• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

היהודים באים

עוד קבוצה גדולה של עולים חדשים נחתה בישראל, הפעם מדובר בקהילת "בני מנשה" החיים בהודו ולהם סממנים המעידים על מסורת יהודית עתיקה • לאחר גיור הם ישתלבו בשאר בני הקהילה החיים בארץ
היהודים באים
עולה חדש מקהילת בני משנה נוחת לראשונה בישראל (צילום: ארגון שבי ישראל)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בשבוע שעבר, נחתו בנמל התעופה בן גוריון, עולים חדשים מקהילת  'בני המנשה' בהודו בהתרגשות רבה.

על פי המסורת המועברת בין הדורות בקרב בני הקהילה, חברי קהילת בני המנשה בהודו רואים עצמם כצאצאים של שבט המנשה, אחד מעשרת השבטים שגורשו מארץ ישראל בסוף תקופת בית ראשון, לפני יותר מ-2,700, שנים על ידי מלך אשור. מספרם נאמד כיום בכ-10,500 נפש. כ-6,500 מהם עדיין ממתינים לעלות לישראל.

יצויין כי למעלה מ-4,000 בני הקהילה כבר עלו במשך השנים ונקלטו בישראל בהצלחה.

עשרת השבטים הוגלו לאחר כיבוש ממלכת ישראל בידי אשור ומאז לא נודע גורלם. עשרת השבטים הם: ראובן, דן, נפתלי, גד, אשר, יששכר, זבולון, מנשה, אפרים וחלק משבט לוי. במהלך השנים הועלו מספר השערות לגבי מקום המצאם ושיוך עמים וקבוצות שונות כצאצאים של עשרת השבטים.

המאמצים למציאת השבטים האבודים, קיבלו בעשרות השנים האחרונות משנה תוקף. הרב אליהו אביחיל העומד בראש אגודת "עמי שב", פנה לרבי שליט"א מלך המשיח בשנת תשל"ח (1978) בנושא איתור השבטים וקיבל מענה: "בענין שבטי אפגניסטן, בטח מתייעצים במומחים בשטח חשוב זה".

מתגיירים בארץ

מאוחר יותר כאשר מצא את בני שבט המנשה בהודו, הרואים את עצמם צאצאים לעם ישראל, כתב שוב לרבי שליט"א מלך המשיח, שעודד את פעילותו אך הורה לו להתייעץ עם גדולי הרבנים בארץ הקודש, ואחר כך נתן את ברכתו. בנוסף קיבל הוא מענה שיש להעלותם ולגיירם בארץ.

מעניין כי בכפריהם של אותם שבטים, התגלו כתובות עתיקות המכילות איורים של מנורת המקדש (אגב, בקנים ישרים אלכסונים), וכן מקפידים הם על אי אלו הלכות בעניני קידושין ונישואין, שמירת שבת ועוד. למרות זאת, לא ניתן לקבלם על סמך זאת לחיק עם ישראל, מצד ההגדרות ההלכתיות שקבעו חז"ל, ואי לכך, עליהם, כמו על כל שאר הקבוצות המגיעות ארצה ללא שמירת מסורת הלכתית מובהקת – לעשות גיור כהלכה.

יצויין כי באחד מביקוריו של הרב ישראל מאיר לאו, אצל לרבי שליט"א מלך המשיח, סיפר על ביקורו ביפן ונאומו לפני מאות מנהיגים שביקשו שידבר דווקא בלשון הקודש. הרבי שליט"א מלך המשיח שאלו האם ידוע לו מה שהיפנים טוענים שמוצאם מעשרת השבטים...

נשיא אחד לכולם

הציפיה לפגוש באותם יהודים אבודים, תביא גם לעליה כמותית ומספרית שלא בערך למספרם של עם ישראל הידוע היום. נקל לשער כי אם כיום כל היהודים המוכרים לנו הינם צאצאים בעיקר של שני שבטים, מה תהיה כמותם המספרית עם גילויים וחזרתם של עשרת השבטים.

הנביא יחזקאל ניבא את שובם במילים: הנה אני לקח את בני ישראל מבין הגוים אשר הלכו שם וקבצתי אתם מסביב והבאתי אותם אל אדמתם". בדברי נבואתו שם מתאר הנביא את חלוקת הארץ לעתיד לבוא, באופן בה יקבלו כל שנים עשר השבטים את חלקם בארץ המובטחת, כאשר לכולם יהיה נשיא אחד – מלך המשיח.

הנביא ישעיהו ניבא את חזרתם במילים: "והיה ביום ההוא, יתקע בשופר גדול, ובאו האבדים בארץ אשור, והנדחים בארץ מצרים, והשתחוו לה' בהר הקודש בירושלים".

העולם נרתם למען החלשים

המסמכים שנחשפו מגלים: נביא הדור צודק!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...