• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת נשא

כמידי שבוע מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לגולשים יומן אירועים שבועי מבית משיח 770. היומן נכתב על ידי אחד התמימים הלומדים בשנת ה'קבוצה'
יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת נשא
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

יום ראשון, ח' סיון

היום לאחר תפילת שחרית יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לחלוקת הדולרים בחזית בניין 770, החלוקה ארכה זמן רב מהרגיל ובין העוברים בלטו האורחים הרבים שנשארו מחג השבועות, להם הייתה זו ההזדמנות לתת מ"פרי הביכורים" שלהם, כשבין השאר נתן א' העוברים שלוש שקים מלאים במכתבים ובקשות ברכה שנכתבו אל כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח במהלך הילולת הרשב"י במירון במאהל חב"ד שהוקם במקום.

לאחר חלוקת הדולרים התקיימו מספר התוועדויות בר מצווה לתמימים רוזנברג, ג'יקובסון ועוד כמו גם הנחת תפילין לת' מנחם מענדל אופן.

לאחר תפילת מנחה התקיים שיעור הדבר מלכות היומי אותו מסר הת' פיצ'ע מזרחי ולאחריו החל במערב 770 כינוס תורה בהשתתפות רבני חב"ד שהגיעו לקראת חג השבועות מכל רחבי תבל כשאת הכינוס מנחה, כרגיל, הרב שניאור זלמן לבקובסקי.

ראשון הדוברים היה הרב סימון ג'ייקובסון שחזר על שיחת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח בענין "תורה חדשה מאתי תצא", ולאחריו דיבר המד"א הרב יוסף ישעי' ברוין (בענין איסור "לפני עיוור לא תשים מכשול" וכמה נפק"מ בזה להלכה) ואחריהם דיברו הרבנים החשובים הרב ישעיהו הרצל (בענין נשיאת כפים בארה"ק), הרב חיים קיז'נר (בדעת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח בענין 'התר מכירה'), הרב יוסף הכט, הרב שלמה הלפרין ועוד.

עם סיום הכינוס (שנמשך מסיום מנחה עד השעה שבע וחצי לערך), חולקו שאריות החלות והמים מהתוועדות אמש אותם נתן כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח כהשתתפות בכינוס תורה.

אחרי תפילת ערבית יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לקידוש לבנה, ברגעים הראשונים לא דלקה המנורה (מחוסר חיבור למקור חשמל, אך הי' די מספיק אור מהפנסים שמסביב) ולאחר שניות ספורות חוברה המנורה לכבל מאריך.

לאחר צאתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח החל אירוע קידוש הלבנה המרכזי לילדי צבאות ה' ובסיומו הוגרלו בין המשתתפים הפתעות ופרסים שונים.

הלילה התקיימה התוועדות-חגיגת סיום הרמב"ם הלכות ברכות, כשאת הסיום ערך רך הסיום הרב ישעיהו הרצל, וכן התוועדו ר' מאיר שלמה ברענשטיין, ר' אליעזר(לייזי) אשכנזי, ר' לוי קופצ'יק ור' שלום הלוי שי' ברוכשטט.

כמו כן, התקיימו הלילה התוועדויות רבות, בין השאר לתמימים מקבוצה תשפ"א (לרגל יום הולדתו של הת' שניאור זלמן פרלשטיין) וקבוצה תש"פ (בה השתתפו גם, בנוסף לתמימים השוהים ב-770 בדרך קבע, גם אברכים רבים בוגרי קבוצה זו), כמו כן התוועדו התמימים בוגרי ישיבת תות"ל ראשון לציון לרגל יום הולדתו של הת' שמואל דיין.

 

יום שני, ט' סיון

בקריאת התורה היום עלה חתן בר מצווה, ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח. לאחר התפילה התקיימו מספר התוועדויות בר מצווה ביניהם לתמים בלנד.

את שיעור הדבר מלכות היומי מסר המוסר המיתולוגי הת' דובער קיי, כשהוא מסביר ומבאר כל פרט מהדבר מלכות כשתלמידי התמימים יושבים מרותקים במשך שעה ארוכה.

זמן קצר קודם סדר חסידות ערב התקיימה התוועדות סיום השבע ברכות לחתן ר' שניאור זלמן גרנשטט, כשההתוועדות נערכת בזאל הקטן בהשתתפות תמימים רבים, כשבין המתוועדים היה הרב איציק קופצ'יק, שליח הרבי שליט"א מלך המשיח לבולביה.

כמו כן, באותה העת חולקו המלגות המיוחדות לתמימים שעברו את המבחנים במסגרת מבצע 'יששכר וזבולון' בקדמת 770, כשבמקביל, הגיעו קבוצה משלוחי כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח מהעיר נתניה שהגיעו לביקור קבוצתי בחצרות קודשנו - 770.

הלילה התקיימה התוועדות חגיגת סיום ספר אהבה כשאת הספר מסיים הרב בערל ליפסקר.

כמו כן נערכו מספר התוועדויות ברחבי 770, מתחיל מהתוועדות הקבועה 'פינת החי', בה דיברו והתוועדו הרב לוי הרטמן, הרב אליהו סינגאוי והרב לוי קופצ'יק כמו גם התוועדות יום הולדת גדולה לת' יעקב אמיתי כמו גם כמה תמימים שהתוועדו עם א' מהמקורבים שלהם ממסלול המבצעים.

 

יום שלישי, י' סיון

לאחר תפילת שחרית נערכו מספר התוועדויות בר מצווה והנחת תפילין, ביניהם התוועדות בר מצווה לת' הרצל שנערכה בשילוב התוועדות יום הולדת לסבו, הרב ישעיהו הרצל (ששוהה בימים אלו בבית משיח), כמו כן נערכה התוועדות הנחת תפילין לבנו של הרב שניאור זלמן זוהר ולת' אברהם יעקב מטוסוב, במקביל נערך 'אופשערניש' (מאוחר) לבנו של איציק קופצ'יק, שהגיע לביקור קצר בבית משיח עם כל משפחתו לכבוד שנת הקהל.

היום אחר הצהריים יצאה 'משאית הגאולה' - משאית ענקית מצופה בשלטי ענק - כשהמשאית מסובבת את המטרופולין הגדול ומבשרת על ביאתו של גואל צדק ועל זהותו.

הלילה קיבל כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח את קהל האורחים והחתנים שהגיעו לקראת חג קבלת מתן התורה ל'יחידות כללית', ה'יחידות' החלה בשעה שמונה לערך ונמשכה שעה לערך, ולאחריה עברו קהל האורחים, אנשים נשים וטף, שנתנו את הפ"נ שלהם וקיבלו דולר לברכה והצלחה.

כמדי לילה, גם הלילה התקיימו מספר התוועדויות, ביניהם התוועדות 'צאתכם לשלום' גדולה עם הרב אליעזר (לייזי) אשכנזי (שנוסע מחר לארץ הקודש) והתוועדות עם הרב נעם הרפז שהתוועד עם תלמידי התמימים בוגרי ישיבת תות"ל ראשון לציון.

 

יום רביעי, י"א סיון

לאחר תפילת שחרית התקיימה התוועדות קצרה על בימת ההתוועדויות לרגל ההנחת תפילין של הת' לוי יצחק מזרחי.

היום חזר 770 למתכונתו הרגילה, לאחר שרובם ככולם של האורחים שהגיעו מארה"ק ומרחבי העולם כולו לקראת חג השבועות, חזרו לביתם ולשליחותם, כשספסלי 770 מתרוקנים שוב מאורחים ומתמלאים בחזרה בעשרות ומאות תלמידי ה'קבוצה' והבוגרים ההוגים ושוקדים על לימודם. 

בשעות הצהריים עברה מול בית רבינו הלווייתו של הרב יוסף גולדברג (מבורו פארק).

אחרי תפילת מנחה נערך אירוע חריג ומענין מסוגו על רחבת הכניסה לבית משיח - טקס השבעה לת' דוד מויה (חסיד חב"ד מקראון הייטס), ש'הושבע' לשרת כ'קצין דת' חב"דניק חדש בחיל הים האמריקאי.

לקראת שעות הערב הגיעו ספרי ה'שולחן ערוך' בהוצאה החדשה ל-770 כשדוכן מיוחד מוקם בכניסה עד לשעות הלילה המאוחרות כשהספרים נחטפים בזה אחר זה על ידי קהל אנ"ש והתמימים.

הלילה התקיימה התוועדות לרגל ה'חתן מאהל' של הת' דובער רייצעס כמו גם התועדות מיוחד שנערכה על ידי התמימים שמואל גנדל ויוסף יצחק טריאסטר לרגל סיום לימוד ספר.

 

יום חמישי, י"ב סיון

לרגל י"ב סיון, סיום ימי התשלומים לחג השבועות, הוציאו היום בתפילת שחרית את ספר התורה של ה'טנקיסטים', כשהבעל קורא היה החתן התמים דובער רייצעס (שמתחתן היום בערב) ולראשון ושני עלו שני חתני בר מצווה לשלישי עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

לאחר התפילה נערכו מספר התוועדויות בר מצווה והנחות תפילין ביניהם לתמימים הת' סג"ל לנדא, ולת' אליהו שי' סרעברינסקי.

לאחר תפילת מנחה התקיים שיעור דבר מלכות היומי אותו מסר הת' פאלע נוטיק בשילוב 'סעודת עניים' לזכות החתן הת' יצחק בלינצקי שמתחתן היום בארה"ק, כמו כן, זמן קצר לאחר מכן נערכה ה'קבלת פנים' לת' דובער רייצעס ב'פינת החי', שסודרה בצורה מיוחדת עבור ה'קבלת פנים' ונתחמה במחיצות על מנת שלא להפריע ללומדים בחלקו המרכזי של הזאל.

לאחר תפילת ערבית החל שיעור גאולה ומשיח המרכזי השבועי במערב 770, כשאת השיעור מוסר השבוע הרב נעם הרפז שדיבר בעניין הדרך הקלה הישרה והמהירה להבאת והתגלות משיח - לימוד עניני הגאולה.

עם סיום השיעור החלו התוועדויות ליל שישי בליובאוויטש כשבין המתוועדים היו הרב נעם הרפז (שהתוועד עם קבוצה תשפ"ג) כמו גם קבוצה של מקורבים שהתוועדו יחד עם תלמדי הקבוצה של השנה שעברה, תשפ"ב.

 

יום שישי, י"ג סיון

כמידי יום שישי, גם השבוע התקיים סדר השכם מיוחד בו למדו ועיינו תלמידי התמימים ב'תורתו של משיח', כפי שהיא ערוכה ומוגשת כ'שולחן ערוך' בגליון השבוע של ימות המשיח - שיחת הגאולה.

לפני שבת נתה שלט גדול מעל הכניסה לבית משיח המורה ומזמין את כל קהל אנ"ש לכינוס אחדות שיתקיים בעז"ה ביום ראשון הקרוב ב-770, כמו כן על שולחנות בית משיח חולקו כמדי שבת הקצים הקבועים כשבניהם בולט העלון החדש (באופן יחסי) - קובץ הערות התמימים היוצא לאור על ידי תלמידי הישיבה המרכזית ב-770. 

לקראת שבת הגיעו קבוצה של מקורבים מצרפת כמו גם קבוצה גדולה של חסידי פולין שהגיעו לכבוד שבת 'שבע ברכות' שנערכה בשכונת קראון הייטס לאחת ממשפחות אנ"ש.

 

שבת קודש, י"ד סיון

לתפילת שחרית ניגש ר' שניאור זלמן זהנדויז ולקיראת התורה עלו בכל העליות חתנים כשגם ב'הגבה' זכה חתן אחר (שלא היה לו עליה פנוי') ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

אחרי תפילת שחרית הוציאו שוב את ספר התורה עליו ברך כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח דקות ספורות קודם לכן למנין נוסף עבור החתנים הרבים שלא נמצא להם מקום בין העליות במנין בנוכחות כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

להתוועדות קודש נכנס כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח בשעה אחד וחצי (כרגיל) ובין השיחות (שלושה במספר) ניגנו את הניגון של השנה על הפרק של הרבי ו'מזמור לתודה', ובסיום השיחה השלישית נתן כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח שש בקבוקי משקה (לת' זלמן מרנץ - עבור ההתוועדות הקבועה ביום שני שתערך לכבוד ט"ז סיון, לר' דובער ציק עבור חנוכת החלק החדש בישיבת המלך המשיח, לרב דוברייצר עבור סיומי מסכת בתשעת הימים בישוב שבות רחל, לת' זלמן גרוסמן עבור עצרת גאולה ומשיח, לת' יעקב רוטשילד עבור היציאה לשליחות בישיבה בראשון לציון ולת' מענדל גערליצקי עבור כינוס הקהל שיערך ביום ראשון הקרוב בבית משיח - 770) ולאחר ניגון הקפות נתן גם לר' מנחם גערליצקי עבור סיומי הרמב"ם השבוע ולאחר ניגון 'שיבנה' וברכה אחרונה - יצא מבית הכנסת.

לאחר מכן החלו מספר התוועדויות 'אופרוף' לתמימים הנעלים יוסף יצחק חרמץ, יוסי גרוסמן (שהתחיל לפני ההתוועדות), דובער הנדל ועוד. כמו כן נערכה התוועדות 'שבע ברכות' לחתן ר' דובער רייצעס. בין המתוועדים נצפו אנ"ש ושלוחים מהסביבה שהגיעו במיוחד על מנת לקיים את הוראת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח משנת תנש"א להקהיל קהילות ברבים בשבת זו.

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע חג השבועות

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת תזריע

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...