• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

ניסי ניסים בפתיחת בית חב"ד חדש

סיפורו של שלומי אגמון משלב את שני הדברים, גם צעידה בדרך ארוכה של בניית מקדש אישי, וגם ייסוד בית חב"ד, מקום של תורה ותפילה במסגרת פעילות 'מבצעי המצוות' של הרבי שליט"א מלך המשיח • סיפורו של שליח, אחד מני רבים
ניסי ניסים בפתיחת בית חב"ד חדש
שלומי אגמון וחברים בשיעור בבית חבד החדש
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

פרשיות התורה אותן קראנו בשבועות האחרונים, ובמיוחד לאור תורתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, מלמדות אותנו כי מעבר למקדש הכללי אותו בונים עם ישראל לקדוש ברוך הוא, קיים גם בכל אחד ואחד מקדש אישי. אלוקים שוכן ושורה בליבו של כל יהודי, ולכן מוטל עלינו החיוב לקדש את עצמנו כדי שיהיה אכן ראויים לכך. יחד עם זאת, בחלקם של יהודים רבים נפלה הזכות – מעבר למקדש האישי הפנימי – לייסד ולבנות מקום פיזי אשר ישמש מקדש מעט, מקום של תורה ומעשים טובים בו תשרה השכינה והקדושה.

לקדש את המוסיקה

סיפורו של שלומי אגמון משלב את שני הדברים, גם צעידה בדרך ארוכה של בניית מקדש אישי, וגם ייסוד בית חב"ד, מקום של תורה ותפילה במסגרת פעילות 'מבצעי המצוות' של הרבי שליט"א מלך המשיח.

הוא לא נולד בבית דתי. "גדלתי לאבא שהיה מוסיקאי מפורסם, מלחין ומנצח להקת הגבעטרון", הוא מספר על עברו, בדגש על הזיקה לתחום המוסיקלי. "בעבר הייתי מופיע הרבה במקומות שונים בתור פסנתרן, וגם לאחר שחזרתי בתשובה בישיבה בתל אביב, עשיתי הרבה דברים בתחום, כאשר השיא היה ההופעה בכיכר רבין בתל אביב – 'משיח בכיכר'. גם היום אני מנגן ומלחין, לא בתור עיסוק מרכזי אבל בהחלט מידי פעם".

התמדה בפעילות

כבר קרוב לארבע שנים שהוא פועל באזור המדרחוב בראשון לציון. הוא התחיל בהליכה על הרחוב ומפגש עם בעלי החנויות והעוברים ושבים, ובהמשך במשך שנתיים בבית הכנסת 'מורשת כהנים'. לאחר מכן במשך כשנה היה פותח שולחן ברחוב. ההתמדה בפעילות במקום הניבה כמה תלמידים חדשים והרבה פרסום חיובי.

"לאחר העבודה הממושכת הבנתי שצריך מקום של קבע לפעילות", הוא מספר, "אך לא היה לי שום אמצעי תשלום רלוונטי עבור פעולה בסדר גודל שכזה. עלי לציין ולומר שבכלל הדחיפה ללכת לפתוח מקום ולצאת לפעילות היתה בהדרכת המשפיע שלי הרב דוד יצחק עזיזה, לאחר תקופת לימודיי בישיבה שלו בתל אביב, ישיבה שהיתה מקום גם להרבה אמנים, הרבה שירים נכתבו שם, חלקם אני כתבתי והלחנתי".

מלך המשיח צפה מראש

"בכל המכתבים שכתבתי לרבי שליט"א מלך המשיח בתקופה האחרונה, עוד לפני שהגענו למקום החדש, הייתי מקבל תשובות ברורות לחפש ולפתוח מקום. צריך להבין כי להגיע מהמצב בו היינו ולקבל מקום בלב העיר, היה נראה דבר חסר סיכוי, אבל הרבי שליט"א מלך המשיח צפה זאת מראש. בכל מקום בו ניסיתי לדבר עם הבעלים בקשר לשכירות, היו אומרים לי שצריך ערבויות, צ'קים, תשלומי מקדמה, באמת שכבר לא ידעתי מה לעשות... לילה אחד הלכתי שם ברחוב ולפתע ראיתי את החנות שאנחנו שם כיום, ברחוב אחד העם 17. המקום היה נראה בלתי כשיר להיכנס אליו, אבל היתה לי הרגשה שזה המקום. קבעתי פגישה עם הבעלים כבר למחרת, וכאשר רצינו לסכם ולחתום לא הסתרתי ממנו את המצב. אמרתי לו 'תראה, אין לי צ'קים, ערבויות וכדומה', אך הוא אמר לי 'תתחיל לשפץ ויהיה בסדר'. באמת ברוך השם זכינו לראות ניסים, הכל הסתדר ופתחנו את המקום".

בית חב"ד החדש פתוח ברוב שעות היום, וכך כל אחד יכול לבוא בזמנים הנוחים עבורו, בבוקר או בערב. במסגרת הפעילות שלו במקום הוא מגיע לכל בעלי העסקים באזור הקרוב, לומדים 'תניא' על בסיס יומי, משלבים הרבה מוסיקה בפעילות לאור העובדה כי הוא מוסיקאי במקצועו, נותנים מענה של לימוד חסידות והדרכה בעבודת השם לכל מי שרוצה לבוא ולהתקרב, ומתכוננים בפועל לגאולה האמיתית והשלמה ולקבלת פני הרבי שליט"א מלך המשיח".

ליצירת קשר וסיוע לפעילות (ניתן להעביר בביט): 054-6684004  

בני נח מוכנים לגאולה

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...