• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

קבלת מלכותו של משיח ב'הקהל' | השיעור השבועי בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770

כמידי שבוע, ביום חמישי האחרון התאספו עשרות בחורים ואברכים בבית משיח - 770 לשיעור עיוני בעניני גאולה ומשיח. את השיעור מסר התמים דוד שי' גבריאל, שעסק בנושא 'מבצע הקהל' במשמעותו העכשווית, בדור הגאולה. המשתתפים האזינו בשקיקה ונהנו מכיבוד עשיר ומגוון
קבלת מלכותו של משיח ב'הקהל' | השיעור השבועי בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

שבועות מספר לפני פתיחתה של שנת הקהל - שנה החלה אחת לשבע שנים, במוצאי שנת השמיטה - כבר סוערות הרוחות בביתו של הרבי מלך המשיח שליט"א, מרכז חב"ד העולמי - 770 בית משיח.

יריית הפתיחה לפעולות בנושא הקהל הייתה בשיעור גאולה ומשיח השבועי, בו עסק המוסר - התמים דוד שי' גבריאל בנושא קבלת מלכותו של המלך המשיח - הרבי שליט"א, באמצעות קיום ההוראה לעסוק ב'מבצע הקהל'.

תלמידי ה'קבוצה' של השנה החדשה - שנת ה'תשפ"ג, שנחתו זה עתה בבית משיח - 770 לקראת שנת הלימודים הבאה, אף הם הצטרפו לשיעור, ונהנו מההסבר המרתק והכיבוד המגוון.

אז מה למדו בשיעור? בשתי מילים:

מבצע הקהל כולל מספר הוראות והדרכות כיצד לנהוג במשך השנה הקרובה, הבולטות ביניהם הם ההוראות להירשם כ'חבר הקהל' באמצעות כרטיס ייחודי, שיחולק במוקדי חב"ד בשנה הקרובה. לערוך כינוסים - 'להתקהל' - בהם יאמרו דברי תורה, ויקחו החלטות טובות במטרה לפעול את הגאולה השלימה.

מבצע הקהל מבוסס על המצווה הקדומה שהייתה בזמן בו בית המקדש היה קיים, או אז אחת לשבע שנים, בשנת 'הקהל' היה מתאסף כל עם ישראל בבית המקדש בחג הסוכות למעמד נדיר ומיוחד.

ברחבת העזרה הוכנה מבעוד מועד בימת עץ הדורה, עליה היה ניצב המלך עם פמלייתו, ומקריא מתוך ספר התורה פרשיות המעוררות את העם ליראת האלוקים ולשמירת מצוותיו.

 במהרה בימינו נקיים זאת אנו, בבית המקדש השלישי, אזי המלך המשיח - הרבי שליט"א - יקרא בתורה, ונקיים את המצווה בפשטותה. אך כעת, בעמדנו ברגע שלפני הגאולה יכולים אנו לקיים את המצווה על ידי ההוראות האמורות לעיל.

הוראות אלו ממשות את מטרתה ותכליתה של מצוות 'הקהל', באמצעותם מתחברים אנו לאלוקים, ומקבלים את מלכותו של המלך המשיח. המיוחד במבצע הקהל שאינו חל על יום אחד בלבד - כבעבר, בבית המקדש, אלא הינו מתפרס על משך כל השנה כולה.

בכך ניתן לראות את מוכנות העולם לגאולה. כעת קבלת מלכותו של המלך המשיח אינה רק כמטלה נוקשית ובדרך של הכרח, אלא מתלבשת בשכלנו וחודרת לכל פרט בחיינו. כאשר כל התכנסות הופכת ל'כינוס הקהל' אזי ימינו הפרטי משנה את שגרתו האפרורית, ומתחבר למצב גאולתי, למצב מתוקן ומותאם להוראותיו של המלך המשיח.

צלם אתר הגאולה מנחם מענדל בנין מגיש גלריית תמונות.

היערכות שיא לקראת כניסתה של שנה סוערת ומרעננת במיוחד

ועכשיו, מתכוננים ל’הקהל’ הגדול מכולם

פעולתו של המשיח על העמים | השיעור השבועי בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770

גלריית ענק: חג פורים בביתו של מרדכי היהודי של דורנו

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...