• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

הפגנות ענק באיראן עיראק ולבנון

הרב אבישי איפרגון פוקח את עינינו שנראה גאולה בהפגנות הקשות נגד משטרי הדיכוי באיראן, עיראק ולבנון, הכל לקראת גאולה קרובה, בימי הסגולה של רבותינו נשיאינו
הפגנות ענק באיראן עיראק ולבנון
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

הפגנות ענק באיראן עיראק ולבנון

עם צאת השבת התבשרנו כי באיראן החלו הפגנות ומחאות, עקב ההכרזה בסוף השבוע שעבר על ההעלאה הדרמטית במחירי הדלק (עלייה של 50 אחוז ויותר), ועל רקע המצב הכלכלי ההולך ומדרדר במדינה (אינפלציה - עליות מחירים - של בממוצע כ- 40 אחוז, כאשר מחיריהם של חלק מהירקות, למשל, עלו ב- 500 אחוז!).

מהומות של ממש החלו כבר ביום ששי. מפגינים יצאו לרחובות בערים רבות, חסמו כבישים, ואף הציתו תחנות דלק, תוך שהם מתעמתים עם אנשי "משמרות המהפכה". ביום השבת קודש התפשטו המהומות, והן התקיימו בלפחות 30 ערים ברחבי איראן.

השלטונות הגיבו באמצעים שונים - החל מפריסת כוחות בטחון, ועד לניתוק שירותי האינטרנט, על מנת למנוע מהמפגינים להתאחד ביניהם, לשתף פעולה, ולארגן הפגנות מסיביות. מתברר כי המפגינים עושים שימוש נרחב גם באפליקציית WAZE על מנת לקבל מידע על הכבישים שנחסמו/שיש לחסום. חסימות הכבישים עצמן התבצעו במקומות רבים מאוד ברחבי איראן, כאשר המפגינים משתמשים בדרכים מקוריות כמו העמדת המכונית לרוחב הכביש לזמן מסוים, ואף משחקי כדורגל או קלפים באמצע הכביש...

בנוסף לחסימת כבישים ולהצתת תחנות דלק, תקפו המפגינים ושרפו גם את מבנה הבנק המרכזי במחוז חוזיסטאן (תמונה מצורפת לכתבה זו), בעיר איספאהאן הוצת מחסום משטרתי, ובמחוזות הסמוכים לטהראן הוצת מבנה המושל, וגם תחנת משטרה. חסימות כבישים מתבצעות גם בלב טהראן.

במחוז שיראז יידו המפגינים אבנים לעבר כוחות הבטחון האיראנים, ואלו פתחו לעברם באש חיה. מספר ההרוגים לא ברור לעת עתה, ולטענת המפגינים נהרגו עד עכשיו במהומות 15 אזרחים בכל רחבי איראן, ועשרות רבות נפצעו. במקומות רבים האזרחים מפנים את מחאתם ישירות נגד משטר האיאתולות וזועקים "מוות לדיקטטור"!

עוד נראה כי גלי המהומות המוצלחים בעיראק ובלבנון - שם המשטרים אינם מצליחים להתמודד עם המפגינים (בלבנון רה"מ כבר התפטר) - מעניקים תמיכה מוראלית ורוח גבית למפגינים באיראן.

נקווה ונתפלל בעזהי"ת שגל המחאות הנוכחי יתפשט ויביא להפלתו של משטר הרשע האיראני, בקרוב ממש.

מהומות באיראן מגיעות גם לחבל הכורדי

ההפגנות באיראן מגיעות בעוצמה רבה גם לחבל הכורדי. הפגנות ענק שנערכו שם, הגיעו לכדי עימותים חריפים עם הכוחות האיראנים, ולטענת הכורדים רק אתמול נהרגו 26 מאנשיהם במהומות . בטהראן עצמה, עשרות אלפי מפגינים יצאו לרחובות, חסמו כבישים ורחובות רבים (גם כדי להקשות על ניודם של אנשי כוחות הבטחון), ואף הציתו אוטובוס של כוחות הבטחון. ע"פ דיווחים שונים הוצתו עד עכשיו כ- 100 בנקים בכל רחבי איראן.

"הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו" - המדינה שמאיימת על ישראל במשך עשרות שנים נמצאת תחת לחץ כלכלי עצום, אמברגו נשק שנמשך עדיין (לעוד שנה מעכשיו), וייצוא הנפט שלה קרס מ- 2.5 מיליון חביות ליום, לפחות מחצי מיליון חביות ליום. בנסי וחסדי ה', הלחץ נושא פירות, וע"י הודאה לה' יתברך על הנסים, פרסום הנסים, ותפילה ובטחון, נוסיף ונראה נסים גדולים, כפי שהבטיח לנו הרבי מלך המשיח.

ממשלת איראן משדרת לחץ

בתחילת ההפגנות מנהיגי איראן יצאו בהודעות שחץ ובדברי רהב, שההפגנות אינן משמעותיות והן יסתיימו ביום שהחלו. אולם, המציאות טפחה על פניהם - המהומות היום באיראן המשיכו במלוא העוצמה, וזאת למרות חסימת האינטרנט המוחלטת שהפעיל המשטר. חסימה זו נועדה להקשות על המפגינים לפעול, וגם נועדה על מנת למנוע מהעולם כולו לצפות בדיכוי האלים והזוועתי של ההפגנות. היום גם פורסמו נתונים של האו"ם וארגונים בינ"ל, ולפיהם נהרגו עד היום בהפגנות לפחות 100 אנשים - וילכן אפילו 200. כמו כן נפצעו בהפגנות כ- 3000 אנשים. זהו מספר נפגעים גדול ביותר, ולמעשה, מספר הנפגעים הזה הוא הגדול ביותר, במשך כל גלי המחאה שידעה איראן בעשרות השנים האחרונות, והדבר מלמד בבירור על נחישותם של המפגינים, ועל כך שהמשטר עצמו מרגיש בסכנה להמשך קיומו.

בחסדי ונסי ה', וכפי שכבר כתבתי מס' פעמים, המהומות בעיראק, לבנון, ובאיראן עצמה, מגיעות בתזמון מדהים ובהשגחה אלוקית גלויה ונסית - בדיוק בזמן שבו המתיחות הבטחונית בין ישראל לבין איראן עולה (כפי שהיה בירי הרקטות לפנות בוקר). המהומות הללו מקשות מאוד על המשטר להוציא לפועל איזושהי מתקפה כנגד ישראל ח"ו, והוא עסוק כעת בעיקר בהישרדותו האישית. אמנם, ירי הרקטות לרמה"ג ממחיש לנו את העובדה שקיימת מתיחות בטחונית, אולם, להערכתי, התסבוכת ההולכת ומעמיקה של איראן בתוך הצרות של עצמה (ושל בעלי בריתה בעיראק ובלבנון), מאפשרת לישראל חופש פעולה ותגובה גדול, ולדעתי היא אכן תנצל אותו (אם כי, כנ"ל, יתכן שישראל תנצל זאת באופן חשאי).

מאת: אבישי אפרגון, ראש ישיבת "דרכי תמימים", פרשן לעניני צבא ובטחון
לזירוז הגאולה, שתפו כמה שיותר, הפיצו הלאה ופרסמו את נסי ה' יתברך, כהוראת הרבי
להלן הלינק להצטרפות לקבוצת הווצאפ השלישית שפתחנו לעדכוני הגאולה [השתיים הראשונות כבר מליאות ב"ה]:
)

פומפיאו: ההתנחלויות אינן מנוגדות לחוק הבינ"ל

המסמכים שנחשפו מגלים: נביא הדור צודק!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...