• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

יונדאי שימו לב: ייתכן שמשיח יהרוס לכם את התוכניות בקרוב

הסוף לפקקים? יצרנית הרכב הנמכרת ביותר בישראל מתכננת לנו תחבורת עתיד מעופפת וחסכונית. אבל עם כל הרצון הטוב, יש פרט שהם כנראה שכחו לקחת בחשבון
יונדאי שימו לב: ייתכן שמשיח יהרוס לכם את התוכניות בקרוב
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

יונדאי מוטור היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות והמשפיעות בעולם בכלל ובישראל בפרט, וברובו של העשור האחרון הרכב הנמכר ביותר בישראל היה של חברת יונדאי. יונדאי הושקה לראשונה בישראל בשנת 1994, ומאז חדרה לליבו של הצרכן הישראלי. מאז השקתה נמכרו בישראל למעלה מחצי מליון רכבים, שזהו נתון גדול בפער משמעותי מעל כל מותג רכב אחר בארצנו הקטנטונת.

השילוב המנצח של היצרנית הדרום קוריאנית כנראה נוצר בשל מגוון הדגמים הרחב שלהם, והמחירים הסבירים בהחלט שמתאימים לרוב הכיסים הישראליים - אך עם זאת לא גורעים מהאמינות והאיכות, ומבלי לוותר על מיטב החידושים הטכנולוגיים, והשאיפה ליצור עתיד תחבורתי שונה חסכוני ושוויוני לכולם.

בשבועות האחרונים חשפה סופרנאל - חטיבת המוביליות האווירית של החברה, את מראהו המלא של eVTOL - רכב חשמלי מעופף שיונדאי מתעתדת להשיק בארצות הברית בשנת 2028. 

העתידניות הזו בהחלט מסקרנת. רכב מעופף שעוקף פקקים בקלילות רבה, ולצד זה היותו חשמלי מסמלת את עובדת היותו חסכוני באנרגיה ובלתי מזהם, נשמע כמו חלום ורוד למדי של כל אחד שאי פעם נתקע בפקק, ובפרט אם נתקענו במהלך החיים (מן הסתם) ביותר מפקק אחד למרבה הצער והתסכול. 

תא הנוסעים של ה-eVTOL מיועד לארבעה נוסעים וטייס. מרכב ה-eVTOL עשוי סיבי פחמן, ומסגרות המושבים עשויות ממה שיונדאי מגדירה כחומרים אשר נותרו מתהליך הייצור - כאמור חסכוני ביותר בכל הפרטים.

יונדאי, כדאי שתחשבו שוב

הייצור ההמוני של הרכב המעופף ומחיריו עדיין לוטים בערפל, אך בעקבות יונדאי גם חברת פולקסווגן חשפה אב טיפוס של V.MO - רחפן חשמלי של החברה שמסוגל להטיס ארבעה נוסעים עד 200 ק"מ. כשהמחיר או מועד הייצור של היצרנית האירופאית עדיין לא נחשפו.

מכאן המגמה כבר נראית די ברורה, כשיצרניות הרכב הגדולות והמשפיעות מבינות את מה שכולנו מרגישים כאן מזמן: הפקקים בכבישים לא הולכים להיעלם, ואדרבה הם רק הולכים ומתגברים עם הזמן. ככל שכמות הרכבים הפרטיים עולה בעיית החניות והפקקים הולכת ומתגברת, ובהחלט נראה שדרוש כאן משהו אחר ושונה מחוץ לקופסה, שבמעוף הציפור ינפנף את הפקקים מתחתיו, ויצחק עליהם ממרום מעופו כל הדרך אל כַן הנחיתה.

ברור כי פיתרון זה אינו מושלם, ובעקבות הרכבים המעופפים ייוצרו בעיות נוספות כמו הדרישות למקומות המראה ונחיתה זמינים, והצורך ההכרחי בתיאומים אוויריים שימנעו מתאונות הדרכים לעלות גם למפלסי התחבורה האוויריים. האם אכן נראה בעוד כמה שנים בכל פינת רחוב עמדות המראה ונחיתה מלוות במגדל פיקוח?

אבל בטרם נרד לעומק בעיות עתידיות אלו, ייתכן ועד שנת 2028 התוכנית של יצרניות הרכב למכוניות מעופפות יתיישנו, והצורך בהם יתנדף לבלי שוב.

מדובר במלך המשיח שאנו מצפים כי בכל רגע נתון הוא עומד להופיע כאן ולשנות את העולם שהכרנו. חז"ל גילו לנו שכאשר תחל הגאולה יתרחש נס מופלא: בבת אחת ינמיכו ענני השמים ארצה ויתפרסו על כל שטח בו מתגוררים יהודים. אז יעלו עליהם כל היהודים ותוך זמן קצר ביותר יגיעו לירושלים הבנויה. 

המקור למדרשים אלו הוא הפסוק בספר דניאל המנבא על הגאולה "וארו עם ענני שמיא". אין ספק כי הזמינות של חומר הנוצה ממנו עשויים העננים, ומהירות התעופה שלהם שוודאי עולה על כל מטוס, ישאירו אבק לכל תחבורה משוכללת ועתידנית שרק נכיר. ייתכן וכדאי מאוד ליצרניות הרכב לבטל את ההשקעה האדירה ברכבים המעופפים, היות ועד אז ודאי משיח כבר יבוא ותחבורת ענני הגאולה תהיה זמינה לכולם בצורה חינמית ושוויונית.

יש תקדים

עם יכולות תעופה מרשימות בכל קנה מידה, וללא צורך בכַני נחיתה והמראה מסורבלים, תחבורת הגאולה תהפוך את הפקקים להיסטוריה רחוקה, וההיכרות האישית עם שאר העננים תגרום לכך שתאונות גם הם יהיו נחלת העבר המוזר. זוכרים שפעם היה דבר כזה תאונות?

למען האמת תרחיש זה אינו חסר תקדים ונתקלנו בו בעבר. כאשר בני ישראל יצאו ממצרים הבורא נשא אותם במדבר הגדול והנורא על ענני הכבוד. הם יישרו בפניהם את ההרים והגבעות לדרך ישרה וסלולה, ופינו את שלל המזיקים והנחשים שנקרו בדרכם.

הם הוליכו אותם למרחקים רבים במהירויות שלא ייאמנו, וברגע שנולד התינוק הוא לבש בגד המתאים למידותיו, ומאז הוא לא היה צריך אפילו אפילו להורידו לשם כביסה, הבגד כובס על ידי העננים כשהוא עליו, וצמח עם גדילתו על ידי העננים כשבכל השלבים הוא גם היה תפור במדויק למידותיו.

אז לסיכום מומלץ לחברות יונדאי ופולקסווגן לחשוב שנית על תוכניותיהם לרכבים מעופפים. והאמת? ייתכן שגם רכבים סטנדרטיים מקורקעים יוותרו חסרי שימוש בקרוב. שלא תגידו שלא אמרנו.

לב או אבן: מהפכת האקדחים הראשונה

כל המידע על קיבוץ גלויות

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...