• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

פעולתו של המשיח על העמים | השיעור השבועי בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770

כמידי שבוע, ביום חמישי האחרון התאספו עשרות בחורים ואברכים במרכז חב"ד העולמי - איסטערן פארקווי 770 - בית משיח - לשיעור עיוני בעניני גאולה ומשיח • צלם אתר הגאולה מגיש גלריית תמונות
פעולתו של המשיח על העמים | השיעור השבועי בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

השבוע מסר את השיעור הרב מנחם מענדל שי' רוזנפלד, שעסק בהשפעתו של מלך המשיח על אומות העולם, המשתתפים האזינו בשקיקה ונהנו מכיבוד עשיר ומגוון.

אז מה למדו בשיעור? בשתי מילים: 

בפתיחת השיעור הביא הרב רוזנפלד שאלה מענינת: אחד מהסימנים לזהות את המלך המשיח הינו העובדה שהוא יפעל על אומות העולם להאמין באלוקים. במהותה של אמונה זו הנדרשת מהם מסביר הפוסק הגדול - הרמב"ם, שלא די שיאמינו שישנו בורא לעולם ויקיימו את ציוויו, אלא הם צריכים להאמין שזה מגיע על ידי משה רבינו בתורתנו הקדושה.

בשבת פרשת משפטים בשנת תשנ"ב - 1992 - נשא הרבי שליט"א מלך המשיח שיחה מיוחדת, במהלכה הסביר שאנו יכולים לראות כיום בעולם את התחלת פעולתו של המלך המשיח על האומות, בכך שרואים שהם מחפשים לעשות שלום, טוב וחסד ביניהם [באותה תקופה נחתם ההסכם ההסטורי בין רוסיה לאמריקה לצמצום השימוש בנשק גרעיני].

מוסיף הרבי שליט"א מלך המשיח, שבכך שרואים שזה נעשה דוקא בעיר של נשיא הדור - הלא הוא המלך המשיח, אזי ניתן לראות בבירור את פעולתו של המשיח ההולכת ופעולת בגדרי העולם.

אך לכאורה עדיין אין רואים בכך את ביצוע תפקידו של המלך המשיח, שהרי כפי הוזכר מקודם על מנת שזה יחשב מצד האומות כאמונה בה' נצרך שהם יבטאו בבירור ויאמינו מצד הציווי בתורת משה, עבד ה'.

אך לאמיתו של דבר דוקא בזאת רואים את פעולתו של המלך המשיח בהכנת העולם לגאולה. בכך שאין הוא (עדיין) פועל על האומות בצורה ישירה וגלויה, אלא פעולתו היא לזכך את העולם, ואזי העולם מצד גדריו ותכונותיו הוא יהיה כלי לקבל את גילוי ה' העתידי.

בקרוב ממש, כאש הרבי שליט"א - המלך המשיח, יתגלה לעין כל, נזכה לראות את שלימות פעולתו על אומות העולם, אזי כל הגויים יחדיו יקראו בשם ה' ויקבלו את מלכותו של המלך המשיח, בהכרזה: יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.

צלם אתר הגאולה מנחם מענדל בנין מגיש גלריית תמונות מהשיעור.

פעילות שלהי חודש אב בבית חב"ד 770

גלריית ענק: חג פורים בביתו של מרדכי היהודי של דורנו

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...