• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח ניסן התשפ"ד (26.04.2024) פרשת מצורע

ספר התניא והגאולה

בהוראתו של הרבי שליט"א מלך המשיח הודפס עד היום ספר התניא בכ-8000 מהדורות
ספר התניא והגאולה
הצלם מאיר אלפסי בהדפסת ספר התניא באנטארקטיקה הקפואה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בשנת תקנ"ז (1797) הובא ספר התניא, על ידי מחברו לבית הדפוס. עז היה רצונו של רבינו הזקן שהדפסת הספר תושלם עד ליום י"ט בכסלו, יום הסתלקות מורו, רבינו המגיד ממעזריטש, אך לבסוף הסתיימה ההדפסה ביום כ' כסלו.

חסידים ראו בהדפסה זו, שלב מכריע בהפצת מעיינות החסידות. וקישרו זאת לדברי מלך המשיח בעליית נשמת הבעל שם טוב בהיכלות העליונים אשר הוא יגיע לעולם "לכשיפוצו מעינותיך חוצה". הספר הקדוש קיבל את כינויו "תורה שבכתב של תורת החסידות" ומביא בצורה מסודרת את יסודות החסידות.

גדולי ישראל לאורך הדורות ציינו באופן מיוחד את השפעתו החשובה של הלימוד בספר, על הלומד. רבי זושא מאניפולי התבטא: "עם ספר התניא יצעדו לקבל את פני משיח צדקנו".

הדפסה בכל מקום

לספר יצאו עד היום עשרות רבות של ספרים המבארים את דבריו, ברמות לימוד שונות ומגוונות ובשלל שפות. במקביל רבבות יהודים שומרים על תקנת לימוד החת"ת, במסגרתו נלמד מידי יום קטע קצר מתוך הספר, כשלימודו מתחיל מידי שנה בי"ט כסלו.

הרבי שליט"א מלך המשיח קרא להדפיס את ספר התניא בכל מקום בו גרים יהודים ובכך להפוך כל מקום שכזה למרכז אשר ממנו מופצים המעיינות חוצה. מאז קריאה זו הודפס התניא בכמעט שמונת אלפים מהדורות, המכסות כמעט כל נקודה על פני הגלובוס.

בין היתר, הודפס הספר גם בארצות העולם השלישי, במדינות ערב, ואפילו במדינות אוייב תוך כדי מערכות מלחמה, כאשר חסידים הגיעו עם מכונת דפוס ניידת וביצעו את ההדפסה, לעתים תחת אש. ההדפסות תניא רבות בוצעו גם בבסיסי צה"ל ברחבי הארץ. 

על מבצע זה, אמר הרבי שליט"א מלך המשיח כי הוא מזרז את הגאולה. הדפסות רבות אלו הביאו את הספר לשיא עולמי במספר המהדורות שראו אור, בכל נקודה בעולם.

אחת המהדורות המיוחדות יצאה לאור בשנת תנש"א (1991) בכתב ברייל המיועד ללקויי ראיה, על מהדורה מיוחדת זו התבטא הרבי שליט"א מלך המשיח: "בדורנו זה - כאשר ישנה השלימות דיפוצו מעינותיך חוצה בכל קצוי תבל, ובאופן המובן בשכל בני אדם, אפילו של זה הנמצא בחוצה שאין חוצה הימנו, וגם - תרגום פנימיות התורה ותורת החסידות בלשון עם ועם... עד לימים האחרונים - שנדפס גם (ספר התניא, תורה שבכתב דחסידות) ב"ברייל", הכתב עבור "סגי נהור" רחמנא ליצלן". ובכך נשלמה הפצת המעיינות והעולם מוכן לגאולה.   

ביקור מעולם האמת בתא הכלא

המאסר שרק עזר

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...