• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח ניסן התשפ"ד (26.04.2024) פרשת מצורע

קמחא דפסחא הגדול בעולם

חודש ניסן הגיע, ואיתו התנהגות מסוג חדש אצל עם ישראל: הנהגה ניסית • הרבי שליט"א מלך המשיח מעורר לתת את צרכי החג, לאלו שאין ידם משגת • גם בתחום זה נשברו שיאים חדשים
קמחא דפסחא הגדול בעולם
אריזת סלי מזון במרכז החסד של חסידי חב”ד בנתניה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

קרוב לחודש ניסן, הושק קמפיין קמחא דפסחא שנועד להיות הגדול ביותר בעולם. מדובר בקונספט חדשני אותו השיקה חברת הגיוס צ'ארידי ואשר מתבצע בשיתוף עם מאות ארגונים.

'קרן צ'ארידי גלובאל' הקדישה מענק של חצי מיליון דולר שיחולק לארגונים שיגייסו קמחא דפסחא במסגרת המיזם. המענק יחולק כ- 10% תוספת לכל קמפיין בכפוף לסכום שגייס ובכפוף לתנאי המיזם.

עד כה גויסו במסגרת המיזם מעל 5 מיליון דולר וחולקו מענקים של מעל 200,000 דולר למאות עמותות, ארגונים ובתי חב"ד בארץ ובעולם הפועלים להביא את צרכי החג לנזקקים.

"המספרים שאנחנו רואים במיזם הזה הם משהו שלא נראה מעולם בתולדות מבצעי 'קמחא דפסחא'" סיפרו אנשי חברת צ'ארידי. כמות התורמים ענקית - עשרות אלפים, והקצב המהיר - בכל דקה נתרמים 5 סלי מזון נוספים, כך על פי צ'ארידי.

הארגונים המשתתפים קיבלו מעטפת מקצועית מלאה ללא כל עלות: החל מפלטפורמת הגיוס המתקדמת, הדרכה מקצועית, חומרים שיווקיים ועד למענק המיוחד מאת הקרן של החברה.

תופעה מבורכת זו של תנופה בענייני צדקה וחסד, עולה בקנה אחד עם דבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח בשנת ה'תנש"א - 1991, אז דיבר על הוצאת 3 ספרי תורה בבתי הכנסת בשבת החלה בראש חודש ניסן - כמו השנה - וביאר כי מדובר בסימן להנהגה ניסית למעלה מדרך הטבע וההיגיון.

כהוראה לפועל, מכוון הרבי שליט"א מלך המשיח מרעיון זה לפעול לקראת חג הפסח בהנהגה ניסית - ב'מבצע מצה' שבמסגרתו מחולקת מצה שמורה לכל יהודי, וכן - בנתינת צרכי החג לכל יהודי, שהיא - בדומה ללימוד הלכות החג - צריכה להתחיל שלושים יום לפניו:

"וכשם שהדברים אמורים בנוגע ללימוד הלכות הפסח, כן הוא גם בנוגע לנתינת חטים לפסח וכל צרכי הפסח להנצרכים - שהתחלת ההתעסקות בנתינת צרכי החג היא שלושים יום לפני החג, ו"שתי שבתות" לפני החג (מר"ח ניסן) צריכים להוסיף בזה עוד יותר, ובהתאם להנתינת כח דראש חודש ניסן - באופן של הנהגה נסית, יותר מטבעו ורגילותו.

ובפרטיות יותר: גם לאחרי ההתעסקות משך זמן בנתינת צרכי החג, צריך כל אחד ואחד לחזור ולהתבונן ולעשות חשבון-צדק האם נתינת צרכי החג היתה באופן המתאים, "כדבעי לי' למהוי" [=כראוי לו], או שיש מקום וצורך להוסיף בזה עוד יותר.

ונוסף לזה, גם לאחרי נתינת צרכי החג "כדבעי לי' למהוי", מעשר, ועד לחומש (מצוה מן המובחר) - צריך לעשות חשבון שלפי-ערך ההוספה בברכתו של הקב"ה בימים שבינתיים, גדל גם הסכום דמעשר או חומש, ובמילא, צריך להוסיף יותר בנתינת צרכי החג. ויתירה מזה: על פי מארז"ל "עשר בשביל שתתעשר" - יכול וצריך להוסיף בנתינת צרכי החג (נוסף על המעשר והחומש) עוד לפני ההוספה בברכתו של הקב"ה, וככל שירבה להוסיף בנתינת צרכי החג, תגדל יותר ברכתו של הקב"ה בעשירות מופלגה (כמדובר בארוכה לפני זה).

בראשון לציון הכריזו על יום החינוך

תמונות החטופים ששוחררו שהיו על חלון הבית חב"ד: השליח בראיון לעמי מימון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...