• ב"ה ימות המשיח!
  • ח' אייר התשפ"ד (16.05.2024) פרשת אמור

התקיפה באיראן נועדה להעביר מסר

התקיפה שבוצעה אמש באיראן, נועדה ככל הנראה בעיקר כדי להעביר מסר לצד השני. עם שאת היא בוצעה בצורה מצומצמת ביותר ללא גרימת נזק משמעותי לאיראנים.
התקיפה באיראן נועדה להעביר מסר
התקיפה באיראן (צילום מסך)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

סיכום התקיפה המוגבלת (מאוד) באיראן שהייתה הלילה.

הותקף מתקן צבאי של חיל האוויר של משמרות המהפכה, באזור איספהאן. באזור זה נמצאים גם אתרי גרעין חשובים - אולם לדברי איראן הם לא הותקפו כלל.

ככל הנראה התקיפה נועדה להעביר מסר לאיראן - הגבנו, ואנחנו יכולים להגיע לכל מקום אצלכם, אבל לא רוצים מלחמה. ואכן, נכון לעכשיו, נראה שאיראן "הכילה" את האירוע. 

במשך הלילה היו דיווחים גם על פיצוצים בעיראק ובסוריה. 

למרות ההכחשות האיראניות - גורמים אמריקנים מסרו שאכן הייתה תקיפה, וארה"ב עודכנה עליה.

תקיפה מומצמת ביותר

כמה פרטים על התקיפה המאוד מצומצמת - שנועדה בעיקר להעביר מסר הרתעתי:

1. איראן טוענת שהיא יירטה הלילה 3 כטב"מים "קטנים" - ויתכן שהטענה הזו נועדה על מנת להראות שלא היה שום אירוע משמעותי, כדי שאיראן לא תצטרך להיכנס לעימות צבאי, ואכן, גורמי מודיעין ישראלים מעריכים: איראן לא תגיב.

2. עדיין לא ברור מה היה יעד התקיפה, יתכן שמדובר ביעד הקשור לתעשיית הכטב"מים האיראנית.

3. הדיווחים בעולם מדברים על תקיפה של מטוסי רב - שירו כמה טילים, לעבר אתר אחד לפחות באיראן.

במשך הלילה נשמעו 3 פיצוצים עזים באיספהאן, ואש נ"מ איראנית נורתה לאוויר. המרחב האווירי של העיר הגדולה הזו נסגר, ולמעשה כל המרחב האווירי האיראני המערבי נסגר.

4. בסוריה הושמדה מערכת מכ"ם - שככל הנראה היוותה סכנה למטוסים התוקפים.

5. בעיראק - דיווח לא מאומת על תקיפה של מפגש מפקדים של המיליציות הפרו-איראניות.

6. לאיראנים - למרות ההכחשות -ידוע היטב שהייתה תקיפה, ושהמרחב האווירי שלהם פרוץ, למרות כל ההתרברבות שלהם על מערכי נ"מ רבים. במשך הלילה התכנסה המעוצה העליונה לבטחון לאומי של איראן בבהילות, ומשמרות המהפכה נכנסו לכוננות על. רק בהמשך, כשהם ראו שמדובר בתקיפה מוגבלת, החלו כל ההכחשות לצאת...

כמה תגובות לא רשמיות:

בן גביר צייץ: "דרדלה! "  [זאת אומרת שהתקיפה הייתה לא רצינית...].

עמיחי אליהו - "בהקשר של התקיפה באירן אם הייתה - אני מאמין שאחרי שמיני עצרת (7.10) היה צריך ברור לכולם עיקרון ההרתעה - זה לא מספיק שאנחנו מספרים לעצמנו ומדמיינים שפגענו באויב והוא מורתע...". 

ובכל אופן, התקיפה נעשתה דווקא באזור שהוא מאוד חשוב לאיראן מבחינה אסטרטגית - קרוב מאוד לאתרי גרעין ובסיסם צבאיים חשובים - והיא מעבירה מסר:

אם נרצה - נחדור אליכם בקלות, ונשמיד לכם את אתרי הגרעין.

גורמי מודיעין בארץ ובארה"ב: איראן לא תגיב, הסתיימו חילופי האש הישירים בין ישראל לבין איראן.

יום של מלחמה נוספת בשאר החזיתות 

המבצע בטול כרם: שני לוחמים מפצעו

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פתחו הלילה במבצע לסיכול טרור בנור א-שמס שבחטיבת מנשה, במהלכו עד כה הלוחמים חיסלו מספר מחבלים, עצרו מספר מבוקשים, חשפו מטענים וצירים וסרקו מבנים.

במהלך הפעילות נפצעו שני לוחמי צה"ל מסיירת חרוב באורח קל, בנוסף ללוחם מיחידת הלוט"ר וקצין במילואים מחטיבת המרום שנפצעו באורח בינוני. כלל הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית הרפואה. משפחותיהם עודכנו.

בצפון: המחבלים הופצצו מהאויר

גדוד 869 זיהה מחבלים ששהו במבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון, כלי טיס של חיל האוויר תקפו את המבנה ואת המחבלים ששהו בו. 

בדרום: ממשיכים להילחם 

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיכים להילחם במרכז הרצועה וחיסלו מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה. באחת התקיפות, לאחר שזוהו מהאוויר חוסלו שני מחבלים שהתקרבו אל עבר כוחותינו בתקיפת כלי טיס. אמש (חמישי) בשעות הלילה שוגרה רקטה למרחב העיר אשקלון שנפלה בשטח פתוח. תוך מספר דקות, חטיבת האש 215 תקפה בארטילריה את המרחב ממנו זוהה השיגור בבית לאהיה וכלי טיס תקף מחסן אמצעי לחימה במרחב. 

תהלים לזכות חיילינו היקרים בכל החזיתות, לרפואת הפצועים בתוך שאר חולי עמו ישראל, להחזרת החטופים, ולזכות מקבלי ההחלטות שיעמדו בכל הלחצים.

המתקפה האיראנית והניסים העצומים

שורת מטחים נורו בימים האחרונים בצפון הארץ

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...