• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

מה יותר משמח ממתנה ענקית?

איך הגיבה האמא שקיבלה משלוח לכבוד שבת, למה בהר סיני לא קיבלנו את יום כיפור ומה המסר לכבוד יום פטירתה של הרבנית חיה מושקא
מה יותר משמח ממתנה ענקית?
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

גם זה קורה לצערנו.

שני ילדים ממשפחת בית הספר שלנו לא הגיעו ללימודים מספר ימים בעקבות אירוע מצער.

המורה לא ויתרה, ולפני השבת האחרונה שלחה להם הביתה עוגה מיוחדת, עם פתק לבבי וערכת הלימודים אותה הפסידו.

בתגובה קיבלה המורה את ההודעה:

"אמאלה את לא מבינה איך ריגשתם אותנו!!! תודה ענקית ענקית ענקית!!!"

בפרשת השבוע "יתרו" נקרא על המעמד הגדול מכולם, שלא יחזור לעולם. מתן תורה.

חמישים ימים של ספירת העומר, ימי הגבלה והתקדשות, משה עולה אל ההר, ולפנות בוקר של חג השבועות נשמע הקול "... כבד את אביך ואת אמך . . לא תרצח, לא תגנוב...". קיבלנו את 10 הדברות!

לשם מה המהומה?

המדרש אומר "אלמלא נתנה תורה, היינו למדים צניעות מחתול וגזל מנמלה". הכנה כל כך גדולה בשביל מצוות כל כך פשוטות ומובנות?

לא היה מתאים לתת לנו במעמד מתן תורה מצוות קדושות יותר, כמו טהרה, תפילין ויום כיפור? דווקא את המצוות הכי הגיוניות קיבלנו במתן תורה?

***

הסברים רבים נאמרו במשך הדורות, והשבוע זכיתי ללמוד מאמר של הרבי שליט"א מלך המשיח (פרשת יתרו תשד"מ 1984), ושם מפרש הרבי שליט"א מלך המשיח הסבר נפלא:

במתן תורה קיבלנו את הקדוש ברוך הוא בעצמו "אנוכי השם אלוקיך". ללא מתווכים ללא שלוחים – את ה' בעצמו. המשכת הקדושה הנעלית הזו, הנקראת "גילוי העצמות" (בלשון הקבלה והחסידות) נמדדת ונמשכת דווקא בדברים הקטנים והפשוטים.

בדיוק כמו אבן – שככל ותיפול ממקום גבוה יותר תגיע למיקום רחוק יותר, כך הקדושה נמשכת ונמדדת דווקא בדברים הפשוטים. כן, לא לגנוב דקה מהזמן של החבר, לא להגיד לשון הרע ו"לרצוח" את החבר נפשית. במאה האחרונה זה נקרא "שיימינג" אבל בעברית זה רצח.

***

ביום שני הקרוב נציין את כ"ב בשבט, יום פטירתה והסתלקותה של הרבנית חיה מושקא עליה-השלום, זוגתו של הרבי שליט"א מלך המשיח.

הצניעות והפשטות היו מנת חלקה. לא הופיעה באירועים גדולים, לא גרה בארמון כמו שמגיע לה, חיה פשוט. הכי פשוט שאפשר.

גם המתנות שהיא חילקה לכל אלו שזכו להכיר אותה, היו מתנות צנועות אבל עם המון המון תשומת לב. או במילים אחרות – הגדלות שלה נמדדה דוקא בדברים הפשוטים, במילים הטובות, ביחס החם, ובמשהו שנתנה מכל הלב.

הרבי שליט"א מלך המשיח ביקש "והחי – יתן אל ליבו", ללמוד ממנה להיות פשוטים. לא לרצות להיות "סופרמן" או "סופר-וומן". הגדלות שלנו צריכה להיות בדברים הפשוטים ושם היא נמדדת.

***

אז אולי אתם לא צריכים לשלוח ערכת לימוד ועוגה למשפחה בצער (שלא נדע), אבל אם רוצים לקחת מסר מעשרת הדברות, לא חייבים להיסגר בבית הכנסת לכל היום.

פשוט להיות פשוטים, להתייחס לסובבים ולתת תשומת לב ראויה, להעניק משהו קטן אבל עם חיוך וחיבוק חם ולבבי. ואם אתם מכירים מישהו מבוגר, בימים האלו הוא ישמח אם תדפקו אצלו ותביאו לו משהו חם.

***

בשנת תשנ"ב (1991) התבטא הרבי שליט"א מלך המשיח פעם על דברי הרמב"ם כי העולם שקול על כף מאזניים ומחכה שיכריעו את הכף לזכות ולגאולה - "ייתכן שהדבר היחיד שחסר להבאת הגאולה הוא נתינת מטבעות אחדות לצדקה".

ובוודאי שהמעשים הטובים ו"הקטנים" האלו הם שיביאו עוד היום את הגאולה השלימה, והתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח, בקרוב ממש.

רוסיה לא תצא למלחמה

אמונה וזעקה מתוך ז"ך אד"ר

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...