• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

הקפיצה הבאה בהעצמה האנושית

כל ילד יכול היום למצוא בכף ידו חיבור למידע כמעט בלתי מוגבל • מתברר כי זה רק שלב מקדים לקראת השלב הבא שעל פיתוחו יש כאלו ששוקדים ברגעים אלו • האם האנושות מוכנה לדבר הבא ומתי זה יקרה?
הקפיצה הבאה בהעצמה האנושית
העתידן ריי קורצוויל (Michael Lutch)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

מומחים מעריכים שאנו נמצאים עתה בטווח של חמש עד שלושים שנה מזינוק משמעותי בטכנולוגיות יחודיות שתוכלנה לשדרג משמעותית את היצור הנקרא אדם. ניתן להגדיר כיום שלושה תחומי מחקר ופיתוח בעלי השלכה ברורה על העצמה אנושית. ביוכימיה, הנדסה גנטית, וכנראה לפני כולן

פיתוח ממשק (חיבור) אדם-מכונה

מה שהתחיל עם מכונות פשוטות כקוצבי-לב ומשאבות-אינסולין מושתלות, ממשיך בניתוחים המתבצעים על ידי רובוטים, כאשר הכירורג מתחבר לסטימולטור (מערכת הדמיה ממוחשבת) שמפעילה את הרובוט המנתח. כל אלה כבר הפכו לשגרה, והיום המחקר דוהר בכיוון שניתן להבינו רק על ידי התבוננות במכונה קטנה שהפכה כבר עתה לחלק אינטגרלי מחיי רוב בני האדם: טלפונים חכמים. אלה מאפשרים גישה מהירה מאוד לידע ולאפשרויות פעולה במרחב הווירטואלי. חזון החיבור אדם-מכונה מתקדם עתה לקראת העברת החיבור מבחוץ – פנימה. כלומר יצירת שבב שיושתל בגוף, ויאפשר לאדם גישה מיידית למידע ולאפשרויות ההפעלה האינטרנטיות כך שנוכל להפעיל/לשלוט בהן ישירות מתוך המוח שלנו. משהו מעין תודעת-על משותפת.

וגם זוהי רק ההתחלה

העתידן ומנהל ההנדסה של גוגל ריי קורצוויל, חוזה שב-2045 תתרחש נקודה אותה הוא מכנה נקודת-הסינגולריות (מהפך אל–חזור). לדעתו, עד אז תוכלנה כל התודעות האנושיות להתלכד מרחוק עם מחשבים שכבר יפעלו אז על בסיס אינטליגנציה מלאכותית מתקדמת. נקודה זו היא הרבה יותר מאשר שתל שיאפשר לך לחפש בויקיפדיה ללא כל מכשיר חיצוני. אלא עוסקת בחיבור בין התודעה-האנושית לבין  מאגרי-המידע ויכולות ומהירויות העיבוד הדימיוניות של שרשרת מחשבי-על. קורצוויל שנחשב עד לא מזמן לעוף מוזר זוכה היום ליחס רציני לאחר שכמה מתחזיותיו הפרועות אודות טכנולוגיות-מיחשוב כבר קרמו עור וגידים. והיום הוא כבר מעז לדבר בקול על היום בו תשולבנה יחד כל התודעות, האנושיות והמלאכותיות לכדי אינטליגנצית-על, ונוגע אפילו באפשרות של קיום נצחי, עם העלאת התודעה לסייברספייס. 

הקסדה של סופרמן

דוגמא ליישום עכשווי של העצמה-אנושית על ידי החיבור אדם-מכונה, הוא "גרייה חוצת גולגולת בזרם ישיר" (tDCS). מדובר בקסדת ראש המצויידת באלקטרודות. אלה שולחות זרמי-חשמל לאזורים שונים במוח. הזרמים מתגברים את הפעילות המוחית האפיינית לאיזור זה. בשורת מחקרים שערך ד"ר מייקל ווייסנד הוכח כי השימוש בקסדה כזו משפר באורח דרמטי את הביצועים המוחיים במגוון יכולות כגון מהירות תגובה, מהירות ודיוק בקבלת החלטות, תפיסה חזותית משופרת, קור רוח, מהירות למידה ועוד. 

היום ניתן גם להפעיל פרוטזות ממוחשבות בכוח המחשבה, לתגבר יכולות לחימה של חיילים לרמות על-אנושיות תוך שימוש ב"חליפת תיגבור" ממוחשבת, ועוד. (ועדיין לא דיברנו על מחשב-קוונטי, המכונה האקזוטית מכולן, שלעומתה מחשבי-העל של היום נראים כחשבוניית חרוזים...)

למדע לא ברור עדיין איך יתפתח תרחיש ההעצמה האנושית:

א. האם הוא ימשיך להתרחש צעד אחרי צעד בדומה למה שקורה היום (למשל - עם פיתוח ושיכלול קסדת הגרייה המוחית) או שזה יקרה בבום, כשלפתע נגיע אל תגלית/נקודה שתשנה את הכול?

ב. האם אנו מוכנים לכך?

תשובות:

זה יקרה בבום. לאחר אלפי שנים של שימוש בטוריה סוס ועגלה, הזניקה אותנו המאה האחרונה למחשבי על וחלליות. אך כל זה לא שינה את האדם עצמו.

ולמרות שאכן למדנו לעשות שימוש בטכנולוגיות חדישות, עדיין נשאר האדם מה שהיה. 

השינוי האמיתי יגיע מכיוון לא צפוי, וזה הולך להיות ככה: בדומה למה שקורה לתודעה כאשר מתעוררים מחידלון של אבדן-הכרה ממושך, או משינה עמוקה, שאז מתחילים לפתע לראות ולשמוע, לחשוב ולהכיר להבין ולחוות את המציאות האמיתית, כך – ברגע אחד – תתעורר האנושות כולה אל מודעות אדירה חובקת כל. בדומה לים שמחבר ומקיף את כל היצורים שחיים בו, כך תקיף ותכסה תודעת-על אלוקית את הנבראים כולם. אז נחוש לפתע את האמת הפשוטה: שכולנו הננו חלקיה הבלתי נפרדים של ישות אחת כוללת כל, נצחית ובלתי משתנה. הישות האלוקית. 

אל נקודת האל חזור הסינגולארית הזו ימשוך את האנושות אדם אחד. היחיד שבעצם מעולם לא נפרד ממנה אל הזיית התעתועים של אינדוידואליות. משיח. ולכן יש בכוחו להעיר אל האמת את התודעות הנרדמות.

האם אנו מוכנים? כן. העולם כולו כבר מוכן לגאולת המיינד. אבל כדי להתהפך בפועל צריך מישהו לעשות את המעשה הנכון האחרון שיטה את הכף עבור כולם. אולי זה/זו את/ה. אולי אני. אין לנו מה להפסיד חוץ מאשר את הבלבול, הסבל והגלות. 

אז בואו ונעשה כבר את מה שרק את/ה אני יודע/ת, שהשם מצפה ממך/ני לעשות, 

ונישאב סוף סוף אל האושר האין סופי של האיחוד המוחלט.

מימן: תחבורת העתיד?

באר שבע: כנס מדע וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...