• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א אייר התשפ"ד (19.05.2024) פרשת אמור

החטופים ששוחררו: הברכה של הרבי שליט"א מלך המשיח

במבצע חילוץ מורכב שוחררו הלילה שניים מתוך החטופים, ביתו של לואיס, נטלי, מבקרת באופן קבוע במרכז הגאולה בניו יורק, שם ביקשה גם את ברכתו של הרבי שליט"א מלך המשיח לשיחרור אביה, ונענתה בתשובה מדוייקת באמצעות האגרות קודש
החטופים ששוחררו: הברכה של הרבי שליט"א מלך המשיח
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

שניים מתוך החטופים, פרננדו מרמן (בן 60) ולואיס הר (בן 70) חולצו הלילה (בין ראשון לשני) במבצע חילוץ מוצלח ומורכב, בלב רפיח. 

המבצע הדרמטי הלילה בוצע על ידי כוחות שב״כ וימ״מ בשיתוף צה״ל, שהגיעו בצורה חשאית לבניין בלב רפיח שבו הוחזקו החטופים בקומה השנייה. הכוחות פרצו למבנה שבו היו מחבלי חמאס וחילצו את החטופים בשלום. השניים פונו לבית הרפואה שיבא ומצבם מוגדר טוב. 

הכוחות עלו לקומה שניה במבנה בלב רפיח, פרצו את דלת המבנה באמצעות מטען חבלה, ירו לנקודות סמוכות וחילצו בהצלחה את החטופים. בשלב זה נפתחה אש מהמבנה וממבנים סמוכים, והתנהל במקום קרב ממושך שבמהלכו הותקפו מהאוויר עשרות מטרות חמאס במטרה לאפשר לכוח לצאת מהמבנה. במהלך המבצע נפצע באורח קל חייל צה״ל שנפל מגובה. מבצע החילוץ נוהל מחפ״ק שבו ישבו הרמטכ״ל הלוי, ראש השב״כ רונן בר, המפכ״ל יעקב שבתאי ומפקד חיל האוויר תומר בר. בשלב מסויים הצטרפו לחפ״ק רה״מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט.

דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי בהצהרה: ״מדובר במבצע חילוץ מורכב תחת אש על בסיס מודיעין רגיש. פעולה מקצועית ומדויקת. הייתה מעטפת אווירית שלוותה בגל תקיפות רחב. זה מבצע שנערכנו אליו והמתנו לתנאים שיאפשרו להוציא אותו לפועל. מרגע הפריצה לדירה לוחמי הימ״מ חיבקו והגנו בגופם על לואיס ופרננדו. הקרב התנהל במוקדים רבים. כבר בשעה 1:50 החלה לפעול מעטפת אש אווירית של חיל האוויר כדי לאפשר לכוח לנתק מגע ולפגוע במחבלי החמאס במרחב. הלוחמים שלפו את לואיס ופרננדו מהדירה וחילצו אותם תחת אש, עד שהגיעו לאזור הבטוח״.

בחמאס הגיבו הבוקר למבצע, וטענו כי בתקיפה הישראלית הלילה ברפיח נהרגו יותר מ-100 פלסטינים.

הברכה שהתקיימה

במרכז הגאולה בשכונת פלאטבוש בניו יורק, בראשות השלוחים הרב רועי וענת שמש, מדווחים כי ביתו של לואיס הר, משתתפת קבועה בפעילות בית חב"ד. חלק ניכר מהפעולות בית חב"ד בחודשים האחרונים הוקדשו לשיחרור כל החטופים ובהם גם אביה של נטלי, שחגגה לאחרונה את יום הולדתה במרכז הגאולה.

יצויין כי היא אף כתבה לרבי שליט"א מלך המשיח בבקשת ברכה לשיחרור אביה, לפני כחודשיים, ונענתה בתשובה באמצעות האגרות קודש, בכרך כ"ב: "ימים אלו הגיעתנו שמועה ששיחררו העסקן פעטשערסקי וחבריו שי' מן המאסר והחזירום למקומם. אלא שלדאבוני לא קיבלתי על כך אישור נוסף לשמועה זו. והלואי שתתאמת בקרוב. בכבוד ובברכה לבשורות טובות".

כאמור הלילה הוא שוחרר בחסדי שמים.

יצויין אף כי בשבוע שעבר ביקר בישראל נשיא ארגנטינה, מר מיילי חבייר, שנשא תפילה בכותל המערבי לשיחרור כל החטופים ובהם שני החטופים שנולדו בארגנטינה. הוא הודה בהודעה לכוחות הביטחון על חילוץ שני החטופים, שמחזיקים באזרחות ארגנטינאית.

 

3220bff4-29e2-4210-ae8c-a3c0934602d7

התפילות בבית חב"ד

WhatsApp Image 2024-02-12 at 17.53.05

התשובה באגרות הקודש, שפורסמה על ידי הרב רועי שמש

423456

בהתווועדות יום הולדתה של נטלי, בתו של לואיס במרכז אור הגאולה

"וכתתו חרבותם לאיתים": איך זה מסתדר עם המלחמה באוקראינה ומלחמת חרבות ברזל?

ה' באייר, הרב מייזליש חשף: "ראיתי בעיני את הניסים וההחמצה הגדולה"

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...