• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

עולם השליחות עם הרב רועי שמש

הרב רועי שמש, בן 45, נשוי לענת ואב לשישה, שליח הרבי שליט״א מלך המשיח בשכונת מידווד, ברוקלין, ניו יורק
עולם השליחות עם הרב רועי שמש
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

ילדות // גדל בירושלים בשכונת נווה יעקב. "אבא היה קצין במשטרה ומפקד תחנה לשעבר, אמא מורה. הבית ממנו אני מגיע לא היה דתי, גם קידוש מידי שבת לא היינו עושים".

בעולם // את שנות הלימודים ביסודי ובחטיבה עשה בירושלים, את לימודי התיכון עבר באשדוד. "לאחר סיום הלימודים התגייסתי לשירות קרבי של שלוש שנים בגולני, ועם השחרור יצאתי לטייל בעולם. הייתי פעמיים בהודו, נסעתי גם לדרום אמריקה".

החצי השני // ענת, בת למשפחה דתית מעולי תימן המתגוררים ברחובות. "היא באה עם רקע יותר דתי ממני, ואחרי החתונה עברנו יחד דרך של התחזקות בשמירת מצוות".

הודו // גם אחרי החתונה יצאו לטיול בהודו, אז נכנסו יותר לבתי חב"ד במהלך מסלול הטיול. "הכרנו את חב"ד במנאלי, בדראמסלה, ועוד. האמת היא שעוד לפני כן כאשר הייתי בהודו נתקלתי בחב"ד - ישבתי ביום שישי בערב ב'ג'רמן בייקרי' בפונה כאשר נכנס בחור בשם שימי והזמין אותי לעשות קידוש בבית חב"ד, נעניתי בחיוב והצטרפתי אליו. היה זה הרב שימי גולדשטיין, שבהמשך פתח את בית חב"ד שלו בפושקר".

ניו יורק // הם נסעו לעבוד בתפוח הגדול, כאשר התוכנית שלהם היא להרוויח מספיק כסף ולחזור לטיול נוסף בהודו. "למעשה נוצרה עבורנו הזדמנות לסדר ניירות לשהייה ממושכת ומגורים בארה"ב ונשארנו כאן. בתחילה התארחנו אצל דוד של אשתי בשכונת 'מיל בייסין' שם התחברנו עם בית חב"ד של הרב יהודה פרידמן. בהמשך עברנו להתגורר במקום אחר, גם הוא בסמיכות לבית חב"ד. הקשר שלנו עם חב"ד הלך והתהדק, והשפיע עלינו יותר ויותר".

שנה תמימה // באחת השנים הראשונות לשהותם בניו יורק, הקדיש שנה שלמה ללימוד תורה יחד עם תלמידי הישיבה המרכזית בבית המדרש של הרבי שליט"א מלך המשיח - 770. "היית משכים מדי יום ומתייצב לתחילת הלימודים, מתפלל במנין של הרבי שליט"א מלך המשיח ומשתתף בסדרי ושיעורי הלימוד במשך כל שעות הבוקר, ובצהריים הייתי נוסע למנהטן לעבודה. אין לתאר כמה השנה הזו השפיעה עליי לטובה".

מתחילים // במהלך שהותם בניו יורק הכירו עוד ועוד ישראלים, והתחילו לערוך בבית סעודות שבת אליהן הזמינו את החברים. "זה התחיל בקטן, היינו יושבים בבית עם 10 אורחים, בהמשך זה התפתח ותפס תאוצה. היו מגיעים מלא חבר'ה ואנחנו עברנו דירה והגדלנו את יכולת האירוח שלנו".

מתפתחים // אחרי שסעודות השבת נעשו דבר קבוע, הם התחילו לארגן מניינים לתפילה. "ליד הבית שלנו נמצא בית כנסת של הקהילה הסורית, שכרנו מהם את קומת המרתף, קיבלנו ממישהו ספר תורה, ופתחנו שם את בית הכנסת שלנו".

פעילות // כבר 12 שנים שהם במקום, והפעילות כמובן הולכת וגדלה. "בפסח אנחנו עורכים ליל סדר למאה איש, בל"ג בעומר גם מגיע קהל גדול, אנחנו מקימים אוהל רחב ידיים בחצר מאחורי הבית כדי שיהיה מקום לכולם. אחד האירועים הגדולים שלנו זו מסיבת פורים, אנחנו לוקחים אולם ומפיקים תוכנית, מגיעים 300 איש וחוגגים בשמחה גדולה".

אגרות קודש // באופן קבוע הם מתייעצים עם הרבי שליט"א מלך המשיח, ונוהגים לפי התשובות שהם מקבלים באמצעות ה'אגרות קודש'. "עוד בתחילת דרכנו רציתי לתלות על הבית דגל משיח, אשתי חשבה שנכון לאותו זמן לא כדאי לעשות זאת. לבסוף החלטנו לשאול, ובמענה שקיבלנו נכתב שבראש ובראשונה כאשר כובשים מקום יש להניף שם דגל. כמובן שעד היום מתנוסס על ביתנו דגל משיח. פעם אחת לקראת ראש השנה אשתי אמרה שיהיה ראוי לרכוש כיסאות חדשים עבור האורחים הרבים. אני, שראיתי את הוצאות החגים הגדולות, חשבתי שזה לא דחוף כל כך. אשתי שאלה והרבי שליט"א מלך המשיח ענה 'שבכל הענינים של תורה ומצוות ידם תהיה על העליונה'. הכיסאות עלו סכום לא מבוטל, ואני הייתי עדיין מוטרד מההוצאה הגדולה. רק יצאנו מהחנות וידיד שלי מתקשר אליי: 'רועי מה נשמע, כבר הרבה זמן לא היית אצלי, תבוא, יש לי משהו לתת לך'. נכנסתי אליו והוא הגיש לי תרומה, בדיוק בגובה הסכום אותו שילמנו על הכיסאות...".

עזרה לא צפויה // בתחנת המשטרה שבאזור מגוריהם משרתת שוטרת המוכרת היטב לתושבים. "היא מאוד קשוחה ומחלקת הרבה קנסות, אנשים פה מנסים שלא להיתקל בה. כאשר נודע לי שהיא יהודיה התחלתי להעניק לה נרות שבת, הבאתי לה סופגניות בחנוכה ומצות לפסח, וכך מדי פעם בהתאם לחג המתקרב. יום אחד היה חסר לנו עשירי למנין, יצאתי לרחוב לחפש יהודי ובדיוק היא עמדה שם עם מצלמת לייזר כדי לעצור נהגים הנוסעים במהירות גבוהה. היא שאלה למעשיי וכאשר הבינה את הבעיה בה אנחנו נמצאים אמרה 'אל תדאג, אני אטפל בזה'. לאחר זמן קצר היא עצרה רכב מסוים ואמרה לי 'תיגש אליו'. ראיתי שהנהג הוא ישראלי, והוא החל לרטון על כך שהיא עצרה אותו. אמרתי לו שיבוא איתי ואני מקווה שהכל יסתדר. הוא נכנס להתפלל איתנו והיא החזירה לו את הרישיון ללא שום קנס. אחר כך סיפר לי שהוא מתפלל כל בוקר אך בדיוק באותו יום מיהר לפגישה חשובה והחליט לדחות את התפילה לשעה מאוחרת יותר. הסתבר שהיא הועילה גם לו וגם לנו".

התפתחות // אחרי שנים של פעילות הם הבינו שצריך להגדיל את המקום לפעילות. "היו לנו רעיונות שונים כיצד לעשות זאת, אך כל אחד מהם היה מלווה בקשיים שונים. יום אחד עברתי באחד הרחובות לא הרחק מהמקום שלנו הנוכחי וראיתי בית דו משפחתי בבניה. המעלה שלו היא שלא מדובר בשיפוץ חלקי או מקיף אלא בבניה חדשה לגמרי מהיסודות. דיברתי עם בעל הבית והוא נקב במחיר מסוים אך בסופו של דבר לא סגרנו".

ברכה // הם שאלו את הרבי שליט"א מלך המשיח על העסקה אך לא קיבלו תשובה ולכן לא התקדמו, אך כעבור תקופה שאלו שוב וקיבלו מענה באמצעות ה'אגרות קודש' כי יש לנצל את ההזדמנות להתפתח ולקנות בית ולשם כך כדאי גם לקחת הלוואה. "חזרתי אל בעל הבית והתברר כי בינתיים הוא העלה את המחיר, אך מכיוון שהייתה לנו ברכה מהרבי שליט"א מלך המשיח לא נרתענו, ידענו שאנחנו הולכים על זה. ידיד אחד השיג עבורנו תרומה יפה מבן משפחה, אספנו עוד קצת מפה ומשם וסידרנו משכנתא מהבנק עבור הרכישה".

ברגע האחרון // יום לפני סגירת החוזה הם עוד נתקלו בקשיים עם טפסים ומסמכים, וכאשר נראה היה שהכל סודר, התברר כי נדרש עוד סכום של שישים אלף דולר. "באותם רגעים אשתי לא הייתה מעודכנת בהתפתחות, אך בלי קשר היא ישבה לכתוב לרבי שליט"א מלך המשיח. התשובה שהיא קיבלה הדהימה אותנו: 'שתי סברות באופן הבנין, אם להקים צריף או בנין על הגג או לחבר שני הבנינים העומדים בשכונת הרכבת, הנה, לכאורה, הסברא השניה יש לה מקום יותר מהראשונה. ובכלל - כאשר נוהגים בהרחבה הקב"ה עוזר. ובפרט כשמתחילים בנין בפועל'. התפעלנו מאוד בגלל שאנחנו בדיוק ניגשים לקנות שני בתים מחוברים באותו רחוב בו חולפת הרכבת...! כמובן שהכל הסתדר ולמחרת חתמנו על החוזה".

תוכניות לעתיד // יש להם תכנונים רבים לגבי המבנה החדש. "בצד אחד של קומת המרתף נבנה מקווה מהודר לנשים לפי שיטת חב"ד, בקומת הקרקע נפתח פעוטון, חלק אחר של קומת המרתף ישמש לבית כנסת, ובנוסף נפעיל מסגרת של 'כולל' - לימוד תורה יום-יומי“.

בנימה אישית

סדר יום // "לוקח את הילדים למוסדות הלימודים שלהם בשכונה החב"דית הגדולה 'קראון הייטס', ומשם חוזר למנין שחרית אצלנו בשעה עשר. שעות היום מוקדשות בעיקר לפעילות, אני מסתובב בשטח ונכנס לבקר אנשים בבתים ובעיקר בעסקים. אחר הצהריים אוסף את הילדים ומחזיר אותם הביתה, ובערבים יש לנו שיעורי תורה - בימי שני שיעור 'דבר מלכות', בימי חמישי לימודים אישיים בפורמט של 'חברותא'. חוץ מהשיעורים לגברים אשתי מוסרת בשעות הערב שיעורים לנשים".

ספר ביד // "הכי הרבה אני לומד 'דבר מלכות' - השיחות של הרבי שליט"א מלך המשיח מהשנים תנש"א-תשנ"ב (1991-1992). זה הדבר שנוגע הכי הרבה למצב שלנו כרגע בימות המשיח, זה החיבור הכי חזק היום לאלוקות".

שבת קודש // "בשבת מגיעים הרבה אנשים, חלקם קבועים אבל כל שבת גם אורחים חדשים, ברוך השם כל שבת יש לנו כ-50 אורחים. אנחנו דואגים מראש להכין הרבה אוכל ביתי טוב וטעים כולל דגים חריפים שאנשים אוהבים. ביום שישי יש אצלנו חלוקה של אוכל לשבת, כ-80 מנות כל שבוע. שבת זה הדבר הכי חזק בבית חב"ד".

משפחה // "לאשתי יש חלק מאוד חזק בכל הפעילות, להרבה נשים ובנות יש קשר איתה, ולאור העובדה הזו זכינו לעשות אצלנו במהלך השנים כבר למעלה מ-20 שידוכים, חלקם הפכו לחסידי חב"ד בעצמם. גם הילדים שותפים ממש, בעיקר בזכות כך שהפעילות מתנהלת מתוך הבית והסעודות הגדולות מידי שבת נערכות אצלנו בסלון. הילדים אומרים מידי פעם דבר תורה, משחקים עם הילדים של האורחים ונוטלים חלק פעיל באירוח".

איחול // "שנביא כבר בעזרת השם את הגאולה האמיתית והשלימה ואת ההתגלות של הרבי שליט"א מלך המשיח".

עולם השליחות עם הרב ניר גבריאל

עולם השליחות עם הרב מענדי טורין

תגובות

  • יחזקאל מקולה , י"ט אלול התשפ"ג, 23:56

    אשריך הרב רועי .ואשרי רעייתך הרבנית
    אתם עוסקים בצרכי ציבור באמונה ובזיכוי הרבים.זכות זו תגן בעדכם באלף המגן. מאחל יחזקאל ציון מקולה מירושלים קרתא דשופריא

  • ענת הראל , ט"ז אלול התשפ"ב, 08:34

    רועי,
    כל הכבוד. עלה והצלח בכל. שענת ואתה תמשיכו בדרככם ותהנו מפועלכם ומהילדים.
    שנה טובה,
    ענת

  • עופר אטדגי , ט"ז אלול התשפ"ב, 07:44

    צדיק אמיתי וחסיד גדול של הרבי.
    הרבה נתינה הרבה מאור פנים
    היינו אצלו קבוצה מאור מנחם אשדוד
    אירוח כיד המלך שירים ניגונים וחוויה אמיתית.
    עלה והצלחה.

    גבאי אור מנחם אשדוד

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...