• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

דעה / האבסורדיות של חוק 'מיהו יהודי'

בתורה, ספר החוקים של העם היהודי, האופציה היחידה לבני האדם שלא נולדו לאמא יהודייה להיקרא בשם התואר המיוחד "יהודי", היא אך ורק באם הינם עוברים את תהליך הגיור על פי חוקיה של התורה, ומקיימים את כל מצוותיה באמת ובתמים • ניתוח עובדות ודעות סביב רפורמות הגיור
האבסורדיות של חוק 'מיהו יהודי'
לוחם מלחמות ה'. הרבי שליט״א מלך המשיח
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

הסערות בכנסת סביב סוגיית הגיור, נדרשות מיידית לשולחן הדיונים לצורך ניתוח מדוקדק והגיוני.

בשיחותיו הרבות של הרבי שליט"א מלך המשיח אודות תיקון חוק 'מיהו יהודי', ניתן לראות קו מתווה ברור בכל השיחות: תורתו הקדושה של בורא העולם היא המחליטה והקובעת, וההיגיון הפשוט והבריא בהסתכלות חיצונית פשוטה מראה כי חוק 'מיהו יהודי' הינו "חוק אומלל".

כשלמול עיני צפו ועלו הידיעות המבהילות בהחלט כי החוק שב לדיוני הכנסת וכי הפעם דשים בו ח"כים גויים, נזכרתי בפאנל מעניין מחד ומרתיח מאידך שנערך לפני מספר חודשים וכי ניתוחו מעלה מסקנות מתבקשות.

בחודש אב תשפ"א התקיים "כנס ירושלים" של קבוצת בשבע, בו נדונו הנושאים שעל סדר היום בפאנלים מעניינים ומורכבים כאחד. הנושאים היו מגוונים וכללו כמובן קורונה, פוליטיקה, שנת השמיטה ועוד.

הדיון שלדעתי היה גולת הכותרת ושיאו של היום הוא הדיון בנושא הסטטוס קוו במדינת ישראל שכלל את הרפורמות בכשרות, בגיור ובמינוי הדיינים ועד כמה הם יחסי הדת והמדינה במדינה.

בדיון השתתפו ארבעה חברים: שנים מהם הינם יושבי ראש ארגון מאוד ספציפיים – אפרת שפירא-רוזנברג יו"ר "קולך", ועו"ד אסף בנמלך יו"ר "נאמני תורה ועבודה". בכדי להבין את טיב הארגונים הללו אפשר פשוט לפתוח ויקיפדיה ולראות מה עניינם ומה פעלו מאז הוקמו. או שתמשיכו לקרוא עד הסוף ותבינו לבד.

שניים נוספים שהשתתפו בדיון הם הרב עמיחי אליהו, בנו של הרב שמואל אליהו רבה של צפת ויו"ר ארגון רבני קהילות, וח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית. רק בנקיבת השמות לבדם אפשר להבין לאן גלשו הרוחות, אך בל נקדים את המאוחר:

הדיון בתחילתו נסב על רפורמת הכשרות. הדעה שלה הסכימו כל חברי הפאנל היא שרפורמות המשרד לשירותי דת נוגעות בעיקר לציבור המסורתי, זה שרוצה לאכול את הכשר הרבנות המקומית וזה שסומך על גיורי הרבנות הראשית לישראל. הרפורמות, אם כן, משנות את המצב הקיים בעיקר עבור הציבור המסורתי ושוברות את הסטטוס קוו לגמרי, שלדעת שפירא-רוזנברג כבר מזמן אינו קיים.

בדבריה הסבירה שפירא-רוזנברג בטעם כי כיום הרבנות הראשית היא כגוף חרדי לכל דבר, בהתכוונה שהינו גוף שדואג רק לעצמו ולשלימותו כמו ההכשרים החרדיים המופרטים מהכשר הרבנות הראשית, וכי הרפורמה באה לפרקו מנשקו לגמרי. "סבי הרב גורן", אמרה, "בהיותו רב ראשי לישראל, מסר את נפשו על סוגיות שעמדו אז בשעריו של מוסד הרבנות הראשית. אך כיום המצב אינו כך. הרבנות היא חרדית לכל דבר".

אז מבחינת הכשרות, טענה הגברת, הרבנות היא גוף נפרד ועצמאי ששולט במונופול ללא כל סיבה וכל בעל חנות הרוצה לתלות שלט עם המילה "כשר" צריך לשלם לנציגי הרבנות על השימוש במילה היקרה. לטענתה, אין שום עילה לכפות על בעל עסק שמעדיף את תעודתה של כשרות אחרת לשלם לשווא עוד תשלום מיותר לכשרות הרבנות ולמשגיחיה. ח"כ רוטמן היטיב להבהיר את דברי שפירא-רוזנברג כך: "במקום שהרפורמות יפרקו את הרבנות הראשית, נפרק אותה אנחנו".

האופציה היחידה לבני האדם שלא נולדו לאמא יהודייה להיקרא בשם התואר המיוחד "יהודי" היא אך ורק באם הינם עוברים את תהליך הגיור על פי חוקיה של התורה ומקיימים את כל מצוותיה באמת ובתמים

ההיגיון שבדבר טמון בכך שכעת, לאחר שכשרות רבנות תצא מצלחותיהם של הסועדים ברחבי הארץ, יוותרו מסעדות רבות ללא כל הכשר בסיסי (כפי שקורה כיום בכל מסעדה שפתוחה בשבת, שעקב כך היא ללא הכשר רבנות – או אז יש לבעלי המסעדות יד חופשית בטיב כשרות המוצרים). מה גם שכעת יוכל כל מאן דבעי להנפיק תעודת "כשר" על פי דעתו\רמתו\הבנתו והיהודי המסורתי התמים, שמקפיד לצרוך רק מזון כשר, יקבל זאת כתורה מסיני.

אז אם כך הדברים בכשרות, מה בנוגע לרפורמות הגיורים?

אם חשבנו שעד כאן יש הגיון בדברים, הרי שבגיורים המצב הזוי ודומה בהחלט. כאחת שליוותה עשרות גויות (חלקם למחצה) שרצו לעבור תהליך גיור – תהליך העובר כיום רק על ידי הרבנות - טענה שפירא-רוזנברג כי אף גוף אינו יכול לכפות את דעתו והחמרותיו על אחרים, וביחוד בדיני גיור.

במהלך הדיון היא מתעקשת שוב ושוב כי "אתם", הרב עמיחי אליהו וח"כ רוטמן – שאין בידי מילה אחרת לכנותם מאשר "אורתודוקסים" - הינם כמו החרדים. "אתם דואגים רק לעצמכם. אתם מפקירים את השטח, מבחינתכם שכל עולי ברית המועצות לדורותם יתחתנו – אבל רק לא עם הילדים שלכם. אתם מצילים רק את נפשכם". הרב אליהו מיד הכחיש מכל וכל, ובצדק, וסיפר שאכן יש לו תלמידים שנישאו למתגיירות – שהתגיירו כדת וכדין על פי דעת התורה, וכי זו סתם האשמת שווא.

ופה הגיעה נקודת השבירה שלי. אפרת שפירא-רוזנברג הבהירה כי הינה כועסת בכל מאודה על ממסד הגיורים של הרבנות, שנכון להיום כאמור הינו הגוף המגייר החוקי היחיד במדינת ישראל, וכי הוא חייב לבוא לקראת המתגיירות ולא להקשות עליהן בתהליך הגיור. היא סיפרה כי במהלך חייה לוותה עשרות בנות ישראליות לגיור, שאביהן היה יהודי אך אימם אינה יהודייה, וחצי מהבנות לא צלחו את תהליך הגיור. ושימו לב אל המשפט הבא (ציטוט): "אני חושבת שצריכה להיות איזושהי קבלה של עול תורה ומצוות, הצטרפות לעם ישראל, נכונות לחגוג את החגים ולשמור איזושהי שבת. אבל להנחית על האנשים האלה את הסטנדרט ההלכתי הכי מחמיר שיש? אתם", שוב, "לא מחוברים לקרקע!".

ח"כ רוטמן, שצלף מן הצד כל העת בתשובות מבריקות ופשוטות של הצגת המציאות, טען בתוקף: "אולי כל אותם המתגיירים אינם עומדים בסטנדרט הכי מקל שיש?"

שפירא-רוזנברג בחרה לענות כי אכן, אותן ה"מתגיירות" אמנם אינם דתיות, אך שיטת הגיור הזו – "המחמירה", יוצרת כאן שני עמים. "באם הבן שלך ירצה להתחתן עם כזו שהתגיירה באופן המקל", הסבירה שפירא-רוזנברג, "הוא ידרוש ממנה להתגייר בגיור מחמיר יותר" (היה שם באמצע משפט שטימטם אותי: "אני מסכימה כמובן לקחת את הערכים מהתורה". מה זה "ערכים מהתורה"? לא קוראים לזה מצוות?).

ח"כ רוטמן טען כנגדה שדווקא מי שיוצר פה שני עמים אלו שיטתה ודרכה של שפירא-רוזנברג וחבריה, הבאים לידי פועל על ידי הרפורמות המיועדות להקל על סבלם של המתגיירים. "באם תתני לאותה מתגיירת פתק בו כתוב שהינה יהודייה ותו לא – כשבפועל היא אינה יהודייה, האם תעשי עימה טובה או רעה?".

ושוב, נדחקו המסורתיים לפינה. הציבור המסורתי לא יבדוק האם הגיור אותו עבר המתגייר הינו "מחמיר" או "מקל". מה גם יקרה בדורות הבאים, בהם יחליט אחד מבניה של אותה מתגיירת לשמור אורח חיים חרדי? אז בוודאי אף אחד לא יבדוק בציציותיו ובמסמכי הגיור של אימו ואזי בידיו של "המחמיר" נופל המכשול.

אך נצא לרגע מהפאנל הסוער ונכנס אל בית המדרש. במרכזו של ארון הספרים היהודי המפואר של ימינו שוכן אחר כבוד סט אחד מיוחד, תחת השם "אנציקלופדיה תלמודית". בספר, המביא את כל דברי התלמוד ומפרשיו וכן את דברי הפוסקים על פי ערכים, נפתח בערך "גיור". כעת נעבור עם האצבע לכל אורכם ורוחבם של עשרות העמודים שבערך זה, שימו לב – זהו ערך ארוך במיוחד.

חוק "מיהו יהודי" הוא חוק עליו זעק הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א פעמים כה רבות מעמקי ליבו, כי זהו חוק המחריב את העם היהודי ומסיים את מה שההתבוללות לא השלימה. חוק שבמסגרת מלחמותיו של הרבי למען שלימות התורה הוא ממלא חלק מסימניו של מלך המשיח ברמב"ם, המתקיימים במלואם ברבי מליובאוויטש שליט"א

בהבטחה, לא תמצאו שם ולו קמצוץ-רמז על האפשרות של גיור, של כניסה לעם היהודי, הכוללת אי קיום תורה ומצוות. בתורה, ספר החוקים של העם היהודי, האופציה היחידה לבני האדם שלא נולדו לאמא יהודייה להיקרא בשם התואר המיוחד "יהודי" היא אך ורק באם הינם עוברים את תהליך הגיור על פי חוקיה של התורה ומקיימים את כל מצוותיה באמת ובתמים. אגב, ישנה מחלוקת אדירה בין הפוסקים מה דינו של גר שנתגייר גיור אמת לחומרא, אך לאחר מכן חזר לסורו – האם הינו עדיין בגדר יהודי כשר (!) או שמא חזר לקדמותו וכי כעת אינו יהודי (שימו לב שהדיון מדבר על מצב של "בדיעבד", לאחר הגיור, כשלכתחילה אין אפילו כיוון לחשוב על "גיור" ללא שמירת תורה ומצוות).

אז אין בעצם מושג כזה של "גיור מחמיר" או "גיור מקל" ואין שום פשרות בגיור. גיור פירושו הוא אחד – התחייבותו של המתגייר לשמירת אורח חיים יהודי מלא על פי התורה והשולחן ערוך מתוך קבלת עול מלכותו של הקדוש ברוך הוא בהסכמה מוחלטת, לא כללית, וכך להיכנס תחת כנפי השכינה.

אז מאיפה אם כן שאפו גברת שפירא-רוזנברג ודומיה את הדעה המשובשת הזו, שגוי הרוצה להתגייר אינו מחויב בקבלת עול מצוות וקיומם בפועל, אלא די לו בהצגת מסמך הכתוב בו כי הינו יהודי?

אגלה לכם סוד, זהו סעיף מפורש בחוקי מדינת ישראל. חוק שחולל סערות. חוק שפיטר ח"כים ומינה ראשי ממשלות. החוק קובע כי יהודי הוא "מי שנולד לאם יהודייה, או שנתגייר". בהשמטת מילה אחת, "כהלכה".

חוק "מיהו יהודי" הוא חוק עליו זעק הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א פעמים כה רבות מעמקי ליבו, כי זהו חוק המחריב את העם היהודי ומסיים את מה שההתבוללות לא השלימה. חוק שבמסגרת מלחמותיו של הרבי למען שלימות התורה הוא ממלא חלק מסימניו של מלך המשיח ברמב"ם, המתקיימים במלואם ברבי מליובאוויטש.

בצר לי, האזנתי לדברים שנשמעו בפאנל. כל העת עמד במוחי כי הצד המוחה, ה"אתם", ה"חרדים", האורתודוקסים - איך שלא נקרא לצד הזה - גם הוא לא טומן את ידו בביש הזה הנקרא "מיהו יהודי".

בשיחותיו הקדושות הרבות בנושא זועק הרבי שליט"א מלך המשיח כי אלו שהעבירו את החוק הנורא הזה הם דווקא... חברי הכנסת הדתיים מסייעת המפד"ל! "עבדים כנענים נרצעים לכיסאם" - כך קרא להם מלך המשיח בשיחותיו (ביטוי, אגב, שהועתק לאחר מכן לנאומיו של ח"כ הרב מאיר כהנא הי"ד). כיסא העור החום והמרופד במשרדי הממשלה ובמושבי הקואליציה אפשר להם לבגוד בייצוג הכיפה שעל ראשם והם הם אלו שהעבירו את החוק האומלל הזה, חוק "מיהו יהודי" הנוגד לתורה ולחוקיה.

חוברת לכך העובדה אשר מלבד הדאגה לציבור המסורתי של הרב אליהו וח"כ רוטמן (-כהגדרה כללית, לא אישית חלילה), עומדת למול עיניהם גם טובתה של המדינה כ"מדינת היהודים". השמירה על הסטטוס-קוו וההקפדה על יחסי דת ומדינה הם אלו שמשאירים את המדינה החילונית הזו איכשהו ראויה לשם "מדינת היהודים" - שם המתאים יותר לחלקת האדמה התנ"כית הזו מאשר השם "מדינת כל אזרחיה", השם אותו מנסים מחוללי הרפורמות להטביע.

מה עוד צריך לקרות במדינה הזו כדי שעיניהם של ההולכים לאורה, או אלו הקוראים להקמתה-עניינה-דרכה "אתחלתא דגאולה", יפקחו ויבחינו בין החושך לבין האור?!

כבר מקטנות אף פעם לא הצלחתי להבין איך יכול להיות ש"אתחלתא דגאולה" תגלה יהודים מביתם, ולא פעם ולא פעמיים. לא הצלחתי להבין איך יכול להיות ש"אתחלתא דגאולה" תגרום לרצח יהודים. איך יכול להיות ש"אתחלתא דגאולה" תנהיג ותחוקק נגד תורת ה' אלוקי ישראל וגואלו. איך יכול להיות ש"אתחלתא דגאולה" מוסיפה לעם ישראל עוד צרות על הגלות שישנה לו מכבר, ברוחניות ובגשמיות גם יחד.

אין זה אלא עיוורון. עיוורון מוצדק אמנם, שנבע מחלום גרנדיוזי על מלוכה יהודית בחלומותיהם של שבורי הגלויות, אך במבחן התוצאה – התברר כחושך כפול ומכופל.

אין לנו אלא להאזין ולציית לדבריו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א, שכנביאו של הדור רואה את המצב האמיתי כפי שהוא, והוא הוא המבשר לנו את בשורת הגאולה האמיתית – כי הנה הנה משיח בא, עוד היום. תיכף ומיד ממש.

מה יותר משמח ממתנה ענקית?

השמאל המשיחי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...