• ב"ה ימות המשיח!
  • ח' אייר התשפ"ד (16.05.2024) פרשת אמור

דעה / מושיען של ישראל

בזכות יום הולדתו של משה רבינו בחודש אדר, התגבר מזלם של ישראל וזכינו לחגוג את נס הפורים ובזכות יום הולדתו של הרבי שליט"א מלך המשיח בחודש ניסן אנו זוכים לראות את הניסים הגדולים ביותר בחודש זה
מושיען של ישראל
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

רבים מבני ישראל נמו במוצאי שבת את שנתם ללא כל הפרעה ורק עם הקפה של הבוקר גילו מה התרחש באותן שעות מטורפות בשמי המזרח התיכון. מאות חימושים וטילי ענק מבעיתים, אזעקות רבות בדרום, מאות יירוטים ואימה גדולה שהתחלפה בהודאה ענקית והרגשה של נס.

גשמי הזעם שהתיכה עלינו איראן בתחילת השבוע, מזכירים את נס פורים שאירע באותו חבל ארץ. גם אז קם עלינו חמום מוח שכל מטרתו הייתה להשמיד להרוג ולאבד, גם אז הייתה סכנה גדולה, וגם שם היה נס אדיר, כאילו טבעי, בו ניצחו היהודים את כל אויביהם במלחמה גשמית שוק על ירך.

כל בר דעת מבין שהצלחה של 99% ביירוט מסה כה גדולה של איומים, הצלחה היסטורית בקנה מידה בינלאומי, לא קשורה רק למאמצים הכבירים בתעשייה הבטחונית ולא רק למסירות נפשם של טייסינו האלופים ולוחמי ההגנה האווירית. יש פה יד אלוקית שכיוונה כל יירוט ופילסה דרך לכל מטוס.

סיפור פורים מתחיל ברולטת מזלות שהמן מסובב או קוביות שהטיל כדי למצוא חודש מתאים להשמיד בו את העם היהודי. הוא נופל על חודש אדר ושמח בו שמחה רבה, כי בחודש אדר חל יום פטירתו של משה רבינו, מושיעם של ישראל, הנביא הדגול. 'מושלם, זה לרעתם!' צועק המן ומתחיל לצחצח את החרב.

המן הרשע מבין שכדי להתגבר על עם ישראל, הוא לא יכול להשקיע רק בפיתוחי כלי מלחמה מתקדמים או קשריים דיפלומטיים, הוא חייב לנצח גם במישור השמיימי-רוחני, במגרש של עם ישראל, בקשר שלהם עם הקב"ה. משהו מעבר.

והוא הולך על תאריכים ומזלות, היהודים חזקים בזה, ודווקא שם הוא יפתיע אותם. נתון אחד הוא פספס - משה רבינו גם נולד באותו יום, ז' אדר, מה שהופך את הקערה ונותן לעם ישראל אנרגיות מיוחדות והצלחה אלוקית דווקא בחודש הזה. את הסוף אנחנו יודעים.

בסיטואציה שלנו, ברור שהאיראנים חלשים במזלות ובהיסטוריה יהודית, כי אם עשרים שנה הם מתחמשים בשביל המתקפה הזאת, רק חסר דעה יתכנן מתקפה בחודש ניסן, החודש בו בני ישראל יצאו ממצרים, הכריעו עד עפר את האימפריה המצרית והחודש בו הוקם המשכן.

עוד נתון חמק מעיניהם של אדריכלי המתקפה האווירית. יום הולדת רב עוצמה שחל באותו חודש ואף באותו שבוע - י"א ניסן, יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש שליט"א מלך המשיח.

'מושיען של ישראל' בדורנו, נשיא הדור, ראש בני ישראל שהרים בעקבות חמיו את יהדות אמריקה, שלח שלוחים לכל קצווי תבל להחיות את היהדות אחרי השואה האיומה ולהכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו, סלל דרך בלימוד התורה ומחזק ללא הרף את קיום המצוות בקרבנו.

נו באמת, מה חשבתם שיקרה? יום הולדת של נשיא הדור, זה יום הולדת של כל אחד ואחד מאיתנו, חודש שבו נולד נשיא הדור זה משלוח אנרגיה לעם ישראל כולו.

מהסיטואציה הזאת, אנחנו צריכים להבין מה יש לנו בידיים, באיזה ימים עוצמתיים אנחנו נמצאים. כמה כוחות וכמה אנרגיה אנחנו יכולים לדלות ולפזר סביבנו. איך בקלות אנחנו יכולים להכריע ולנצח את ציר הרשע, אנחנו ערוכים, מוכנים ויכולים.

איך בקלות אנחנו יכולים להביא את המשיח כאן ועכשיו. וכמו במוצאי שבת האחרון - הנצחון נוצר ממאות יירוטים ופעולות מוצלחות קטנות. להצטרף לעוד שיעור תורה, להתחיל ללמוד חסידות באופן יומי או שבועי, לעזור לעוד יהודי לקיים עוד מצווה, להדר בעצמנו במצוות, ללמוד על הגאולה, לחכות לה, לדבר עליה ולהתחיל לנשום את האוויר שלה.

"התייצבו וראו את ישועת השם"

דם חיילנו הגיבורים נשפך לשווא?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...