוחים שבאו עמם, על שולחנות 770 חולק גם הזמנות מיוחדות בעברית ובאנגלית לחלוקת הדולרים שמתקיימת בכל יום ראשון. כעשרים דקות לפני התפילה נעמד א' מאנ"ש קראון הייטס והחל לנגן עם הנערים ניגונים שונים, אך מיד שנפתח השביל לכניסת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א הוחלפו כל השירים לניגון הנצחי – "יחי אדונינו". גם התפילה עצמה לוותה בשירים וניגונים רבים והיא ארכה כחצי שעה.

IMG_20230227_202827_411

 שבת קודש, ד' אדר

כבכל שבת, גם הבוקר התקיים שיעור דבר מלכות בשולחן סיומי הרמב"ם, כשבמקביל התקיים סדר השכם מיוחד לתלמידי ישבת חב"ד אלעד.

אחרי תפילת שחרית, בשעה אחד וחצי נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א להתוועדות כשבסיומה חילק שלושה בקבוקי משקה להתוועדויות ושיעורים חדשים ברחבי העולם, לאחר ניגון ההקפות ויהי רצון נתן גם לר' מנחם גרליצקי בקבוק עבור סיום הרמב"ם שיתקיים היום ולאחר ברכה אחרונה יצא.

מיד לאחר ההתוועדות החלה התוועדות 'אופרוף' לתמים החתן יוסי קוביטשעק כשרבים מתלמידי התמימים מאחלים לו דרך צלחה בחיי השליחות לנחת רוח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

במהלך הצהריים הופץ בין הציבור ב-770 סיפור מרעיש: נער ישראלי אחד שהגיע עם קבוצת נערים מאשקלון לבית משיח, סיפר שראה בעיניו את כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א יושב על כיסאו בחדרו, בזמן שבין סיום התפילה להתוועדות. הוא רץ נרגש לספר זאת לאחד התמימים, וכך נפוצה השמועה.

מיד לאחר תפילת ערבית והוידאו, החלו הריקודים הקבועים של חודש אדר, שהפעם, בשל השעה המוקדמת שהם מתקיימים, השתתפו גם אנ"ש וילדים רבים כשהמוזיקה אף הותאמה להם במיוחד.

IMG_20230227_202827_406

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת משפטים

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת פקודי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...