• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

הלחץ העולמי נותן את אותותיו על ממשלת רוסיה

נשיא רוסיה, הודיע היום כי לא מתוכנן גיוס מילואים נוסף ובכך אותת על כוונתו לסיים את הלחימה בקרוב, בסיכומים מול אוקראינה. בנתיים האבדות שהאוקראינים מסבים והלחץ העולמי נגד רוסיה, פועלים את פעולתם
הלחץ העולמי נותן את אותותיו על ממשלת רוסיה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הערכת המודיעין האמריקני שהתפרסמה היום גורסת שלרוסיה נהרגו כ- 2000 עד 4000 חיילים.
זה נתון רחוק מאוד מהטענה האוקראינית שמדברת על 12,000...
וזה גם רחוק מטענת רוסיה שלפני כשבוע הודתה ב- 500 הרוגים [סביר להניח שעכשיו רוסיה כבר מודה ב- 1000].

כפי שכבר כתבתי, הן הרוסים והן האוקראינים מטים את נתוני האבדות כל אחד לפי האינטרס שלו...

ההערכה האמריקנית נראית הרבה יותר מאוזנת. סדר גודל של 3000 הרוגים נראה סביר לאחר 12 יום של לחימה מול צבא של 200,000 איש שנתמך באזרחים חמושים רבים, ומנהל לחימה על ארצו בנחישות רבה.

עוד פורסם, שלפי הפנטגון הוכנסו לאוקראינה כבר כל הכוחות הרוסים שהיו פרוסים בסביבתה.

פוטין הצהיר היום - לא יהיה גיוס נוסף של חיילי מילואים

זוהי הצהרה חשובה - יש לה משקל הן בתוך רוסיה עצמה - היות וזה מרגיע את אזרחי רוסיה בכך שהם לא יגויסו למילואים ולסכנות המלחמה, והן כלפי כל העולם בתור מסר של הרגעה, שהרי אי אפשר להילחם מלחמות גדולות ללא חיילי מילואים, ולכן כשפוטין מכריז זאת, הוא בעצם מכריז שאין בכוונתו להילחם מלחמה גדולה - מול כל אירופה ו/או ארה"ב, אלא כוונתו להגביל את הסכסוך.

פעמים רבות כתבתי עוד לפני פרוץ המלחמה שבפני פוטין שתי אפשרויות:
או שישיג את האינטרסים שלו באמצעות משא ומתן, או, במידה ולא יענו לדרישות שלו, אז כבר הסיכויים גדלים לעימות מוגבל, שבמסגרתו הוא ישאף לכבוש את כל מזרח אוקראינה, תוך יצירת איום על עיר הבירה או כיבושה וזאת על מנת להחליף את הממשל האוקראיני. גם כתבתי כמה פעמים שבמסגרת "עימות מוגבל" פוטין יפעיל כח רב ועוצמת אש גדולה, כולל תקיפות מהאוויר וארטילריה, על מנת להשיג כמה שיותר מהר את מטרותיו המוגבלות.

פוטין אכן ממשיך בקו זה - הפעלת כח אש גדול לשם כיבוש כל מזרח אוקראינה, כולל כיבוש הבירה או לפחות כיתורה והטלת מצור עליה עד לכניעתו של הממשל או החלפתו.

כבר פורסם בישראל, על פי השיחות של בנט עם פוטין, שהדרישה המרכזית שלו היא הכרה בעצמאות של מזרח אוקראינה (חבל דונבאס), וזאת ביחד עם הכרה בכיבוש העבר שלו (של קרים). פוטין גם דורש שאוקראינה לא תצטרף לנאט"ו.

להערכתי, העימות הנוכחי לא יוביל למלחמה גדולה, ואפילו לא יוביל לכיבושה המלא של כל אוקראינה. לדעתי פוטין לא מעונין בכיבוש כל אוקראינה, אלא רק בהחלפת הממשל, על מנת שהממשל החדש יהיה כפוף אליו. כיבוש של כל אוקראינה יהיה משימה כבדת משקל, והוא כן יצריך לדעתי גם חיילי מילואים, פוטין כנ"ל אינו מעוניין לגייס מילואים. כמו כן, כיבוש של כל אוקראינה יוביל למלחמת גרילה עקובה מדם, שתימשך שנים רבות, ותתיש את כוחה של רוסיה, ולכן פוטין ישאף, להערכתי, להימנע מכך, וינסה להשיג רק יעד מוגבל - כיבוש של כל מזרח אוקראינה והחלפת המשטר בבירה (או הכנעתו המליאה).

מטרה מוגבלת נוספת שיכולה להיות לפוטין:
יצירת רצף טריטוריאלי בין קרים לבין רוסיה ע"י כיבוש רצועה בדרום אוקראינה.

כאמור, ההכרזה של פוטין על כך שלא יגייס את חיילי המילואים היא חשובה, והיא מחזקת את ההערכה שאין בכוונתו לכבוש את כל אוקראינה, ובוודאי שלא לתקוף מדינות נוספות, ולהיגרר למלחמה עם ברית נאט"ו.

רוסיה משלמת מחיר כבד

נראה די ברור שהמחיר הכבד שגובה אוקראינה מן הצבא הרוסי - הן באבדות בכח אדם והן בציוד צבאי רב שהושמד, בצירוף המחיר הכלכלי העצום שאותו משלמת רוסיה, הינם גורמים כבדי משקל שכוחם רב על מנת להוציא לפוטין את התיאבון מכל הרפתקה צבאית נוספת בשנים הקרובות...

המחיר הכלכלי הזה רק הולך וגדל. היום הודיעה ארה"ב על החרמת הנפט, הגז והפחם הרוסיים. בריטניה הודיעה שגם היא תצטרף לחרם, והאיחוד האירופי הודיע שעוד השנה יקצץ 66 אחוז מיבוא הגז הרוסי שלו. הניתוק של המערב מהגז והנפט הרוסי הינו מכה עצומה לכלכלה הרוסית, שיצוא נפט וגז הינו אחד מיסודותיה.

נזכיר שוב את מאמר חז"ל, אותו הדגיש הרבי שליט״א מלך המשיח בתקופת מלחמת המפרץ:
"את ראית מלכויות מתגרות אלו באלו צפה לרגלו של משיח"!

בשורות טובות, חודש אדר - מרבין בשמחה!

הרוסים ממשיכים לעומק אוקראינה - אין כוננות גרעינית

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...