• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

המשיח סובל, ואנחנו צריכים לעבוד!

נגע הצרעת עליו מדובר בפרשתינו, מתברר כעניין נעלה, הן המשיח בעצמו סובל מצרעת. משה ומרים גם ננגעו בצרעת, אבל יש הבדל קטן... • דבר תורה קצר לשבת
המשיח סובל, ואנחנו צריכים לעבוד!
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

היתוש המזמזם

אתמול יתוש זימזם לי באוזן ולאחרי זמן מה עזב אותי לנפשי, היה לי קצת זמן פנוי וחשבתי לעצמי למה זה הגיע לי, הצער הזה?! מפה לשם נזכרתי בקטע המופיע במקורותינו; "שאם תזוח דעתו עליו אומר לו: יתוש קדמך במעשה בראשית" במשך שישה ימים הבורא יצר את העולם, ברא שמיים, ארץ, אור, חושך, בהמות, חיות, דגים וגם את היתוש. ולאחרי כל אלה ברא ה' את האדם. 

אולי זה מה שהיתוש אתמול רצה להזכיר לי? אפילו אני נבראתי לפניך, שב בשקט ותעשה את העבודה שלך!

'אדם' זוהי מעלה!

פרשת השבוע מדברת אודות צרעת. הצרעת מופיעה בגוף האדם כאשר הוא אינו שלם בהתנהגותו. כאשר האדם לא מנצל את כוחותיו כיאה, אלוקים מביא עליו צרעת כתזכורת למשימתו בעולם.

"אדם כי יהיה בעור בשרו שאת או ספחת או בהרת והיה בעור בשרו לנגע צרעת.." הפסוק הפותח את דיני הצרעת בפרשתינו מבהיר: רק ל'אדם' יש נגע צרעת! 'אדם' זוהי מילה המתארת את מעלתם של ישראל ודווקא בדרגת ה'אדם' בה מודגשת מעלת היהודי, חל נגע הצרעת!

משיח חולה

הצרעת אינה נקמה או עונש, אלא כוח חיובי שלא מנוצל לקדושה. אור גבוה שבירידתו לעולם הזה מתפרש ונראה כדבר רע. 

במסורת היהודית היו מספר אנשים שחלו בצרעת. החשובים שביניהם היו משה רבינו, אהרון הכהן, מרים אחותם ובנביאים; גיחזי משרתו של אלישע, עוזיהו המלך והגדול מכולם- משיח צדקינו. דווקא האנשים הכי גדולים חוו את נגע הצרעת! 

מי שקיבל כוחות ולא מנצל אותם. גורם לכוחותיו לחפש מקום אחר לביטוי וכך הם מתפרשים כדבר רע. משה קיבל את הצרעת כאשר עמד אל מול הסנה הבוער ואמר לאלוקים שהוא אינו רוצה לגאול את ישראל, מרים הנביאה שבזכות אמונתה יצאו עם ישראל ממצרים, כאשר היא מנצלת את כוחותיה לא כפי שמצופה ממנה, אזי נוצר רע, צרעת. וכך אצל כל חולי הצרעת. גם המשיח כל עוד אינו גואל את ישראל, יכולותיו וכוחותיו מתבטאים בדבר הנראה כשלילי.

מילה נרדפת לגאון

עובדת היותו יהודי רק דירדרה את המצב. הוא נולד בעיר אולם. ילד יהודי יחיד בכיתתו עם דיסלקציה ועם רצון עז לחקור הכל בדרך שלו. 

מוריו לא אהבו אותו במיוחד ואחד המורים שלו אף התבטא עליו "צמח זה לעולם לא יעשה קמח". לאחרי כמה שנות ניסיון שלא עלו יפה, נאלץ אלברט לעזוב את בית הספר. הוא החל למסור שיעורי עזר פרטיים לילדים שנזקקו לכך. בתקופה זו הרגיש אלברט הצעיר כישלון חרוץ . הוא אף התבטא על עצמו: "אני מהווה רק נטל על בני משפחתי... בוודאי מוטב היה אילו לא הייתי נולד"! כך הוא הרגיש! 

אך גם ברגעים הקשים ביותר הוא לא אמר נואש. הוא התמיד בלמודיו ואף הצטיין בהם, לבסוף לאחרי שנים בהם מוריו כינוהו "ילד עצלן" וביטויים נוספים שקשה להעלותם על הכתב, הצליח אלברט לפרסם כמה ממחקריו וזכה לתהודה עולמית וכיום שמו, 'אלברט איינשטיין' הפך למילה נרדפת לגאון!

הוא סובל בגללי!

אלמלא נכנע אלברט לרוח התקופה ולמדריכיו בחיים היינו (כל העולם) תקועים עשרות שנים מאחור!

לכל אחד ואחת מאיתנו יש זכות וחובה! - הכוחות שניתנו לנו היום זכות גדולה שקיבלנו במתנת א-ל מהבורא. אך זו גם חובה עבורנו לא לחלום אלא להשתמש בהם ולנצל אותם לטוב. 

משיח סובל בגללינו! הוא אינו יכול להתגלות ולגאול את עמו מכיוון שאנו עדיין לא מוכנים, עלינו איפה לנצל את כוחותינו ולהתכונן לקבלת פני משיח צדקינו תיכף ומיד!

יוצרים את השינוי בפועל

אני מקבל על עצמי בכל בוקר בשבוע הקרוב להתבונן בתמונתו של הרבי שליט"א מלך המשיח אני אזכיר לעצמי בכל יום שקיבלתי כוחות ואני מחוייב לנצל אותם!

ממליץ גם לך!

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד

אתם יודעים אם זה יהיה בן או בת?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...