• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

אין לגויים בכנסת סמכות להתערב בסוגיית מיהו יהודי

שוב עולה סוגיית הגיורים לדיון ציבורי ומופעלים לחצים על הרבנים לאשר גיורים מפוקפקים שיכניסו לתוך עם ישראל – גויים גמורים • לנוכח הכוונה להביא את המתווה לאישור הכנסת, עולה השאלה המוסרית: האם לח"כ גוי סמכות להתערב בנושא?
אין לגויים בכנסת סמכות להתערב בסוגיית מיהו יהודי
ח”כים ערביים יכריעו בשאלת עתיד העם היהודי? (צילום: אתר הכנסת)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

50 שנה אחרי זעקתו של הרבי שליט"א מלך המשיח לתיקון חוק מיהו יהודי, והסוגיה שוב עולה על הפרק. בשבועות האחרונים נרשמו נסיונות מצד גורמים בכנסת ובממשלה, לקדם מתן אפשרות מקילה לגיורים סיטונאים העלולים להחדיר לעם ישראל כאלו שאינם יהודים על פי ההלכה, ובכך להביא לכאוס ולהתבוללות קשה בתוככי עם ישראל.

בגילוי דעת עליו חתמו שורת רבנים מכל החוגים והעדות, נאמר כי ישנה סכנה חמורה במתווה מערך הגיור המוצע על ידי השר כהנא, והם קראו לו לבטל את הרעיון. בתגובה קראו מספר אישים לבחון את פיטורי הרבנים הראשיים, שאף הם בין יוזמי המכתב ועומדים בראש החותמים עליו.

חשוב לציין, כי גם בחוק הקיים ישנה פירצה גדולה, שמאפשרת כיום כניסת גויים לישראל במסווה של יהודים, תוך שימוש ב"גיורים" שאינם מאושרים הלכתית הנעשים בחו"ל על ידי גורמים מפוקפקים, כמו הרפורמים בארה"ב. לשם כך יזם הרבי שליט"א מלך המשיח את תיקון החוק בכך שיתווסף בו המילה "כהלכה", אך חברי הכנסת הדתיים היו אלו שטירפדו בשעתו את התיקון.

גם לאחרונה כאשר ח"כ איתמר בן גביר יזם את תיקון החוק, היו אלו גורמים במפלגת הליכוד, שביקשו ממנו לדחות את הצעתו.

אל תתערבו בהחלטה זו 

הרבי שליט"א מלך המשיח, התייחס לרעיון כאילו והכנסת היא זו שתקבע מהי עמדת ההלכה, ותכתיב לרבנים מהי עמדת ההלכה:

"מכיון שצריכים לדאוג שיתוספו יהודים, ומכיון שאי אפשר לעשות מאינו יהודי, יהודי, ש"גבולות קבע הקב"ה", החליטו להעמיד את זה להצבעה.

מהי השייכות להצבעה? האם כשצריכים לעשות ניתוח רפואי, יתנו זאת לשיקול דעתו של אדריכל?! אדריכל יכול להיות חכם גדול, אבל הוא לא מבין כלום בחכמת הרפואה.

ולכן כשצריכים לדעת באיזו תרופה להשתמש, ואיך אדם יוכל להחזיק את בריאותו, או להיפך רח"ל, שלא יהיה היפך החיים, לא יכנסו את כל האדריכלים הגדולים להעמיד את זה בפניהם להצבעה, ולא בגלל שאינם אנשים חשובים, אלא בגלל שבחכמת הרפואה אינם מבינים כלום, בחכמת הבריאות אינם מבינים כלום, ואין לבוא אליהם בטענות, מכיון שהם לא עסקו בלימוד זה.

אבל אכן ישנו טענה, מכיון שאתה יודע שאינך רב, איך אתה מגיע להצביע מיהו יהודי ומיהו גוי? מכיון שאתה יודע שאתה נוצרי, מהי השייכות שלך להחליט מיהו יהודי?! בנוגע לנוצרים אתה יכול להגיד דעה, אבל מה אתה אומר דעה בנוגע ליהודים? וכן אם אתה מוסלמי, אל תתערב בהחלטה שיש לה שייכות ליהודים!" (משיחת מוצ"ש בשלח תשל"א)

לאחר ההתנכלות: חודש דוכן התפילין בתחנה המרכזית בירושלים

תמונות החטופים ששוחררו שהיו על חלון הבית חב"ד: השליח בראיון לעמי מימון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...