• ב"ה ימות המשיח!
  • ד' אייר התשפ"ד (12.05.2024) פרשת קדושים

דיווח ראשוני / האם יורחב כעת מרכז חב״ד העולמי בניו יורק?

אמש, בפעולה עצמאית, נפרץ הקיר הדרומי של בית הכנסת 770 שחסם את הגישה לחלק בו נעשו בחודשים האחרונים העבודות לקראת ההרחבה של בית משיח • עשרות שוטרים הגיעו למקום ועצרו את הפעולה • דיווח ראשוני
האם יורחב כעת מרכז חב״ד העולמי בניו יורק? האם יורחב כעת מרכז חב״ד העולמי בניו יורק? האם יורחב כעת מרכז חב״ד העולמי בניו יורק?
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

לפני שעה קלה התקבלו דיווחים ממרכז חב״ד העולמי 770 בית משיח בניו יורק, כי הקיר הדרומי המפריד בין הזאל (האולם) הישן, לבין השטח שנועד להרחבה - נפרץ. מאות חסידים עמדו בהתרגשות מול המראה ושרו ניגוני חב״ד הקשורים לעניין ההרחבה והפריצה.

תוך זמן קצר הגיעו שוטרים לאזור. לאחר דין ודברים, הסכימה המשטרה לקיום תפילת ערבית בנוכחות הרבי מלך המשיח שליט"א. קהל רב השתתף בתפילה.

לפני יותר משבועיים נחשפה התכנית להרחבת 770 מכיון דרום, מאז החלו העניינים להתגלגל. במשך השבועיים האלו השכימו התמימים ב770 מידי בוקר לסדרי השכם, לזכות הצלחת ההרחבה.

מכיוון שמאות אלפי יהודים עומדים כעת מול החדשות המרעישות ואיהם יודעים מה לומר, מה נוכל לכתוב בפשטות יותר ממילותיו של הרבי מלך המשיח שליט"א?

לקראת סיום קונטרס "בית רבינו שבבבל", עוסק הרבי מלך המשיח שליט"א במעלת הרחבת 770, באופן של פריצה:

"ובית (רבינו)" – מספרו שבע מאות ושבעים, וע"ש מספר זה נקבע שמו אשר יקראו ל"בית רבינו" בפי כל ישראל, "770", שמספר זה הוא הגימטריא ד"פרצת", ע"ש "ופרצת ימה וקדמה וצפונה ונגבה", שרומז שמבית זה אורה יוצאה לכל ד' רוחות העולם, ובאופן של פריצת גדר, שכל ד' רוחות העולם מתעלים לדרגת ארץ ישראל ("עתידה ארץ ישראל שתתפשט בכל הארצות"), כולל ובמיוחד שכל בתי כנסיות ובתי מדרשות שבכל העולם נקבעים בארץ ישראל ומתחברים לבית המקדש, בגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו, עליו נאמר "פרצת עליך פרץ", ודרשו חז"ל "זה משיח, שנאמר עלה הפורץ לפניהם".

ובהערה 88: "ויש לומר, שזהו עניין פריצת גדר דבית המקדש, על דרך ובדוגמת (ובמכל שכן וקל וחומר) מהפריצת גדר דירושלים כולה, כמו שכתוב (זכרי' ב, ח) "פרזות תשב ירושלים"".

images
בתמונה: הרבי מלך המשיח שליט"א מניח את אבן הפינה להרחבת 770

התפללו לזכות העצורים 

לצד האירועים ב770, נעצרו מספר תמימים על ידי המשטרה, והציבור נקרא להתפלל ולקבל החלטות טובות לזכותם:

ירחמיאל בן שטרנא שרה

דויד בן רינת

מנחם מענדל בן איילה

מנחם מענדל שילו בן חיה מליה

נועם בן אביבית

דובער הכהן בן אילנית

שמואל משה בן רבקה

מנחם מענדל הכהן בן רעיה

• מחניית אמבולנסים למקום המקדש העתידי, סקירה על בניין 770

קידוש לבנה ב770: אחרי ריקודים סוערים, העננים התפזרו

אלפים במעמד 'כוס של ברכה' במוצאי חג אחרון של פסח בבית משיח

תגובות

  • כל הכבוד לתמימים , ג' שבט התשפ"ד, 20:45

    התמימים מעניין אותם אך ורק מה שהרבי שליט"א מלך המשיח רוצה זה שזה נראה אלים נראה לי רק ככה שוברים קיר....

  • איתמר , א' שבט התשפ"ד, 10:55

    ב"ה
    לא מאמין שיש 'מאמר' שדואג לתת לגיטימציה למעשים אלו. לאן הגענו? לא לקרוא לזה טרור? בוא ננסה לדמיין את זה קורה לפני ג' תמוז, האם היינו שומעים שיחה מהרבי שהרבי מעודד ומחזק מעשים אלו? ברור לכל מי שיש לו קצת יד ורגל בשיחותיו ואגרותיו הקדושות שאין שום מקום לפראות הזו. בנוסף, לא צריך לתת את דעתינו, ניתן לראות בשיחות וכו איך נשללת התנהגויות מסוג זה

  • יוסי כהן , כ"ח טבת התשפ"ד, 17:07

    דוגמא מוחשית של מושג "שבירת הכלים"
    כל דבר צריך לבחון מה יוצא בפועל (ראה יום יום כג סיון) בפעול נסגר 770!!
    ולפי דעת מרא דאתרא חילול ה' נורא וכו (אני לא צריך להרחיב מה זה "מרא דאתרא" עבור הרבי מלך המשיח)
    השאלה לא על הבחורים, שתודה לה' לא חסר להם אורות, השאלה על המשפעים שלהם...
    גם המילים של הרבי מלך משיח "...אבל בכלים דתיקון" ההם אמת לאמיתו וקודש קודשים!!! ולכן כל מי שנמס לו באמת מהגלות ורוצה לראות את הרבי מלך המשיח גואל את עם ישראל בעיני בשר. חייב לעשות הכל כדי לעזור לאותם התמימים היקרים שיבנו שלא זה הדרך!!!!!!

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...