• ב"ה ימות המשיח!
  • ז' אייר התשפ"ד (15.05.2024) פרשת אמור

דעה / לידה עם מטרה

גואל נולד. מסע בעקבות רגעי לידתם של גואל ישראל, הגואל הראשון משה רבינו אי שם במצרים של לפני אלפי שנים והגואל האחרון של עם ישראל, הרבי שליט"א מלך המשיח שהיום חוגג העולם את יום הולדתו
לידה עם מטרה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

חלק דינמי ומרכזי התופס את חיי האנושות הוא חיפוש האדם אחר משמעות החיים. כל בן אנוש בר דעת מייחל לרגע בו יצליח לסלול את דרכו האישית בקלחת החברתית, ולמצוא בין משעול הכרמים את ערוגת חייו שתניב את שליחותו בעולם.

הכרה זו תורגמה ומוצתה במקצעויות בספרו המפורסם של הרופא היהודי ניצול השואה - ד״ר ויקטור פרנקל ״האדם מחפש משמעות״, בו מאריך על ״כוח התכלית״ הטמון באדם, אשר בהעדרותו ״האדם הניח לעצמו להידרדר ולהיות נתון לדעיכה נפשית ופיזית״.

בשונה מתיאוריית הפסיכולוגים האחרים כפרויד ואדלר, התיאוריה של פרנקל התקבלה באהדה ובהבנה - ששיקפה את הצורך החיוני בה - בכל שכבות האוכלוסיה בדור הקודם ובדורנו אנו, וכן קיבלה את עידודו הנמרץ של הרבי שליט״א מלך המשיח במספר הזדמנויות.

אך רוב בני האדם חגים סביב העיגול הבלתי-פוסק הזה, ומאבדים מחצית מחייהם עבור הליכי האיתור והחיפוש של משמעות החיים, פעמים רבות ללא כל מוצא.

אך לא כן מנהיגי העם היהודי. הללו שמרגע יציאתם לאוויר העולם המטרה זרחה וקרנה מפניהם לבל הטל ספק, כאשר ניצנים ממנה נחשפו אט אט להמון העם. ומספיקה הצצה זעירה לחייהם שתגלם בפנינו את אישיותם החד-מטרתית: 

הגואל הראשון

בשנת 2368 לבריאת העולם, ביום ז׳ באדר נולד משה רבינו בביתם הצנוע של עמרם ויוכבד במצרים. אך בשונה משאר ילדי העברים שנולדו באותה תקופה קשה על אדמת מצרים, התייחד משה כבר מרגע לידתו במטרה הקסומה שייצג באישיותו: גאולת עם ישראל מארץ מצרים.

כבר מרגע לידתו - אומרים חכמינו זכרונם לברכה - ״התמלא הבית כולו אורה״, ולפי דברי המדרש משה היה כשיר לרעיון הגאולה כבר מרגע יציאתו מבטן אימו הצדקת - ״משה היה מתוקן לגאולה, מתחלת ברייתו נתקן לכך״, מה שהתבטא ברגעי ההלם והתדהמה בבית פרעה כאשר הניח משה את כתר פרעה על ראשו…

וכך אכן גילם משה באישיותו הכבירה תנועת מנהיגות וחשיבה על הקולקטיב עוד טרם הנהיג את עם ישראל בפועל, עד לתקופת הגאולה בה חזר משה רבינו בגיל 80 לארץ מצרים כשליחו של ה׳, והיכה את המצריים ב-10 המכות, עדי הרגע המזהיר ביציאתם המהדהדת של עם ישראל מציפורני הדיקטטורה המצרית על עבר מתן תורה והכניסה לארץ המובטחת.

גלגל חייו של משה נע בטבעיות אל עבר המטרה הנכספת - גאולת העם, כי מרגע לידתו יועד לכך, כבר בעת יציאתו לאוויר העולם משמעות חייו הייתה ברורה לו כשמש וסללה לו את הדרך אל היעד הסופי.

הגואל האחרון

בשנת 5662 לבריאת העולם, ביום י״א בניסן נולד הרבי שליט״א מלך המשיח בביתם הצנוע של הרב לוי יצחק והרבנית חנה שניאורסון בניקולייב שבאוקראינה. כמו משה רבינו, אף הוא התייחד כבר מרגע לידתו - בשונה משאר ילדי ישראל שנולדו באותה התקופה - במטרה הקסומה שייצג באישיותו: גאולת עם ישראל מהגלות האחרונה.

כבר מרגע לידתו ״התמלא הבית כולו אורה״, והפגין בעקביות מסכת חיים צעירה של אמונה וציפייה לביאת המשיח והגאולה השלימה, כאשר עוד טרם לכתו לגן צייר בדמיונו את ציור גאולת עם ישראל מהגלות האחרונה - כפי שהעיד על עצמו שכבר אז ״הצטייר בדמיוני ציור הגאולה העתידה״, מה שהתבטא גם בבניית דגם בית המקדש במו ידיו שהונח על גבי מיטתו תדיר בחדר הילדים…

וכך אכן גילם באישיותו הכבירה תנועת מנהיגות לאחר השואה האיומה וחשיבה על הקולקטיב וכלל עם ישראל עוד טרם מנהיגותו בפועל, עד לתקופת הגאולה בדור האחרון כאשר עלה על כס הנשיאות והכריז על דורנו כ״דור הגאולה״ והורה לפתיחת בתי חב״ד בכל מקום להבאת אור היהדות והגאולה לכל נקודה, עדי הרגעים המזהירים בהם נתן את אישורו המוחלט בחשיפת זהותו כמלך המשיח.

גלגל חייו הנצחי של הרבי שליט״א מלך המשיח ממשיך לנוע בטבעיות אל עבר המטרה הנכספת - גאולת עם ישראל, כי מרגע לידתו יועד לכך, כבר בעת יציאתו לאוויר העולם משמעות חייו הייתה ברורה לו כשמש וסללה לו את הדרך אל היעד הסופי, שיתגשם במהרה בגאולה השלימה.

דור הגאולה

כעת זה הזמן, בימים הסמוכים ליום הולדתו בי״א בניסן, לעצור ולהתבונן האם אנחנו מותירים לגלגל חיינו להישמט מתחת ידינו ללא משמעות ומטרה ממוקדת בחיים, או להחליט להתחבר לדמויות המגלמות את שיא מטרת האנוש עלי-אדמות, המביאות את העולם ליעדו הסופי שהוצב לו מתחילה, עולם טוב המואר באור ה׳ בכל פינה.

בהתבסס על העובדה אשר ״האדם מחפש משמעות״, נניח את המחול הריקני בצד ונחליט להתחבר לאדם שמביא את המשמעות לשיאה, נתחבר ונתקשר לאישיותו המרוממת של נשיא דורנו - הרבי מלך המשיח שליט״א ונצעד בדרכו הסלולה עדי הגאולה העתידה בה נכריז לפניו: יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

מושיען של ישראל

דם חיילנו הגיבורים נשפך לשווא?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...