• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח ניסן התשפ"ד (26.04.2024) פרשת מצורע

ניו זילנד ומקסיקו בכיתה אחת

איך מתנהל שגרת יומו של כל ילד בעולם, קם בבוקר וצועד לבית הספר בו הוא לומד. אך מה עושים מי שאין להם בית ספר שכזה באיזור מגורם? זו השאלה שעמדה בפני משפחות השלוחים בפינות שונות בעולם, ובשבילם הוקם בית הספר הוירטואלי בו הם לומדים יחד מידי יום
ניו זילנד ומקסיקו בכיתה אחת
בלימודים בכיתה הווירטואלית
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

אחד הדברים המיוחדים שאמרו חכמינו זיכרונם לברכה הוא שבזמן הגאולה יתרחבו גבולות ארץ ישראל, והיא תתפרס אז על פני כל הארצות בעולם. אחד המקומות בהם חווים דבר כזה בכל יום מחדש הוא בבית הספר האינטרנטי 'משיח קידס אונליין', המשמש כמוסד לימודים עבור ילדי השלוחים של הרבי שליט"א מלך המשיח, כאלו המתגוררים במדינות מרוחקות בהן לא קיים מוסד לימודים יהודי.

מאחורי היוזמה, עומדות כמה מהשליחות בהודו ובמקסיקו, שבמשך שנות השליחות חשו את הצורך בהקמת מסגרת המותאמת לאופי ולצורך של השלוחים הצעירים. פלאי הטכנולוגיה גויסו כדי להתגבר על המרחק הגיאוגרפי וליצור כיתה מילדים שגרים במדינות שונות, זאת בהתאם לדעתו המפורסמת של הרבי שליט"א מלך המשיח כי יש לנצל לקדושה כל דבר בבריאה.

לימודים מסביב לעולם

מיד לאחר הקמת בית הספר לפני כ-7 שנים, התבררה הדרישה הגדולה בקרב השלוחים לפתרון שכזה, ומאז בכל שנה מצטרפים למוסד עוד ועוד תלמידים ותלמידות ממקומות שונים על פני הגלובוס. כיום רשומים כ-200 שלוחים ושליחות צעירים מכל רחבי העולם. למעשה כיום מדובר על שני מוסדות, אחד הוא תלמוד תורה ('חדר') לבנים, והשני הוא בית הספר לבנות.

פלאי‭ ‬הטכנולוגיה‭ ‬גויסו‭ ‬כדי‭ ‬להתגבר‭ ‬על‭ ‬המרחק‭ ‬הגיאוגרפי‭ ‬וליצור‭ ‬כיתה‭ ‬מילדים‭ ‬שגרים‭ ‬במדינות‭ ‬שונות‭, ‬זאת‭ ‬בהתאם‭ ‬לדעתו‭ ‬המפורסמת‭ ‬של‭ ‬הרבי‭ ‬שליט‭"‬א‭ ‬מלך‭ ‬המשיח‭ ‬כי‭ ‬יש‭ ‬לנצל‭ ‬לקדושה‭ ‬כל‭ ‬דבר

"כל אחד מהמוסדות פעיל בשתי מערכות מקבילות, בשל הפרשי השעות בין המדינות", מסביר מנהל מוסד הבנים הרב מנחם מענדל נוטיק. "יש לנו את אזור מזרח ואת אזור אמריקה - מערב, ובכל אזור קיימות כיתות שונות והלימודים מתנהלים בזמנים אחרים. כאשר אצל אלו מפציע הבוקר והילדים 'מגיעים' ללימודים, האחרים נמצאים בשעות הערב או הלילה ונמים את שנתם. אפשר לומר כי הלימודים במוסד מתנהלים סביב השעון לאורך כל שעות היממה כמעט".

תכנית לימודים בנושא הגאולה

בהנהלה שמים דגש מיוחד על יישום דברי הרבי שליט"א מלך המשיח, שחינוך הילדים צריך להיות באופן כזה שכאשר רק יביטו עליהם יראו מיד 'משיח'. זהו המוטו העיקרי, ולכן כך גם נקבע שמו של בית הספר – 'משיח קידס אונליין'. אחד הביטויים לכך הוא בתכנית לימודים רב שנתית בנושא הגאולה ומלך המשיח לפי המקורות, חלקה מתבססת על ספרים קיימים וחלקה נכתבה במיוחד. כך כל תלמיד ותלמידה רוכשים בקיאות ידע רב בנושא בצורה מסודרת לפי רמות הגיל השונות.

"בכלל, כל תכנית הלימודים מתנהלת על טהרת הקודש, כלומר בכל הכיתות לומדים רק לימודי קודש לפי תכנית מסודרת ומותאמת במיוחד, גם זאת לפי ובהתאם להוראות המפורסמות והברורות של הרבי שליט"א מלך המשיח בנושא זה", אומר הרב נוטיק. 

איחר שלא באשמתו...

בית הספר דואג גם לתוכניות שונות עבור שעות הפנאי של התלמידים. כחלק מתוכניות אלו מתנהל מבצע שינון בעל פה של משניות וקטעים מספר התניא. גם לצורך כך רתמה ההנהלה את הכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר, ובנתה ממשק חדשני אליו כל תלמיד יכול להיכנס ולראות את התקדמותו האישית והתקדמות חבריו. מדובר על מערכת שבנויה כמו משחק מחשב, כאשר לאחר כל מכסת לימוד נפתחים שלבים חדשים להנאת הילדים.

"העובדה כי התלמידים שלנו הם לא 'סתם ילדים' אלא 'שלוחים' מזמנת רגעים מיוחדים", מספר הרב נוטיק. "אם במקומות אחרים ילד מאחר לכיתה כי המשיך לשחק בכדור, אז אצלנו ילד עלול לאחר כי נכנס אורח לבית חב"ד בדיוק שאבא לא היה בבית, והתלמיד ניגש להניח לו תפילין. בכיתה 'רגילה' המורה מקווה שתלמיד יחזור על פרשת השבוע לפני המשפחה בשולחן שבת, ואצלנו התלמיד 'מביא פתק' מההורים שהוא חזר על כך בפני 150 המטיילים שהתארחו בסעודת שבת בבית חב"ד. זוהי זכות מיוחדת ללמד את הילדים שמכינים את העולם כולו להתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח".  

יום גדול – קמפיין גדול

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...