• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א אייר התשפ"ד (19.05.2024) פרשת אמור

נס ההצלה: היום ששינה את העולם

יום זה אינו רק יום הצלה פרטי עבור הרבי מלך המשיח שליט"א, אלא יום כללי עבור כלל ישראל - כיון שמהרגע בה נחתה כף רגלו של הרבי מלך המשיח שליט"א בארצות הברית החל להפעיל את המרכז להפצת יהדות הגדול בעולם, מה החל אז בארצות הברית הגיע היום לתנועה עולמית עם אלפי שלוחים הפזורים בכל מקום
נס ההצלה: היום ששינה את העולם
האוניה סרפה פינטו עליה הגיעו הרבי והרבנית לארצות הברית
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בשבת זו מציינים יהודים רבים את התאריך כ"ח בסיון - היום בו הגיע הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א יחד עם אשתו הרבנית אל חופי ארצות הברית, בזמן בו נמלט מציפורני הנאצים - מאירופה הכבושה.

יום זה אינו רק יום הצלה פרטי עבור הרבי מלך המשיח שליט"א, אלא יום כללי עבור כלל ישראל - כיון שמהרגע בה נחתה כף רגלו של הרבי מלך המשיח שליט"א בארצות הברית החל להפעיל את המרכז להפצת יהדות הגדול בעולם, מה החל אז בארצות הברית הגיע היום לתנועה עולמית עם אלפי שלוחים הפזורים בכל מקום.

פעילות זו מצביעה בין שאר הסימנים על כך שהרבי שליט"א הוא מלך המשיח, וכפי שכבר כתב הרמב"ם שאחד מסימני המשיח הם: "ויכוף כל ישראל לילך בה (בדרך התורה) ולחזק בדקה" - אכן אז החל הרבי מלך המשיח שליט"א להגשים סימן זה - ודווקא מהמקום הנמוך ביותר - ארצות הברית, חצי כדור הארץ בו לא דרו יהודים לאורך ההיסטוריה, דווקא משם מעלים ומרוממים את כל העולם כולו - מלמטה למעלה.

סיפור ההצלה מופיע בפניכם על פי ההיסטוריה הידועה לנו:

בתחילת חודש סיון ת"ש [1940] כבשו הנאצים ימ"ש את פאריז בעת בה התגורר בה הרבי מלך המשיח שליט"א, והחלטתו של הרבי הייתה נחושה להימלט מהעיר. לפני חג שבועות הספיקו הרבי והרבנית לעזוב את פאריז, באחת הרכבות האחרונות שהצליחו לצאת מהעיר.

רק לאחר שעלה בידם להבריח את הגבול, תוך סיכון עצמי גדול, הגיעו לעיר ווישי בערב חג השבועות.

בכל אותה העת חסידי חב"ד בארצות הברית שם שהה חמיו - רבי יוסף יצחק המנהיג הקודם של חסידות חב"ד - ניסו בכל דרך אפשרית לדאוג לכך שהרבי מלך המשיח שליט"א ואשתו הרבנית יגיעו לארצות הברית - חוף מבטחים.

רק בכ' בניסן שנה לאחר מכן, לאחר מאמצים רבים קיבלו הרבי מלך המשיח שליט"א והרבנית במרסיי את אשרות הכניסה לארצות הברית. חלק עיקרי בפעולת ההצלה הבלתי נלאית הוכתר בהצלחה.

הודות להשתדלות והמאמצים של אדמו"ר הריי"צ סודרו להם רשיונות המעבר לפורטוגל, ונקנו אף כרטיסי נסיעה בספינה. 

לאחר שהושגו הכרטיסים היקרים לספינה שהפלגתה אמורה הייתה להיות האחרונה, הגיע פתאום מברק בהול מאדמו"ר הריי"צ ובו הוראה מפתיעה לבל יסעו באותה הפלגה. רק מאוחר יותר התברר כי נוסעי אותה הספינה נשבו בידי האיטלקים עד סוף המלחמה. 

לאחר מאמצים נוספים הושגו שני כרטיסים נוספים ובי"ז סיון עלו הרבי מלך המשיח שליט"א והרבנית על סיפונה של הספינה "סורפא פינטא", שהפליגה מליסבון שבפורטוגל בדרך לארצות-הברית. הנסיעה הייתה מסוכנת מאד ורק בחסדי ה' לא נפגעה הספינה מירי הנאצים. 

ביום שני, כ"ח סיון התש"א, בשעה 10:30 בבוקר, עגנה הספינה בנמל ניו יורק. ידיעות על בואו של הרבי מלך המשיח שליט"א התפרסמו באותו הזמן בעיתונים היהודיים, בצירוף ברכות ואיחולים להרמת קרן היהדות, כדוגמת: "יהי בואו לברכה ולהצלחה, להרמת קרן התורה".

ואכן עם בואו של הרבי מלך המשיח שליט"א התחילה תנופה חדשה בהפצת התורה והיהדות, תחילה בארצות-הברית ומאוחר יותר בעולם כולו, וזאת עם יסוד המוסדות המרכזיים: 

"מחנה ישראל" - שמטרתו המוצהרת היא "חיזוק היהדות וקיום התורה והמצוות מעשיות: לעורר ליבות ישראל ולקרבם לתשובה, תורה ומעשים טובים", ועמה גם השאיפה "לפרסם האמת אשר לאלתר לתשובה - לאלתר לגאולה שלימה על ידי משיח צדקנו". 

וה"מרכז לעניני חינוך" (מל"ח) שתפקידו היה לדאוג לחינוך בני ובנות ישראל ברוח ישראל סבא - ומסירת ניהולם לידי הרבי מלך המשיח שליט"א. מוסדות אלו מופקדים עד היום על בתי חב"ד הפזורים ברחבי תבל.

בשנת תשמ"ט התבטא הרבי מלך המשיח שליט"א שיום זה נקבע ליום התוועדות וקבלת החלטות טובות בכל הפעולות של הפצת התורה והיהדות והמעיינות חוצה.

בשנת תנש"א - בה מלאו חמישים שנה להצלה - ערך הרבי מלך המשיח שליט"א חלוקה מיוחדת של 'קובץ כ"ח סיון - יובל שנים', בו הופיעו סקירה על ההצלה, ושיחות ומאמרים בקשר ליום זה ולפעילות הפצת היהדות בארצות הברית שהחלה מאז. 

לפני החלוקה נשא הרבי מלך המשיח שליט"א דברים בפני הקהל, בין הדברים התבטא הרבי מלך המשיח שליט"א בביטויים מיוחדים אודות מעלת היום. וכן גילה חידוש נפלא שבביאת המשיח יתגלה בית המקדש השלישי תחילה ב-770, המקום שממנו פועלים את הגאולה לכל העולם.

ימי חב"ד: כ"ח סיון - הרבי שליט"א מלך המשיח והרבנית הגיעו לחצי כדור התחתון

פדה בשלום נפשי ותנופה חדשה... סקירה של נס ההצלה של הרבי שליט״א מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...