• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"א תמוז התשפ"ד (27.07.2024) פרשת פנחס

ה'מתנה' של הרבנים למלך המשיח

מאחורי הקלעים של הספר התורני החדש שיצא לאור לכבודו של הרבי שליט"א מלך המשיח, מעוטר בדברי תורה מרבני הערים והישובים בארץ הקודש
ה'מתנה' של הרבנים למלך המשיח
הספר החדש
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

את ההערכה העצומה שחשים כל גדולי ישראל לרבי שליט"א מלך המשיח, ניתן למצוא בדבריהם באירועים השונים. בכל פעם שהם מדברים עליו ומזכירים את פעולותיו, שהינם ללא אח ורע, לאורך הדורות.

ביטוי לכך, ניתן לראות בספר החדש שיצא לאור לפני מספר חודשים בשם "שירו למלך" המרכז חידושי תורה ופילפולים תורניים מאת רבני ישובי וקהילות ישראל, שיצא לאור בקשר לי"א ניסן, יום הולדתו המאה ועשרים.

בספר שלש מאות ועשרים עמודים. עיון ברשימת הרבנים המכובדים שנוטלים בו חלק, מגלה מקצת מן ההערכה העצומה בקרב כל החוגים, כאשר רבנים מכל חלקי הארץ, כתבו את חידושי התורה, בספר המרכז את דברי כולם, ויוצא לאור לכבודו של הרבי שליט"א מלך המשיח.

לא מתנה רגילה

על הביצוע הופקדו חברי מערכת ההערות והחידושים של תלמידי ישיבת תומכי תמימים המרכזית ב-770 שבניו יורק. אחד מהם, התמים מנחם מענדל קירשנזפט, מספר על הרעיון:

"לקראת י"א ניסן, בשנה שעברה, כאשר ציינו מאה ועשרים שנה להולדתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, חיפשנו לתת "מתנה" ייחודית. כאשר חסידים מביאים מתנה ליום הולדת, לא מדובר במתנה רגילה, אלא ברוחנית, כזו שתגרום לו נחת רוח.

לפני יותר משלושים שנה, יצאו לאור ספרים שכאלו, בהם נטלו חלק מגוון רחב של רבנים, שהעלו על הכתב חידושים תורניים בנושאים שונים, כשהם מעניקים את פרסום הדברים לכבודו של הרבי שליט"א מלך המשיח, בספרים שיצאו אז. לכן, החלטנו ללכת על הרעיון. צוות שלם עבד על יצירת הקשר עם כל רב, ותיאום קיבוץ הדברים השונים לספר התורני שיצא לאור השנה. מראש החלטנו להתמקד ביצירה זו, ברבני הערים, והרבנים המקומיים מכל רחבי הארץ".

כולם נקבצו ובאו לך

עיון קל ברשימת הכותבים מגלה כי הרשימה מכילה בין היתר את הרב דוד לאו, הרב הראשי, לצידו חלק נכבד מחברי מועצת הרבנות הראשית ועוד עשרות רבות מרבני הערים והישובים שבארץ ישראל שדבריהם נלקטו במדורים המתמקדים בדברי שבח והודיה, בהלכה למעשה, ובחלק העוסק בדרש ופשט.

מקום נכבד תופסים דברי המבוא לספר הסוקרים בצורה מקיפה את הנהגתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, כשיוצרי הספר, לא מדלגים על ההסבר המלא לקביעה התורנית כי הרבי שליט"א הוא מלך המשיח, על פי קביעת ההלכה, לאור דברי הרמב"ם. כך גם ההתייחסות לחייו הנצחיים, המעוגנת בכל המקורות התורניים.

אגב, שם הספר שירו למלך, מציין במרומז את התאריך לכבודו הוא יוצא לאור, כאשר הערך המספרי (גימטריה) של המילה "למלך" עולה למספר מאה ועשרים.

הערכה עצומה

חלק גדול מן הרבנים, הוסיפו לצד דברי התורה שנכתבו, גם את הערכתם האישית, ובמילים חמות תיארו את התרשמותם מהשפעתו של הרבי שליט"א מלך המשיח. יצויין כי לא מעט מהרבנים, בתוקף תפקידם, מגיעים למקומות רבים ברחבי העולם, שם עומדים הם במו עיניהם על היקף ההשפעה הברוכה על עם ישראל, באמצעות בתי חב"ד שבכל מקום.

אפיזודה מעניינת נרשמה כאשר חברי המערכת הביאו לרב לאו את הספר, והוא מצא לנכון לספר, כי כאשר יצא ספרו של אביו, הרב ישראל מאיר לאו, בתרגום לשפות שונות, הרי שההוצאה לאור המקומית שבכל מדינה, היתה עושה אי אלו שינויים בתמונות המצורפות לספר. כך גם אירע בהוצאת המהדורה הסינית, כשהעורכים הוציאו מן הספר את כל התמונות של מפגשיו עם האישים השונים, אך על התמונה שלו עם הרבי שליט"א מלך המשיח, לא היו מוכנים לוותר... 

כשהטורקי ממולדובה מכריז ׳יחי׳

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...