• ב"ה ימות המשיח!
  • ט' ניסן התשפ"ד (17.04.2024) פרשת מצורע

איחוד האמירויות: ליקוי חמה מרהיב

תיעודים מרהיבים מליקוי חמה מלא שנצפה מעל האמירויות מעלות את השאלה: מה ליקוי זה מסמל ולמי? • האם יש לעם ישראל מה לחשוש מתופעה זו ומה קורה בזמן שיש ליקוי לבנה? • והאם בגאולה האמיתית והשלימה עדיין העולם יראה תופעות כמו ליקוי חמה או לבנה
איחוד האמירויות: ליקוי חמה מרהיב
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

תמונה מרהיבה שהפכה לאחרונה לוויראלית ברשת החברתית טוויטר, תיעדה ליקוי חמה יפיפה באיחוד האמירויות, בחמישי לאוגוסט.

ליקוי חמה מופיע כאשר כדור הארץ, הירח והשמש נמצאים על אותו ציר. כך על פי אנציקלופדית חכמת ההמונים. המסלולים מצטלבים אחת לשישה חודשים בערך, ואירוע זה מכונה "עונת הליקויים". במהלך הליקוי, המתרחש בעת מולד הירח (תחילת החודש בלוח העברי), הירח נמצא בין כדור הארץ והשמש, ומסתיר את השמש או את חלקה מעיני צופים הנמצאים על כדור הארץ. ליקוי מלא מתרחש במקום כלשהו על פני כדור הארץ בממוצע כל 18 חודשים, וכל נקודה על פני כדור הארץ תזכה לליקוי חמה מלא אחת ל-370 שנה. לפחות פעמיים בשנה (ולא יותר מחמש) מתרחש ליקוי חמה במקום כלשהו בעולם.

כשהירח מכסה את השמש כולה זהו ליקוי חמה מלא. ליקוי חלקי קורה כאשר הירח אינו קרוב דיו לציר שמש-ארץ, ולכן אינו חוסם באופן מוחלט את אור השמש. גם כאשר מתרחש ליקוי מלא, הוא נראה במלואו רק באזור צר לאורך כדור הארץ, ורק למשך דקות ספורות. בעת ליקוי מלא ניתן לראות את עטרת השמש. מכיוון שמרחק הירח מכדור הארץ משתנה מעט, לעיתים מתרחש גם ליקוי טבעתי, שבו בשיא הליקוי, במקום שהירח יסתיר את כל השמש, נראית סביבו טבעת זוהרת. ליקוי חמה יכול להתרחש אך ורק סמוך מאוד לתחילתו או לסופו של החודש העברי, משום שרק במועד זה הירח יכול לעבור סמוך לקו הדמיוני המחבר את כדור הארץ עם השמש. עד כאן חכמת ההמונים.

מה משמעותו של ליקוי חמה?

בתלמוד, במסכת סוכה נאמר: "תנו רבנן, בזמן שהחמה לוקה סימן רע לכל העולם כולו", בהמשך, מסבירים חכמינו, "תנו רבנן, בזמן שהחמה לוקה - סימן רע לעובדי כוכבים, לבנה לוקה - סימן רע לשונאיהם של ישראל [ביטוי המתייחס לישראל בלשון 'סגי נהור'] מפני שישראל מונין ללבנה ועובדי כוכבים לחמה". כלומר, חכמינו אומרים כי ליקוי מאורות הוא אות זעם, כאשר החמה לוקה – הדבר מרמז על אסון שיבוא על אומות העולם, וכאשר הירח לוקה – הדבר מהווה סימן לא טוב, חלילה, לעם ישראל – המשול ללבנה.

אחד מפרשני הגמרא הגדולים, המהרש"א, מסביר כי אמונות שונות באומות העולם מתייחסות אל השמש כאליל ורואות בה מקור החיים. עצמתה של השמש והעובדה כי מהלכה אינו משתנה משמש עבורם כסימוכין לקיומן שלהן עצמן, כשמש האלמותית.

הסימן הרע שבליקוי החמה מסמל כי גם השמש עלולה להסתתר מאחורי הירח ומזכירה להן כי יש בורא לעולם.

ליקוי חמה ולבנה מופיעים בדברי נביאי עמנו בנבואות הגאולה שלהם. כמו שאומר הנביא עמוס, "וְהָיָה ביום הַהוא, נְאוֻם ה' אלוקים, וְהֵבֵאתִי הַשֶמֶש בצָּהֳרָיִם, וְהַחֲשַכְתי לָאָרֶץ בְיום אור…" (עמוס ח' פסוק ט').

או כמו שאומר ירמיהו הנביא, "כה אָמַר ה' אֶל דֶרֶךְ הַגויִם אַל תִלְמָדו, ומֵאותות הַשמַיִם אַל תֵחָתו, כי יֵחַתו הַגויִם מֵהֵמָה" (ירמיהו י' פסוק ב'). הגמרא מסבירה כי "בזמן שישראל עושין רצונו של מקום אין מתייראין מכל אלו, שנאמר, "ומאותות השמים אל תחתו".

מסימני הגאולה: הצפות ושיטפונות ברחבי העולם

משמיע להם לישראל: לקט מענות ממלך המשיח אודות הביטחון בארץ ישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...