• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת משפטים

כמידי שבוע, מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לגולשים יומן אירועים שבועי מבית משיח 770, לצד תיעוד מפורט • השבוע: יום ההילולא כ"ב שבט, אפיית מצות האמונה ועוד
יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת משפטים
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

יום ראשון, כ"א שבט

היום נתלה  השלט המורה על זמן המולד לקראת שבת מברכים חודש אדר.

כמידי יום ראשון אחרי תפילת שחרית חילק הרבי מלך המשיח שליט"א דולרים לצדקה בחזית 770. בשל האורחות הרבות שהגיעו לקראת כינוס השלוחות וכ"ב שבט - יום ההילולא של הרבנית חיה מושקא, שונה הסדר ותחילה עברו הנשים, ורק לאחר מכן עברו הגברים.

לפני תפילת מנחה נתלה שלט מיוחד המבשר על בא כ"ב שבט – יום ההילולא של הרבנית חיה מושקא, ול"ה שנה לתחילת התקופה החדשה בנשיאותו הנצחית של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. השלט, בצבע ורוד, נתלה במערב 770 על ידי כמה מתלמידי התמימים דוברי השפה האנגלית. כמו כן על השולחנות חולקו חוברות המכילות בתוכם את שיחת הדבר מלכות (קונטרס "בך יברך ישראל") בלשון הקודש ובאידיש לתועלת הלומדים והמעיינים.

אחרי תפילת מנחה עם הרבי מלך המשיח שליט"א מסר הת' שלמה שמשון פבזנר את שיעור הדבר מלכות היומי בדבר מלכות כ"ב שבט, בו מבואר על התקופות השונות בנשיאות ועניינה של התקופה החדשה בנשיאותו של הרבי מלך המשיח שליט"א.     

לקראת השקיעה, הועמד שולחן על יד פינת הקפה עבור נרות לתועלת הנוהגים לנהוג במנהגי הילולא על הרבנית חיא מושקא בכ"ב שבט. השולחן התמלא בנרות כשמאן דהו מסדרם בכדי שיצאו צמד המילים "תקופה חדשה".

כמידי שנה, ניגש הרבי מלך המשיח שליט"א לעמוד לתפילת ערבית לרגל היארצייט של אשתו הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא, כשהתמימים תופסים את מקומותיהם קרוב ככל האפשר על מנת לשמוע ולראות את הרבי מלך המשיח שליט"א בתפילתו.

לקראת השעה עשר בערב נסגר החלק המרכזי של 770 עבור הנשים הרבות שהגיעו לקראת כ"ב שבט, כשמחיצות נפרסות לכל האורך החלק הצפוני של הזאל עבור הגברים. כמו כן התקיימה התוועדות ב'פינת החי' לעילוי נשמת סבתא של א' התמימים ולכבוד ההילולא של הרבנית.

IMG_20230220_200212_793

IMG_20230220_200213_413

IMG-20230214-WA0000

IMG_20230220_200213_348

יום שני, כ"ב שבט

גם לתפילת שחרית עלה הרבי מלך המשיח שליט"א. חידוש מיוחד של היום לגבי אתמול, הוא, שהיום הוטמן בתוך עמוד התפילות מיקרופון זעיר עבור השידור החי שמשודר בערוץ 'זמן הגאולה'.

קריאת התורה התקיימה בתוך הריבוע המיוחד שנתחם בקדמת 770. הקריאה התקיימה על שולחן של חלוקת הדולרים כשלקריאה מוצאים את ספר התורה של הטנקיסטים. לשלישי עלה הרבי מלך המשיח שליט"א. התפילה ארכה זמן רב מהרגיל, ובשעה אחד-עשרה ועשרה יצא הרבי מלך המשיח שליט"א מבית הכנסת לחדרו.

במהלך היום הגיעו כמה כיתות ילדים מתלמודי התורה שבשכונת המלך ל-770 על מנת להתפלל את תפילת מנחה בכ"ב שבט בבית משיח.

למנחה ניגש הרבי מלך המשיח שליט"א לעמוד, ולאחרי התפילה הכריז השמש ר' נחום קפלינסקי על זמן תפילת ערבית ועל ההתוועדות המרכזית שתתקיים הערב.

אחר תפילת מנחה וריקוד יחי התקיים שיעור דבר מלכות היומי מפי הת' גרשון רוטשילד – משלוחי הרבי מלך המשיח שליט"א בבית חב"ד דלהי שבהודו. השיעור התקיים בצורה מורחבת ועם שפע גשמי רב.

היום שופצה דלת הכניסה השמאלית שבכניסה שעל יד "אבן הפינה", על מנת "לפאר ולרומם" את בית משיח כיאה וכראוי.

מיד אחרי סדר חסידות ערב, בשעה 9:30, החלה ההתוועדות המרכזית לרגל כ"ב שבט. בתחילה הוקרן ודיאו מראות קודש, בו נראה הרבי מלך המשיח שליט"א לערוך התוועדות לעילוי נשמת הרבנית, ולאחריו החלו הרבנים לנאום בזה אחר זה, בין השאר דיבר המד"א הרב יוסף ישעי' ברוין שעורר על ענין האחדות בין חסידים וקישר זאת לענינים שהזמן גרמא, כמו כן דיבר ר' אהרון לייב רסקין, שסיפר כמה סיפורים מכלי ראשון על הרבנית ועוד.

באמצע ההתוועדות נודע שקבוצת בחורים (מישיבת תות"ל בהרי הפוקונוס) שהיו בדרכם חזרה מבית חיינו, נקלעו לתאונת דרכים ורכבם התהפך לתוך תעלה עמוקה. ההתוועדות הוקדשה לזכותם, כשבמקביל התפרסם מענה מהרבי מלך המשיח שליט"א (באמצעות האגרות קודש) ובו ברכה לרפואה שלימה למעלה מדרך הטבע.  

בהמשך הלילה התקיימה התוועדות פינת חי לתוך הלילה, כשבין השאר ישב ר' חס"ד הלברשטם (שזכה לשמש בקודש אצל הרבנית בעלת ההילולא) וסיפר סיפורים רבים.

IMG_20230220_200212_706

IMG-20230214-WA0020

IMG-20230214-WA0019

יום שלישי, כ"ג שבט

הבוקר נודע שכברכת הרבי מלך המשיח שליט"א שוחררו מבית הרפואה כמעט כל תלמידי התמימים שנפצעו אתמול בתאונה.

לאחר תפילת מנחה עם הרבי מלך המשיח שליט"א מסר הת' פסח שיפמן את שיעור הדבר מלכות היומי שבשיעור מוגש כיבוד של ימות המשיח בשפע רב.

היום הוא היום הראשון של חבורת המצות של תלמידי הקבוצה, "מצות האמונה", ובשל כך תמימים רבים השתתפו היום במאפיית המצות, דבר שניכר היטב על ספסלי 770. כמו כן בבין השמשות יצאו לשאיבת "מים שלנו" עבור האפיה מחר, כשתמימים רבים יוצאים ללוות את השאיבה עם דגלי המשיח וכששירת "יחי" (במנגינת "קלי אתה", כנהוג) מלווה את המעמד.

הערב התקיים סדר "הקהל" מיוחד בלימוד שיחת הדבר מלכות לכ"ב שבט, ומיד לאחר סיום הסדר והכרזת ה"יחי" החלה התוועדות יום הולדת לת' יוספי פורטל כשחבריו לקבוצה משתתפים ומאחלים לו שנת הצלחה בגשמיות וברוחניות לקבלת פני משיח צדקנו.

IMG_20230220_200219_687

IMG_20230220_200213_126

IMG_20230220_200219_525

יום רביעי כ"ד שבט

הבוקר התקיים סדר השכם על בימת ההתוועדויות.

עקב חזרת האורחות הרבות לארץ הקודש, נפתחה היום בחזרה עזרת נשים קינגסטון לגברים לתועלת קהל הלומדים והמתפללים.

היום לאחר תפילת מנחה מסר הת' פאלע נוטיק את שיעור דבר המלכות היומי שהתקיים במתכונת מצומצמת עקב הימצאותם של תמימים רבים באפיית המצות המתקיימת בימים אלו.

גם היום בבין השמשות יצאו הממונים לשאיבת "מים שלנו", כשבמקביל מתקיימת חופה בחצר הספריה הסמוכה.

קצת לפני סדר חסידות ערב הגיע ל-770 קבוצת נערי בר-מצווה שהגיעו לקראת יומם הגדול לטיול בעיר ניו יורק רבתי שכחלק מטיולם הגיעו להתפלל תפילת ערבית במקום הקדוש ביותר בעולם – 770 בית משיח. לפני התפילה הזכיר מדריך הקבוצה היכן עומדים ושכאן הוא המקום שעליו אמר הרבי מלך המשיח שליט"א שהוא מקומו הנצחי.

היום לאחר סדר חסידות, התקיים לראשונה השנה 'סדר קבוצה' בו למדו תלמידי הקבוצה הנוכחית קטעים משיחות רבות בהם מדבר הרבי מלך המשיח שליט"א על המעלות הנפלאות שישנם בשנת הקבוצה ועל החשיבות בניצול כל רגע שבה. הסדר התקיים עם כיבוד מיוחד בארגונו של הת' יוסף יצחק סבא.

במקביל לסדר 'קבוצה', שהתקיים בחלקו הדרומי של 770, התקיים גם סדר מיוחד לתלמידי התמימים בוגרי הקבוצה בצידו הצפוני, 'סדר שליחות', שבו למדו אודות החשיבות שביציאה לשליחות לקבלת פני משיח צדקנו. כמו כן באותה שעה נערכה אסיפה לתלמידי התמימים דוברי השפה האנגלית בזאל הקטן כהכנה לי"א ניסן - 121 שנה, ובה יצאו בהחלטות טובות למעשה בפועל איך להתכונן ובמה להתכונן על מנת להתכונן ליום הולדתו המאה עשרים ואחד של הרבי מלך המשיח שליט"א.

IMG_20230214_173735

IMG_20230220_200219_487

IMG_20230220_200212_630

יום חמישי, כ"ה שבט

לתפילת שחרית עלה ר' שלום דוב בער ליפסקר והתפילה התנהלה במתינות רבה. לא אמרו תחנון ולשלישי עלה הרבי מלך המשיח שליט"א. את הכרזת "יחי" שלאחר קריאת התורה הכריז א' התמימים שניצל מהתאונה שהתרחשה בליל יום שלישי השבוע ולאחרי ההכרזה ברך את ברכת "הגומל" כשכל הקהל עונים אחריו.

החל משעות הבוקר החלו בעבודות לפתיחת הדלת בצורה סופית שתחבר בין בימת ההתוועדויות לעזרת נשים קינגסטון כשרעשי השיפוץ נשמעים היטב ברחבי 770.

לאחר תפילת מנחה התקיים, כרגיל, שיעור הדבר מלכות היומי כשבמקביל נערכה ה'קבלת פנים' לת' שניאור זלמן גרינוולד בפינה הצפונית מזרחית שבה ניגנו, כנהוג, את כל ניגוני רבותינו נשיאנו.

היום הגיעו ריבוי אורחים מארץ הקודש ומהעולם כולו שהגיעו לקראת שבת מברכים חודש אדר, והדבר נרגש היטב ב-770 וברחובות השכונה.

הערב התקיימה חתונתו של הת' שניאור זלמן גרינוולד באולם "אוהלי תורה", כשרבים מתלמדי התמימים הגיעו לשמח אותו ביום חתונתו.

הלילה התקיים שיעור גאולה ומשיח המרכזי השבועי אותו מסר הת' אוריה סילברמן, ובו פילפל האם ואיך יתנו מתנות לאביונים בגאולה האמיתית והשלימה על אף קיום היעוד "אפס כי לא יהי' בך אביון".

לאחר השיעור התיישבו תלמידי התמימים ואנ"ש להתוועדויות ליל שישי בליובאוויטש שבמרכזם התוועד הרב יעקב'לה לנדא עם תלמידי התמימים בוגרי ישיבת חח"ל צפת מהקבוצה דשנה זו.

IMG_20230220_200219_135

IMG_20230220_200219_281

IMG_20230220_200219_626

IMG_20230220_200218_817

IMG_20230220_200219_736

יום שישי, כ"ו שבט

כרגיל בימי החורף, גם היום התקיימה המכירה השבועית של "מבצעים סנטר" לפני תפילת שחרית כשתלמידי התמימים מזדרזים לקנות עלונים ומוצרים בעניני משיח וגאולה על מנת להפיצם בכל רחבי ניו יורק.

לתפילת שחרית עלה הרב דוד נחשון שהתפלל באריכות רבה ומיד לאחר התפילה, על אף הגשם השוטף שירד ללא הרף, יצאו כולם למבצע תפילין והפצת בשורת הגאולה וזהותו של הגאול בכל רחבי ניו יורק והסביבה.

השבת מתקיימת שבת "פגישה" ובמסגרתה באו כמה ישיבות ואוניברסיטאות מרחבי ארצות הברית על מנת לחוות את יום השבת עם הרבי מלך המשיח שליט"א, והדבר ניכר בריבוי הקבוצות המסיירות ברחבי שכונת המלך, קראון הייטס.

עקב ריבוי האורחים הוקצו חלק מספסלי הזאל עבור האורחים מ'ישיבה יוניברסיטי', כשהאחרונים מגיעים רגעים ספורים לפני קבלת שבת לתפוס את מקומותיהם, כשבלכה דודי והשירה שלאחריו נעמדו כולם על הספסלים כשהם שרים מתוך ריקוד את השירה הנצחית "יחי אדונינו . . מלך המשיח לעולם ועד".

IMG-20230217-WA0055

שבת קודש, כ"ז שבט

השבת היא שבת מברכים חודש אדר, ובשל כך הוקדם השיעור השבועי בדבר מלכות לשעה שבע וחצי שרבים מתלמידי התמימים משכימים על מנת לסיים את כל הדבר מלכות השבועי לפני התפילה.

בשעה שמונה וחצי נכנס הרבי מלך המשיח שליט"א לאמירת תהילים עם הציבור שכש"ץ עולה ר' נחום קפלינסקי, כשאת פרקו של הרבי מלך המשיח שליט"א קרא בכל רם, כנהוג.

לשחרית עלה ר' עזרא העכט, ולמפטיר עלה הרבי מלך המשיח שליט"א.

כשעה לאחר התפילה, בשעה אחד וחצי, נכנס הרבי מלך המשיח שליט"א להתוועדות. ההתוועדות ארכה כשעתיים שבה נשא הרבי מלך המשיח שליט"א כשלוש שיחות (שהיו ארוכות קצת מהרגיל), ובין השיחות ניגנו, בין השאר, "ויהי בימי אחשוורוש". לאחר השיחה השלישית נתן בקבוק משקה לת' זלמן מרנץ עבור ההתוועדות הקבועה שתתקיים ביום שני הקרוב ולאחר ניגון הקפות נתן לר' מנחם גערליצקי עבור סיום הרמב"ם שהתקיים במוצאי השבת ולאחר ברכה אחרונה יצא מבית הכנסת.

לאחר ההתוועדות התקיימו מספר התוועדויות 'אפורוף' לתמימים החתנים אריאל זברג, יהושע טל ועוד.

בתפילת מנחה הוציאו את ספר התורה לקבלת פני משיח, וכרגיל בכגון דא, עלה הרבי מלך המשיח שליט"א לשלישי.

הערב התקיימה התוועדות אופרוף לתמים החתן לוי פארסט שמתחתן בשבוע הקרוב.

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת יתרו

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת פקודי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...