• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

ועידת האקלים / העולם נרתם למען החלשים

ועידות האומות המאוחדות לשינוי אקלים (United Nations Climate Change conference) מתכנסת אחת לשנה כדי לדון בהתמודדות עם שינוי האקלים העולמי ולנהל משא ומתן על אמנת קיוטו והסכם פריז - העוסקים בהפחתת פליטת גזי חממה • הרבה יותר מהפחתת הפליטות, מפגשים אלו מפנים תקציבי ענק לסיוע למדינות חלשות ולהפנית אנרגיות תעשיתיות לאפיקים יעילים, רווחיים ונקיים יותר לעולם
העולם נרתם למען החלשים
צילום: Kureng Workx
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

ועידת האקלים של האו"ם שמתכנסת מידי שנה במקום אחר על הגלובוס, תתארח השנה בגלאזגו שבסקוטלנד, בריטניה. הסכם פריז שנערך ב2015 הציב כמה מהיעדים העולמיים לצמצום הפליטה התעשייתית בעולם.

לקראת הכנס השנתי - שיערך כאמור בגלאזגו, פרסם האו"ם שבעה סעיפים בהם ידונו בכנס ואותם יהיה על המשתתפים לאשר.

דגש על הבריאות

הסעיף הראשון נוקב בפעולות מעשיות לצמצום השימוש בפחם. פחם הוא יצרן החשמל העיקרי, כמחצית מתחנות הכח בעולם מפיקות חשמל מפחם, אך תהליך הייצור שלו פולט כמות גבוהה של פחמן דו חמצני שמזיק לכדור עליו אנו יושבים. יותר מ35 מדינות התחייבו לצמצם שימוש בפחם ולעבור לדלקים בריאים יותר כגז טבעי, אנרגיית השמש והרוח וכדומה.

הסעיף השני עוסק בהתחייבות של נציגי הכלכלות הגדולות - ארה"ב וסין - על צעדיהן בייעול הכלכלה והתעשייה. נשיא ארה"ב הודיע על תמיכה ותיקצוב מוגדלים ב11 מילארד דולרים לעזרת מדינות עניות למען שיפור וייעול כלכלתן - גם מהבחינה העולמית של איכות הסביבה. נשיא סין לעומתו הודיע על הפניית תקציבים מייצור חשמל באמצעות פחם לייצור חשמל בריא יותר באנרגיות ירוקות.

הסעיף השלישי הציג תכנית לתמיכה במדינות אפריקאיות שהן הנפגעות העיקריות מנזקי אקלים עולמיים. אפריקה מייצרת מעט מאוד זיהום אוויר - לעומת מדינות מפותחות - אך היא סופגת את מרבית הנזקים בדמות שטפונות, בצורת, פשיטות ארבה ועוד.

מפצים את החלשים

הארגון לחקלאות ומזון פרסם כי 65% מאדמות אפריקה הראויות לגידולי קרקע מאבדות את יכולת הגידול שלהם בגלל הפיכתן האיטית למדבר שממה 'מידבור' בהגדרה המקצועית.

בפגישות ווירטואליות שנערכו ב'שבוע האקלים' שהפיקה ממשלת אוגנדה, השתתפו 1600 נציגי מדינות, אנשי עסקים, גופי שימור ואוניברסיטאות, נציגי או"ם ונציגי הבנק העולמי שהעלו יוזמות ותוכניות לתמיכה במדינות אפריקה.

הסעיף הרביעי עסק במושב חירום שאותו כינס ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, בנושא תיקצוב מיזמי אקלים על ידי המדינות העשירות. "ההיסטוריה תשפוט את האומות העשירות אם יכשלו למלא את ההתחייבות ל100 מיליארד דולרים כל שנה לצורך פעולות למיתון ההתחממות ולהכנות לשינויי האקלים" אמר ג'ונסון.

חלק נכבד מאותם תקציבים מופנה למדינות עניות הזקוקות לסיוע בשיפור כלכלתן.

הסעיף החמישי ריכז את הכוחות סביב שיפור שיטות החקלאות וייצור המזון המהווים כשליש מזיהום האוויר בעולם ואחראים לדילול משאבי טבע אלו ואחרים. ועידה מיוחדת של האו"ם העוסקת בייצור מזון תתכנס בחודשים הקרובים ובה ידרשו ראשי האסיפה ממנהיגי ונציגי מדינות לפעול לשינוי ושיפור שיטות ייצור המזון באופנים ברי-קיימא בטוחים ובריאים סביבתית.

על-פי דו"ח של הפאנל הבין-ממשלתי לשינויי האקלים (IPCC), כדי ליצור שינוי במערכות המזון בארה"ב שהיא אחת מייצרניות המזון הגדולות בעולם, יזדקקו ל-10 מיליארד דולרים כולל האכלת תושבים במדינות עניות ומתפחתות שכבר מיצו את מקורות הטבע שלהם וזקוקים לסיוע תזונתי וכלכלי.

ארצות רבות הכריזו על התחייבויותיהם בנושא שיפור דרכי הייצור והסיוע למדינות נחשלות.

" להפסיק את הבירבורים"

 הסעיף השישי הציג וסיכם את קריאתו של ארגון פעילים עולמי בו חברים אלפי צעירים ממעל 200 מדינות הנקרא 'צעירים למען אקלים' (Youth4Climate) שבמסגרתו הגיעו מאות פעילים למילאנו - שם התקיימו כנסי ההכנה לכנס האו"ם - על מנת להציג את מחאתם וקריאתם לפעולה לקראת הכינוס.

״צעירים למען אקלים״ דרשו לחדול מ״בירבורים״ או בשפתם Blah, blah, blah ולפעול לכלכלה ירוקה, תומכת במדינות עניות ומועילה יותר לעולם. במחאותיהם ובמסמכים ששיגרו קראו:

״זה הזמן להראות את הכסף״

״זה הזמן לעזור לארצות עניות ופגיעות משינויי האקלים״ 

״זה הזמן לממש צדק אקלימי״

מפגש הצעירים הסתיים במסמך שיוגש לבאי כנסי הכנה ולבאי כנס ה-COP26.

הסעיף השביעי הציג את תכניתם של כנסי ההכנה לכנס האקלים בגלאזגו, והסביר את אפשרותם של המשתתפים לפרט את תוכניותיהם ויוזמותיהם.

כנסי ההכנה, כאמור מתקיימים במילאנו ומשתתפים בהם בעיקר שרי אנרגיה משלל מדינות וממשלות, שידונו וישקלו בצדדים הפוליטיים של הכינוס ויציגו תוכניות לשיפור התעשייה וסיוע למדינות.

נושאי הפגישות במילאנו:

•  הפחתת הפליטות.

• עזרה כספית לארצות מתפתחות.

•  שיפור הפעילות למניעת נזקים משינויי האקלים.

• יסוד והגדרת מטרה כלל עולמית לצימצום הפגיעות.

•  קידום טכנולוגיות שיאפשרו לדווח על צרכים ודרישות.

•  קידום תקנות וחוקי שוק שיאפשרו למדינות לשתף פעולה.

כה היו הדברים שהוצגו במסמך המקדים לכינוס. אין ספק שנושאי מפגשים עולמיים אלו מצביעים על התקדמותו ומוכנתו של העולם ואנשיו לגאולה.

לא רק שיפור הכלכלה והתעשייה, לא רק שמירה על משאבי הטבע ומעבר לאנרגיות נקיות ובריאות, אלא גם סיוע למדינות נחשלות, עזרה לחלשים ופיתוח כלל עולמי.

על תהליכים אלו מצביע הרבי שליט"א מלך המשיח בשיחותיו הקדושות ומסביר כי סיוען של מעצמות העולם - ובמיוחד ארה"ב - נגזרת מפעולתו של מלך המשיח על אומות העולם, בהפיכתו את הגלובוס כולו למקום שטוב ונעים להיות בו.

אנו תקווה שכנסי האו"ם לא יסתיימו ב'בירבורים' אלא יובילו למעשים ותוצאות בשטח בתחום שדרוג הכלכלה והתעשייה והסיוע למדינות נחשלות.

איחוד האמירויות: ליקוי חמה מרהיב

הרבי שליט״א מלך המשיח במסר לעם ישראל: ״ארץ ישראל המקום הכי בטוח בעולם״, ״אין מה לפחד״

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...