• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

עולם השליחות עם הרב פנחס ממן

נשוי למירי ואב לתשעה, שליח הרבי שליט״א מלך המשיח בשכונות קרית ראשון ונאות שקמה, ראשון לציון
עולם השליחות עם הרב פנחס ממן
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

תחילת הדרך // נולד וגדל בקרית ים, בבית מסורתי אך לא שומר שבת. "היינו עושים קידוש, וזהו פחות או יותר. הרגשנו את הקשר לדת אך לא שמרנו".

תפנית // לאחר שסיים את שירותו הצבאי, תכנן לנסוע לאירופה ללימודי תקשורת. "הכל כבר היה סגור, סיכמתי עם חבר שהתגורר בגרמניה שאני מגיע. זמן קצר לפני הנסיעה עברתי ליד בית חב"ד והחלטתי להיכנס לשאול כמה שאלות. פגשתי שם את הרב שמואל פרומר, והוא שמע על התוכניות שלי לגבי הלימודים והמליץ לי להיפגש קודם עם מכר שלו שמעביר כבר הרבה שנים תוכניות ברדיו, שידריך אותי ויכניס אותי לעולם התקשורת. היה זה אברהם זיגמן, עורך ברשת ב' וברשת ג', ואכן נסעתי לירושלים להיפגש איתו".

התקדמות // הקשר עם הרב פרומר הוביל אותו להצטרף מספר פעמים לשיעורים שמסר, והוא הרגיש שמצא משהו משמעותי שמדבר אליו. "התהליך שעברתי היה מהיר מאוד, ותוך כמה חודשים כבר הגעתי לשלב של להיכנס ללמוד בישיבה. היעד היה ישיבה לחוזרים בתשובה במוריסטון, ניו ג'רזי, אבל הם היו מקבלים בדרך כלל תלמידים מארצות אחרות, פחות מישראל. לאחר שקיבלתי תשובה על כך מהרבי שליט"א מלך המשיח, זו כבר לא היתה שאלה, ונסעתי לארה"ב ללמוד בישיבה. למדתי שנה במוריסטון ועוד שלוש שנים בישיבה המרכזית ב- 770, בית המדרש של הרבי שליט"א מלך המשיח בניו יורק".

חתונה // אשתו לעתיד הגיעה אז ל- 770 להעביר שם את חגי חודש תשרי. "עם סיום תקופת החגים היא שאלה את הרבי שליט"א מלך המשיח האם היא יכולה לדחות את חזרתה לארץ כדי לשהות בחצרו עוד כחודשיים. הוא הפנה אותה לרב המקומי, שפסק כי הדבר אפשרי. בתקופה הזו הכירו בינינו ונפגשנו כמה פעמים, וכך הבחור מקרית ים והבחורה מראשון לציון סגרו שידוך בניו יורק".

מגורים // היה לו ברור כי למרות שגם הוא וגם היא ישראלים, הוא רוצה להישאר לגור שם אחרי החתונה. "ביררתי והבנתי שבדרך כלל הרבי שליט"א מלך המשיח לא בעד, כי זו הסתדרות לא קלה עבור זוג צעיר להתחיל את החיים המשותפים ללא הורים ומשפחה תומכת לידם, כאשר הם צריכים להתקיים ממלגה זעומה של מוסד ה'כולל' ללימודים תורניים. למרות זאת קיבלתי בקשר לכך הכוונה חיובית ברורה מאישיות חסידית מפורסמת הרב יצחק שפרינגר, מכיוון שגם אני וגם אשתי חפצנו בכך. בסופו של דבר חווינו ניסי ניסים ומצאנו דירה קרובה עם ריהוט חדש במחיר זעום. גרנו שם שנה וחודשיים".

תשורה // לקראת החתונה ערך חוברת עם קטעים משיחות של הרבי שליט"א מלך המשיח בנושא הגאולה, אותה חילק כשי למשתתפים בשמחה. "במהלך עבודת העריכה נחשפתי לכך שקיים המון חומר בנושא, והחלטתי להמשיך בפרויקט לאחר החתונה ולהפוך את החוברת לספר. התוצאה הייתה מדהימה – ספר 'תורתו של משיח' שהוא למעשה האנציקלופדיה של שיחות הרבי שליט"א מלך המשיח בנושא מאותה תקופה".

השליחות // לאחר שהתוודע לכך כי הוא ניחן בכישרון ליקוט חומר ועריכה, החל להתלבט מה תפקידו בחיים, פתיחת בית חב"ד חדש כפי שחשב בתחילה, או עבודה בתחום ההוצאה לאור. "הפניתי את השאלה לרבי שליט"א מלך המשיח, שפסק – שניהם. זו היתה הפתעה. איך אפשר לשלב את שני התחומים, גם לנהל בית חב"ד וגם להקדיש זמן למלאכת ההוצאה לאור? עד היום אני לא יודע את התשובה, אבל עובדה שזה עובד".

ראשון לציון // הם קיבלו הצעה להגיע לראשון לציון ונענו, ושובצו בתור השליחים במערב העיר, בימים שעוד הייתה שם רק שכונה אחת. "אמרו לנו שזה מקום לא דתי, בתחילה לא כולם ראו בעין יפה את הפעילות שלנו, אפילו בית כנסת לא היה, היינו מתפללים במקלט של בית הספר. היום ברוך השם בית חב"ד שוקק חיים, יש מניינים לתפילה כל שבת, וגם באמצע השבוע".

פעילות // הם פתחו גן ילדים, וכמובן פועלים סביב מעגל השנה. "גם בתקופת הקורונה המשכנו בהתאם להגבלות. יצאנו למרחב הפתוח וערכנו שמחת בית השואבה, הקפות שניות, ואפילו טקס הדפסת ספר התניא. קיימנו שיעורים לנשים ברחבה שליד בית חב"ד, הגיעו עשרות נשים".

אגרות קודש // רבים באים לבית חב"ד כדי לפנות אל הרבי שליט"א מלך המשיח בבקשת עצה או ברכה. "נכנסה אישה בחודשי הריון מתקדמים וביקשה סגולה ללידה קלה. מסתבר שכבר מחודש שלישי הרופאים אבחנו מום מסוים והמליצו לעשות הפלה, אך משום מה היא התעקשה שלא, גם בניגוד לדעת המשפחה משני הצדדים. היא שטחה במכתב את מצבה והכניסה לאחד מספרי 'אגרות קודש'. בתשובה שקיבלה נאמר כי במקרים רבים הרופאים צפו דברים מסוימים אך לבסוף התבדו, לא צריך להתפעל מתחזיות קודרות אלא להתחזק בביטחון באלוקים שישמור עליה. לאחר שלושה שבועות נפגשנו בבנק באקראי. ברגע שהבחינה בי הגיעה בריצה, ובהתרגשות בלתי מוסתרת סיפרה כי נולד לה בן בריא ושלם".

הוצאה לאור // לאחר ההצלחה עם הספר הראשון 'תורתו של משיח' החל להפיק חוברת חודשית עם פתגם יומי בנושא גאולה ומשיח. "בתחילה זה שווק בעיקר בתוך חב"ד, אבל אני רציתי לפרוץ החוצה. פניתי למשרד פרסום מקצועי ויצרנו מגזין חודשי ברמה גבוהה. הקופירייטר מצא לזה שם נהדר ורב משמעות – 'אזרחים במדינת המשיח'. זה יצא בתפוצה רחבה, ואפילו מקומון 'ערים' של ידיעות אחרונות הקדישו לכך כתבת שער, צילמו אותי נשען על גדר וכתבו בכותרת 'בראשון לציון ייסדתי את מדינת המשיח'...".

פתגם יומי // הוא לקח את החומרים שערך, ונתן לכל פתגם עיצוב גרפי מתאים. "זה מופץ מידי יום לאלפי אנשים, שנהנים לפתוח את הבוקר עם פתגם קצר ומעניין בנושא הגאולה והמשיח".

תוכניות לעתיד // "לתרגם את הפתגמים היומיים לכמה שפות. להעלות פרסום חוצות של הפוסטרים החדשים שהפקנו לאחרונה. בעצם, אין שום תוכניות, רק לעשות פעולה קטנה והרבי שליט"א מלך המשיח מגיע“.

בנימה אישית 

סדר יום // "היום חייב להיפתח בלימוד. אישית אני מנסה 'לטעום מהכל' וכולל בלימוד גם את שיחות ה'דבר מלכות', גם מאמרי חסידות, וגם חוברות השיחות של הרבי שליט"א מלך המשיח שיצאו לאור בשנה שלמדתי בחצרו ב-770, ויש לי אליהן חביבות מיוחדת. מעבר לכך אני מקפיד לשבת בעצמי לקבלת קהל בבית חב"ד בשתי השכונות, גם בקרית ראשון וגם בנאות שקמה, שלוש פעמים בשבוע בשעות אחר צהריים. יש לכך חשיבות רבה בעיניי כי תמיד צריך להיות בשטח, להרגיש את הקהל וליצור עימו מפגשים ישירים. גם בימי שישי אני נמצא בבית חב"ד, יוצא החוצה להזמין אנשים להניח תפילין, ומסייע למי שצריך בכתיבה באמצעות ה'אגרות קודש' לרבי שליט"א מלך המשיח".

ספר ביד // "יש את הלימוד האישי שכולל גמרא, חסידות והלכות ברמב"ם, ויש לימוד עבור הכנת השיעורים שאני מוסר, בשיחות 'דבר מלכות' ובספר התניא. לימוד תורה בכלל על כל סוגיו הוא דבר יסודי מאוד בעיניי, זה הסוד של הדור שלנו. כאשר משקיעים בלימוד התורה זוכים לסיוע מיוחד משמיים, כל הבעיות ייפתרו מעצמן".

שבת קודש // "תקופת הגאולה מכונה במשנה 'יום שכולו שבת'. עבורי שבת נותנת להרגיש ממש את אווירת הגאולה. זהו יום שמתעסקים בעיקר ברוחניות, ובנוסף יש יותר זמן לשבת עם אנשים, עם האורחים, לדבר, להשקיע בקשר".

המשפחה // "הילדים נולדו לתוך השליחות וחיים את השליחות. הבית תמיד מלא אורחים, השולחן בסעודות השבת תמיד מלא, אז ממילא כל המשפחה שותפה. מעבר לזה הילדים גם ממלאים תפקידים בפעילות הבית חב"ד, בת אחת אחראית על ניהול חוגי 'צבאות השם' לילדים, בת נוספת לקחה על עצמה את הארגון של מסיבת חנוכה הגדולה. אשתי עוסקת בפעילות עם אוכלוסיית הנשים, וזהו תחום מאוד פעיל ומפותח אצלנו. יש אצלנו חמישה שיעורים שבועיים לנשים, סדנאות, קורסים, התוועדויות, ועוד. כתוב שהגאולה ממצרים הייתה בזכות נשות ישראל הצדיקות, וכך גם יהיה בגאולה הקרובה. אצלנו רואים את זה במיוחד".

איחול // "לראות את הרבי שליט"א מלך המשיח תיכף ומיד ממש".

עולם השליחות עם הרב אליהו חביב

עולם השליחות עם הרב מענדי טורין

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...