• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

תהלוכת ל"ג בעומר - גאווה יהודית בכל מצב

ביטויים נפלאים זכינו לשמוע מהרבי שליט״א מלך המשיח אודות הזכות הנפלאה של השתתפות בתהלוכות - באחת השנים אף התבטא הרבי כי רבי שמעון בר יוחאי בעצמו צועד בתהלוכות. סקירה על התהלוכות ששינו את היום הגדול ליום חגם של הילדים
תהלוכת ל"ג בעומר - גאווה יהודית בכל מצב
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

זכרו של ל"ג בעומר האחרון לא ישכח לעולם. לא רק מפני השינויים הרבים שהוא מסב לנו לשנים הבאות אלא הידיעות מהשטח, המראות הקשים ועוד ועיקר ארבעים וחמש נפשות קדושות וטהורות שהלכו לעולם באופן שרק בורא עולם מבין ובמוח הדל אין לו הגיון כלל, יחרטו בליבנו לעולם.

עם בוקרו של ל"ג בעומר נקלעו שלוחי הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח לדילמה סבוכה: האם לקיים השנה את התהלוכות הקבועות לכבודו של רבי שמעון או שהפעם זה לא כל כך מתאים?!

הלב נוטה לעצור הכל. להתאבל. אחים שלנו הלכו לעולם בצורה טראגית… ילדים קטנים, הורים ואנשים שהחיים עוד לפניהם נכרתו ברגע, המשפחות השכולות לא יודעים את נפשם כשרובם ברגעים אלו של בוקרו של ל"ג בעומר עוד לא ידעו בוודאות היכן נמצאים קרוביהם השולם להם או חס וחלילה לא… התהלוכות שאחד המאפיינים העיקריים שלהם היא השמחה שפורצת ברחובות העיר לא מתאימים ביום שחור שכזה.       

מצד שני - דווקא עכשיו זה הזמן להביע את העובדה החזקה מכל שאנחנו יהודים מאמינים, וגם אם אנחנו לא כל כך מבינים האמונה הטהורה לא תחלש לרגע, אדרבה אנחנו בטוחים שדווקא מתוך החושך הגדול יפציע אורו של משיח - כפי שהבטיח לנו הרבי שליט״א מלך המשיח בנבואה ברורה כי 'הנה זה משיח בא'.

ההחלטה של שלוחי הרבי שליט״א מלך המשיח ומנהלי בתי חב"ד בכל העולם כולו הייתה ברורה - שום חושך לא יכבה את האור הגדול. כמובן שבכל עיר בישראל ובכל פינה בעולם הוחלט להקדיש את תהלוכות ל"ג בעומר ולומר בהם פרקי תהילים ומשניות לעילוי נשמותיהם של ההרוגים באסון, ולרפואתם של הפצועים הרבים. 

***

זה התחיל בארצות הברית בשנות ה'ת"ש [1940] עוד בזמן כהונתו של חמיו של הרבי שליט״א מלך המשיח - רבי יוסף יצחק מליובאוויטש בתור מנהיג חב"ד, האווירה הכללית ששררה אז באמריקה הייתה חופש דת מוחלט, יהודים רבים לא ידעו דבר וחצי דבר על דבר יהדותם, ההתבוללות החל לצבור תאוצה ונוצר צורך לתת לילדים תחושת גאווה יהודית אמיתית.   

כך החלו הכינוסים השנתיים לילדי ניו יורק והסביבה. הכנס התקיים בחצר 770 - מרכז חב"ד העולמי, ונועד להפגין עוצמה יהדות על ידי אמירת פסוקי ודברי תורה ובכך להעצים את תחושת השייכות של הילדים לערכי היהדות. 

בכינוסים אלו השתתף הרבי שליט״א מלך המשיח בעצמו ונשא דברים בפני הילדים. החל משנת תשט"ז [1956] נקבעו הכינוס והתהלוכה לל"ג בעומר כשחל ביום ראשון - היום החופשי בבתי הספר העממיים בארצות הברית, כך שיוכלו להשתתף כמה שיותר ילדים.

בשנת תש"מ [1980] הורה הרבי שליט״א מלך המשיח להעתיק את רעיון התהלוכות מ-770 לארץ ישראל ולעולם כולו. הוא ביקש לקיים תהלוכות בכל מקום ומדינה בעולם, על היקף הפעילות אותה רצה הרבי שליט״א מלך המשיח, אפשר ללמוד מההוראה הבאה: "להשתדל שלא ישאר ילד יהודי בארצנו הקדושה שלא יטול חלק בתהלוכה".

על החשיבות שייחס הרבי שליט״א מלך המשיח לתהלוכות, ניתן ללמוד מתשובה ששיגר: ".. יהיה הצלחה וכו' וזכות הרשב"י ודאי היא גדולה במאוד מאוד, אעה"צ (אזכיר על הציון)".

ביטויים נפלאים זכינו לשמוע מהרבי שליט״א מלך המשיח אודות הזכות הנפלאה של השתתפות בתהלוכות - באחת השנים אף התבטא הרבי כי רבי שמעון בר יוחאי בעצמו צועד בתהלוכות. 

בתהלוכה נאספים ילדי ישראל בכל מקום ומביעים בגאווה את הקשר שלהם עם הקב"ה, על ידי תהלוכה לכבודו של רבי שמעון ולקבלת פני משיח צדקנו.

התהלוכה נושאת סיסמאות ברוח אהבת ישראל, אהבת ה' והאמונה בביאת הרבי - משיח צדקנו תחת הכותרת שקיבלה את אישורו של הרבי שליט״א מלך המשיח: "יחד כל ילדי ישראל". 

הילדים אומרים פסוקי תורה ושירים שירי אמונה, שומעים על מסירות נפשו של רבי שמעון ולומדים ממנו - כיצד ראוי להתנהג. כשבסוף מחכה להם אטרקציה מיוחדת שמשאירה להם טעם טוב - טעם של יהדות וגאולה.

כיום, משתתפים בתהלוכות ל"ג בעומר המתקיימים במאות נקודות ברחבי הארץ, ממטולה שבצפון ועד אילת שבדרום כחצי מיליון ילדים, זאת מלבד ילדי התפוצות.

תשכ"ז: הנבואה שהדהימה את העולם כולו

ל"ג בעומר בראי תורת החסידות

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...