• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

אור חודר - כשהלייזר מתגייס להגנת עם ישראל

לראשונה: פריצת דרך משמעותית בשימוש בלייזר למטרות ביטחון. תוצאות סדרת ניסויי ירוט באמצעות קרני לייזר ששוגרו ממטוס קל מפנות זרקור לאמצעי חדשני, בטיחותי ומוזל להגנה על המרחב האווירי של ארץ ישראל
אור חודר - כשהלייזר מתגייס להגנת עם ישראל
הדמיה של המערכת שפורסמה בעבר (צילום: אגף דוברות והסברה משרד הבטחון)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

תכירו את 'להב-אור'. מדובר במערכת לייזר חדשנית ופורצת דרך - ראשונה מסוגה בעולם - המורכבת על מטוס קל עליו מותקנים גם מערכות האנרגיה הנחוצות לייצור קרן הלייזר, אמצעי ניטור, מעקב וחיישנים שמאפשרים לו גילוי ומעקב של כלי טייס בלתי מאוישים.

בניסויים שנערכו, לאחר שהמטוס גילה את המטרות והתביית עליהן, הוא שיגר את קרן הלייזר הקטלנית שבמשך 10 עד 20 שניות חיממה את המטרות, התיכה בהם רכיבים חיוניים, והפילה את כלי הטייס הבלתי מאוייש. סך הכל הושמדו בסדרת הניסויים 10 כלי טייס באמצעות קרן הלייזר.

חברת בואינג האמריקאית מפתחת כבר שנים מערכת לייזר כבדת משקל הנישאת על מטוסי תובלה, אך היא וגם מערכות קרקעיות שונות, מבוססות כמעט כולן על הלייזר הכימי, שדורש סירבול ומערכת מסועפת וכבדה שמחייבת מטוס תובלה כבד.

הלייזר הישראלי מבוסס חשמל, כך שהוא קל יותר לתפעול ושינוע והוא מצטרף לסדרת פיתוחים 'יהודיים' מוצלחים להגנה על ארץ ישראל שזכו לסיוע שמימי למעלה מדרך הטבע בחסדי שמים.

נשק הגנה הרבה יותר יקר ומסובך מנשק התקפה. כל ילד עזתי יכול לשלוח בלון תבערה או רקטה מיצור מקומי, בעוד מערכות ההגנה יקרות ומסובכות.

היו אלו דווקא בלוני התבערה ששברו את גב הגמל והולידו את רעיון המערכת הזו, שעלות היירוטים שלה אפסית ויעילותם גבוהה.

בתחום זה, חברות 'אלביט' ו'רפאל' הודיעו שהן מפתחות יחד מערכת לייזר שתותקן על כלי רכב, ותוכל להגן על קבוצות גדולות של כלי רכב מתמרנים מפני רקטות וחימושים אחרים. כמו כן ישנה בפיתוח גם מערכת לייזר קרקעית שתשלים את כיפת ברזל, ובמצבים של מזג אוויר טוב, תוכל לספק יירוטים מדויקים ומהירים במחיר אפסי. 

כמו כן, על פי פרסומים של משרד הבטחון, נראה בבירור שהכיוון העתידי הוא לפתח את מערכת הלייזר כך שתוכל ליירט גם טילים כבדים כדוגמת הסקאד והשיהאב.

אבישי איפרגון, פרשן צבאי, כותב במאמרו בנושא: "סביר מאוד להניח, לדעתי, שבתעשיות הבטחוניות גם עובדים על פיתוח נשק לייזר התקפי - שיוכל לפגוע במהירות האור (שזו מהירותה של קרן הלייזר) גם במטוסי אויב, כלי רכב, ספינות, ולבצע סיכולים ממוקדים. נראה שבתחום זה "השמים הם הגבול" - וברגע שלנשק הלייזר תהיה יכולת מבצעית - בעוד 2-3 שנים - ניתן יהיה להשתמש בו הן באופן הגנתי והן באופן התקפי".

לוחמת לייזר פותחת צוהר לתחום חדש ומרתק שגם מעיר את ליבנו למשמעותו העצומה של 'אור' ו'חום'. נשק הלייזר הינו למעשה קרן אנרגטית ממוקדת ועתירת עוצמה. הדבר מזכיר לנו מה כוחה של פעולה טובה, של אנרגיה חיובית ושל הוספה באור.

חושך לא מגרשים במקלות. חושך מגרשים באור. קרן הלייזר היא משל מצויין ליכולת שלנו לרכז את הכח והאור האלוקי ובאמצעותו למוסס כל מכשול. לשנות את המסה של החומר ולהחדיר בו קדושה ואלוקות.

זוהי גאולה, לגלות את האור.

(בהכנת הכתבה נעזרנו במאמרו בנושא של אבישי איפרגון, באתר 'ניו-טק').

 

 

הקפיצה הבאה בהעצמה האנושית

באר שבע: כנס מדע וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...