• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

משכן שילה

מבנה הקבע הראשון לבית לה', הוקם בשילה, ארבע עשרה שנה לאחר כניסתם של עם ישראל לארץ
משכן שילה
(צילום: בית השלום, ויקיפדיה)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

מקום משכן שילה, דרום השומרון

מבנה הקבע הראשון לבית לה', הוקם בשילה, ארבע עשרה שנה לאחר כניסתם של עם ישראל לארץ. עם בנייתו הפך המשכן מבית ארעי הנודד ממקום למקום לבית קבע. כאן הוא הוצב במקום קבוע וקירותיו הוקמו מאבן (בניגוד לתקופת השהות במדבר, שקירותיו היו עשויים בדים) מחופה יריעות.  

ההקמה

בזמן קידוש המשכן הקים יהושע בן נון מחדש את הסנהדרין עם שבעים הזקנים, באותו מעמד הושלמה גם חלוקת הארץ באמצעות הטלת גורל על פי ה' באמצעות אלעזר הכהן ויהושע בן נון, בגורל זו זכו הכהנים ושאר בני לוי ב-48 ערים ומגרשיהן. גם השבטים שעדיין לא קיבלו את חלקם בארץ זכו לנחלה באותו מעמד.

מעבר לבית קבע

משכן שילה עמד בין השנים ב'תק"ב - ב'תתע"א (369 שנים). וזמן קצר לאחר חורבנו, הקים שלמה המלך את בית המקדש הראשון בירושלים, לשם הועבר ארון ברית ה', שעמד במקום הקדוש ביותר - קודש הקודשים. מאז לא הועתק מקום המקדש, והוא נשאר במקומו המדוייק וכך יהיה שם גם בבית המקדש השלישי. 

כמו בית המקדש

בגלל יחודיותו של משכן שילה, הוא נחשב במובנים הלכתיים רבים, באותה תקופה כמו בית המקדש. אך בעוד שבבית המקדש הותרה אכילת הקדשים הקלים רק בין חומות ירושלים, הרי שבשילה הותרה אכילתם בכל מקום שממנו ניתן היה לראות את המשכן (על הגבעות הצופות למקום המשכן המשוער נמצאו בחפירות ארכיאולוגיות שברי חרסים רבים, אך רק מהגבעות מהן ניתן לראות את המקום, בגבעות מהן לא ניתן לראות את מקום המשכן לא נמצאו כלל חרסים).

קבר יוסף הצדיק

רפידים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...