• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

הרוסים ממשיכים לעומק אוקראינה - אין כוננות גרעינית

ארצות הברית פרסמה שהיא לא העלתה את רמת הכוננות הגרעינית, על מנת לשמור על רגיעה. הצבא הרוסי סופג אבידות, אך בכל אופן ממשיך להיכנס לעומק אוקראינה
הרוסים ממשיכים לעומק אוקראינה - אין כוננות גרעינית
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ארה"ב רוצה להפיג את המתיחות

הפנטגון הודיע שהוא דוחה ניסוי בטיל מינטמן - המיועד לנשיאת ראש נפץ גרעיני.

ניסוי הטיסה של הטיל היה מתוכנן להתקיים השבוע, אך שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין החליט לדחותו על מנת להפיג את המתיחות עם רוסיה, שכידוע העלתה את כוננותה הגרעינית.

מזכיר העיתונות של הפנטגון ג'ון קירבי אמר במפורש שארה"ב לא העלתה את הכוננות הגרעינית, וכעת, כאמור, היא גם דוחה את ניסוי הטיל שתכננה, וזאת על מנת לשמור על אווירה רגועה בינה לבין רוסיה.

ארה"ב מקיימת מדי שנה 4 ניסויי טיסה של טילי מינטמן, וניסוי הטיסה אינו חריג. למרות זאת, הניסוי נדחה, כדי להפגין את רצונה של ארה"ב שלא להגיע להסלמה במצב.

בכירי צבא טוענים: הרוסים תקועים

רמטכ"ל הצבא הבריטי בראיון:

היחידות הרוסיות שהובילו את המתקפה - סבלו אבידות נוראיות, והן סובלות ממורל נמוך.

כמו כן הסביר הרמטכ"ל שהסיבות לכך השיירה הענקית בדרך לקייב אכן "תקועה", והדבר נובע הן מבעיות תחזוקה ותקלות, והן בשל תקיפות נמשכות של יחידות אוקראיניות על השיירה, שגרמו לכך שחיילים רבים עזבו את השיירה, ועברו לחיות ביערות שבקרבתה.

לדבריו יש תקיפות גם על שיירות אחרות, ויש להמשיך בלחץ על רוסיה.

דברי הרמטכ"ל הבריטי עולים בקנה אחד עם עדות של לוחם אוקראיני שפורסמה ב"ישראל היום" ולפיה השיירה מותקפת שוב ושוב ע"י היחידה שלו ש"צדה" שיירות. לדברי הלוחם האוקראיני מקייב, החיילים בשיירה הרוסית חוששים לרדת לצידי הדרך וזאת בשל הבוץ הכבד, ולכן כל הרכבים תקועים על הכביש, והדבר מאפשר לאוקראינים לנצל זאת ולתקוף אותם.

כמו כן, ניתוח של מומחים לתחזוקה, העלה את אותה מסקנה לגבי השיירה:

הכביש שעליו נעה השיירה אינו רחב, והוא מאפשר רק תנועה מוגבלת של משאיות האספקה שמובילות מזון [וחלקי חילוף] עבור כלי הרכב של השיירה. לכן, בשל הרוחב הצר של הכביש, ובשל העובדה שיש משני עבריו בוץ טובעני שאינו מאפשר תנועה, הרוסים יכולים להעביר רק מספר מוגבל של משאיות תחזוקה לאורך השיירה, כדי להעביר מזון לאלפי החיילים, וקשה להם מאוד לתמרן, להחזיר אחורה את המשאיות, והם אינם יכולים לרדת כלל לצידי הכביש. 

וזוהי סיבה מרכזית לכך שהשיירה כמעט תקועה.

כבר כתבתי ש"גנרל חורף" הינו אחד הגורמים המשפיעים על העיכוב בתכניות הלחימה הרוסיות, והמידע שמתפרסם היום מראה זאת בבירור - רוסיה אכן סובלת מעיכובים שאינם תלוים בה, והסיבה שהשיירה הגדולה מתעכבת היא לא בגלל שזה "מלכודת" או חלק מאיזושהי תכנית גדולה ומתוחכמת, אלא פשוט מסיבות תחזוקתיות וטכניות, ובשל הבוץ הטובעני, שאינו מאפשר תנועה חופשית, ומגביל מאוד את תנועת השיירות רק לצירי תנועה הסלולים היטב (בלי אפשרות לרדת לצידי הכביש), ובשל תקיפות רבות של חוליות אוקראיניות שמנצלות את המצב היטב, ונראה שהן תוקפות במיוחד את משאיות הדלק והמזון - על מנת לתקוע ולשבש עוד יותר את המתקפה הרוסית - והאוקראינים אכן מצליחים בכך. 

יש, אמנם, איזורים בהם העבירות היא גבוהה יותר, ותנאי מזג האוויר והקרקע מאפשרים פריסה יעילה יותר, וגם הסתערות של פני שטח נרחב, אבל יש גם אזורים בהם התנועה היא מוגבלת ביותר, והחיילים האוקראינים מנצלים זאת היטב לשם פגיעה בשיירות האספקה.

אולם, למרות ההצלחות האוקראיניות, הזרמת הכוחות הרוסים לתוך אוקראינה נמשכת, ולכן מדינות המערב נאלצות להגביר את משלוחי הנשק והסיוע, משום שלמרות העיכובים והאבדות הכבדות, צבא רוסיה ממשיך להתקדם בעקשנות ברוב החזיתות, אם כי כנ"ל קצב ההתקדמות שלו איטי בהרבה ממה שפוטין חשב שיהיה.

מה מסתתר מאחורי הסנקציות על רוסיה?

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...