• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

דיווח: ממשלת נתניהו החייתה את תהליך ה"שלום"

העיתון ג'רוסלם פוסט חושף כי בכירים ברשות הפלסטינית מדווחים כי ממשלת נתניהו החליטה לחדש את השיחות איתם. דווקא הממשלה שקוראת לעצמה 'ימין מלא מלא' היא זו שפועלת כנגד שלמות הארץ ובטחון עם ישראל. הרבי שליט"א מלך המשיח מזהיר כי שיחות אלו מעודדות את הטרור
דיווח: ממשלת נתניהו החייתה את תהליך ה"שלום"
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ממשלת נתניהו החייתה מחדש את שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים, אומר גורם רשמי ברשות הפלסטינית.
הבכיר אמר ל"ג'רוזלם פוסט" כי "תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים הוקם למעשה לתחייה באמצעות שתי הפסגות".

גורמים פלסטינים הביעו ביום שני שביעות רצון מתוצאות הפסגה הביטחונית עם ישראל בעיר הנופש שבמצרים בים האדום, שארם א-שייח, בעוד חמאס ופלגים פלסטיניים נוספים המשיכו למתוח ביקורת על הרשות הפלסטינית על השתתפותה בכינוס, שהתקיים בחסות ארצה"ב, בפסגה השתתפו גם נציגים של ירדן ומצרים.

פקיד פלסטיני אמר כי תוצאות פסגת שארם א-שייח' ביום ראשון, כמו גם הפסגה הקודמת שהתקיימה בעיר הנופש עקבה בירדן ב-26 בפברואר, "מראות שהפלסטינים יכולים לעבוד עם ממשלתו של [ראש הממשלה בנימין] נתניהו".

בכירים ברשות הפלסטינית על מעמד תהליך השלום הישראלי-פלסטיני

הפקיד אמר ל"ג'רוזלם פוסט" כי "תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים הוקם למעשה לתחייה באמצעות שתי הפסגות".

הוא ציין כי ממשלתם הקודמת של נפתלי בנט ויאיר לפיד סירבה לנהל כל משא ומתן מדיני עם הפלסטינים, תוך שמירת המגעים לעניינים ביטחוניים.

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, חוסיין א-שייח', שעמד בראש המשלחת הפלסטינית לפסגה ביום ראשון, אמר כי המשא ומתן "אופיין בקושי מול עמדתה האיתנה של המשלחת הפלסטינית בכך שהוא סירב לעסוק בכל דרך ביטחונית או כלכלית לפני שהגיע הסכם מדיני שבו ישראל מחויבת להפסיק את כל הצעדים החד צדדיים".

עם זאת, שייח' ציין כי "חלה התקדמות בכמה נושאים ומסלולים, ועדיין יש כמה תיקים שנויים במחלוקת".

הוא לא סיפק פרטים נוספים לגבי ההתקדמות המדווחת וההבדלים.

אך מקורות פלסטינים טענו כי ישראל הסכימה לבצע שורה של צעדים להרגעת המצב, במיוחד במהלך חודש הרמדאן הקדוש שמתחיל ב-22 במרץ.

המקורות טענו כי ישראל הסכימה להשעות את הפעילות הצבאית בתוך ערים וכפרים פלסטיניים ולהימנע ממעצר חשודים פלסטינים אלא אם הם נחשבים ל"פצצה מתקתקת".

המקורות גם ציינו כי ישראל הסכימה שוב להקפיא את הבנייה וההרחבות של ההתנחלויות ולשחרר חלק מהכנסות מיסים פלסטיניות שנתפסו על ידי ממשלת ישראל בתגובה לתשלומים ששילמה הרשות לאסירים ביטחוניים ולמשפחות ההרוגים בעת ביצוע טרור התקפות נגד ישראלים.

בהודעה שפורסמה לאחר פסגת שארם א-שייח נאמר כי חמשת הצדדים "ניהלו דיונים מעמיקים על דרכים ואמצעים להורדת המתיחות בשטח בין פלסטינים לישראלים במטרה לסלול דרך קדימה לקראת הסדר שלום בין הישראלים והפלסטינים".

על פי ההודעה, הצדדים "אישרו מחדש את מחויבותם לקידום הביטחון, היציבות והשלום עבור ישראלים ופלסטינים כאחד, והכירו בצורך של ירידה בהסלמה בשטח, מניעת אלימות נוספת, וכן נקיטת צעדים בוני אמון. חיזוק האמון ההדדי, יצירת אופק מדיני וטיפול בסוגיות בולטים באמצעות דיאלוג ישיר".

והמחויבות המשותפת לפעול באופן מיידי להפסקת הצעדים החד-צדדיים לתקופה של 3-6 חודשים. זה כולל התחייבות ישראלית להפסיק את הדיון בכל יחידות התיישבות חדשות למשך ארבעה חודשים, ולהפסיק את האישור של כל מאחז למשך שישה חודשים, נכתב בהודעה לתקשורת.

הם גם הסכימו לפתח מנגנון "לרסן ולהתמודד עם אלימות, הסתה והצהרות ופעולות מתלהמות" וכדי "לשפר באופן משמעותי את המצב הפיסקלי של הרשות הלאומית הפלסטינית".

מתוך אתר ג'רוזלם פוסט עם תרגום גוגל.

למקור באנגלית והמשך הכתבה

הרבי שליט"א מלך המשיח למשה קצב: אהיה הראשון שילחם שתתפרק הממשלה!

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...