• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

גל החום העולמי רושם שיאי עולם

התחממות גלובלית או צירוף נסיבות? בעוד חלק מהמדענים חולקים על הסיבות לגלי החום בשנים האחרונות, באים נתוני המדידה בכל העולם ומצביעים על התפרצות של גלי חום בשנים האחרונות • מה צפוי בתחום זה בגאולה האמיתית והשלימה • האם גלי חום גבוהים יותר יכולים להביא למצב טוב יותר בעולם? ומי הולך ליהנות מכל זה?
גל החום העולמי רושם שיאי עולם
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה


טמפרטורות חריגות ולוהטות נמדדו בשבועות האחרונים בצפון-מערב אמריקה הצפונית, ובעיקר במחוז קולומביה הבריטית במערב קנדה. גל החום החמור נמדד בשיאו בטמפרטורה של 49.6 מעלות צלזיוס – הגבוהה ביותר שתועדה אי פעם במדינה.
גל החום פגע גם בצפון קליפורניה, איידהו, מערב נבדה, אורגון ווושינגטון בארצות הברית, כמו גם באלברטה, מניטובה ובטריטוריות הצפון מערביות, ססקצ'ואן ויוקון. עומס החום גבה את חייהם של מאות בני אדם בקנדה ובצפון מערב ארצות הברית. החום העז גרם לפריצת שריפות ופגע בתשתיות כמו מסילות רכבת וכבישים, שבמקומות מסוימים נסדקו ואף הותכו. במדינות אחרות, נרשמו טמפרטורות חריגות אף יותר, כמו בפקיסטאן בה צוינו 52 מעלות (!)
מדענים טוענים ומשערים כי גל החום נוצר משילוב של כמה תנאים אטמוספריים נדירים שגררו את התופעה - המכונה "כיפת חום". כיפת חום היא למעשה שכבת אוויר בגובה האטמוספירה שלוכדת תחתיה מסת אוויר חם. הכיפה האטמוספרית מגינה על כיס החום שבתוכה ומונעת 'רוחות זרות' שיכולות לפזר את האוויר החם ולקרר את הטמפרטורה.
במקומות מסוימים, גל החום הביא להתכה נרחבת של גושי שלג, שהביאו לשיטפונות בערים מיושבות. לאחר חקירת מקרי המוות בקולומביה הבריטית, בה מתו מעל 400 איש, ובצפון מערב ארה"ב, התברר כי מעל 600 איש קיפחו את חייהם בגלל מכת חום או התייבשות.
בכל רחבי אותם ערים, כל מלאי הקרח אזל לחלוטין, בתי הרפואה התמלאו באנשים מוכי חום ומיובשים, ספקיות החשמל כמעט קרסו בגלל צריכה מוגברת של חשמל למזגנים ומעל 19 שריפות פרצו - אחת מהן הובילה לפינוי תושבים מבתיהם.
אור אליאסון מ'מכון דוידסון' כתב כך: "גל החום הנוכחי הצטרף אל רשימה הולכת ומתארכת של אירועי אקלים שוברי שיאים שהתרחשו בעולם מאז ראשית שנת 2020, ביניהם עונת השריפות באוסטרליה וגל החום חסר התקדים בקוטב הצפוני. מוקדם עדיין לקבוע שהופעתו של גל החום באמריקה הצפונית קשורה לשינוי האקלים העולמי, או שמא מדובר רק בצירוף נסיבות נדיר במיוחד. אולם קשה להתעלם מכך שעשר השנים החמות ביותר שתועדו אי פעם התרחשו כולן משנת 2005 ואילך, והטמפרטורה העולמית הממוצעת רק מוסיפה לעלות. לדעת חוקרי אקלים רבים, אירועים מהסוג הזה צפויים להתרחש בתדירות גוברת והולכת במהלך העשורים הקרובים".
חכמי התלמוד מגלים לנו כי אחד מייעודי הגאולה, הוא שהקב"ה "יוציא חמה מנרתיקה" - ישחרר את הרסן של השמש והיא תחמם פי כמה. 'צדיקים מתרפאים בה' אומרת הגמרא במסכת נדרים בשמו של ריש לקיש, 'והרשעים נידונים בה'.
חכמינו מצטטים שני פסוקים סמוכים מספר מלאכי שאומרים: "כי הנה היום בא בער כתנור והיו כל זדים וכל עשה רשעה קש ולהט אתם היום הבא אמר ה' צבאות אשר לא יעזב להם שרש וענף וזרחה לכם יראי שמי שמש צדקה ומרפא בכנפיה" (מלאכי ג', י"ט - כ'). כך שאנו למדים כי חום השמש האדיר נועד בעיקר לרפאות ולחזק את עם ישראל והצדיקים ולהעניק טוב וחסד בעולם.
אז גל החום העולמי והתחממות האקלים ההדרגתית, הוא גם סימן טוב של הגאולה שבפתח וברכה גדולה שתגיע אלינו.

אור חודר - כשהלייזר מתגייס להגנת עם ישראל

באר שבע: כנס מדע וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...