• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

כשהם יפתחו את הפה

גם אם חשבתם שאתם לבד בחדר, מסתבר שאותו שכחתם לקחת בחשבון
כשהם יפתחו את הפה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

אבן מדברת, ראיתם פעם? גם אם ישנם מבין הקוראים שראו וטרם פנו לטיפול פסיכאטרי, וודאי גם עבורם היה זה בהחלט מחזה לא שגרתי בעליל.

אבל אל תדאגו, בקרוב זה יהיה מציאות קיימת, והאנשים לידכם גם ישמעו את האבן שצועקת, ככה שלפחות דמי הטיפול היקרים שגובה הפסיכאטר ייחסכו ממכם.

הנביא חבקוק מנבא כי בגאולה גם הדומם והצומח יפתחו את פיהם, ויוכיחו את האדם על מעשיו הלא טובים. וכשקירות הבית שלנו יפתחו את הפה, הם יסגרו איתנו חשבון ארוך גם על כל שנות הגלות בהם הם ראו ושתקו.

במדרש תהילים נאמר, כי לעתיד לבוא כאדם ירצה לקטוף תאנה מהעץ בשבת - מלאכה האסורה ביום המנוחה, התאנה תרים את קולה ותאמר לו בקולה התאנתי למדי: שבת היום!

אחד מפתגמי אדמו"ר הריי"צ: 

"על לעתיד לבוא כתוב: "אבן מקיר תזעק וכפיס מעץ יעננה". עכשיו שותק הדומם, דורכים עליו והוא שותק. אבל יבוא זמן בגילוי של לעתיד, שהדומם יתחיל לדבר, לספר, והוא ידרוש, באם בעת ההליכה לא חשבו או דיברו דברי תורה, למה דרכו עליו.

האדמה שדורכים עליה, שאלפי שנים, מששת ימי בראשית, דרכו עליה בינתיים כמה ברואים בעלי חיים כו', עד שידרוך עליו יהודי, שני יהודים, וידברו דבר תורה. ובאם לאו - אומרת היא: הרי אתה כמו בהמה".

אז למה שהם יפתחו את הפה פתאום? מה היה רע פה עד עכשיו כשהם שתקו?

בתורת החסידות מוסבר כי ייעוד זה הינו סמל וביטוי של אחד מענייניה העיקריים של תקופת ימות המשיח: גילוי אלוקי מושלם וחודר, בגשמיות הבריאה.

'זעקה' זו של התאנה על מצוות שמירת שבת, תבטא את העובדה שהאלוקות והקדושה חדרו גם לדומם, עד שהוא בעצמו זועק קדושה.

עניין זה הוא בעצם המשך ישיר למתן תורה, בו נצטווינו על המצוות הגשמיות שמטרתם היא להחדיר אלוקות וקדושה בדברים הפיזיים והארציים. והתגשמותו בגאולה תבטא את סיומו הטוב והמשמח של תפקיד זה בן שלושת אלפי השנים.

כשבית הכנסת השכונתי שלכם יפרוש כנפיים

כל המידע על קיבוץ גלויות

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...