• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת במדבר

כמידי שבוע מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לגולשים יומן אירועים שבועי מבית משיח 770. היומן נכתב על ידי אחד התמימים הלומדים בשנת ה'קבוצה'
יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת במדבר
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

יום ראשון, כ"ג אייר

כמידי יום ראשון, זמן קצר לאחר תפילת שחרית יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לחלוקת הדולרים בחזית בנין 770 כשבחלוקה עוברים, בין השאר בעלי יום ההולדת.

לאחר חלוקת הדולרים נתלה השלט המודיע על זמן המולד עבור שבת מברכים שתחול בסוף השבוע.

היום, כחלק מהתיקונים והשיפורים בבית חיינו הותקנו ממטרות חדשות על שטחי הדשא שבחצר בנין 770, "לכבוד ותלפארת".

הלילה התקיימה התוועדות יום הולדת לתמימים זלמי גרליק ומנחם מענדל בן-משה כשידידהם מגיעים לאחל להם ברכת מזל טוב ושנת הצלחה כמו גם התוועדות יום הולדת לת' חיים דוד גרוסבאום.

יום שני, כ"ד אייר

זמן קצר קודם תפילת שחרית עברה מול בית משיח הלוויתו של הרב אריה יונה פרוס ע"ה, מחשובי השלוחים בלונדון, שנפטר לאחר שהזדכך בייסורים והוא בן 59 בלבד כשתמימים ואנ"ש רבים יוצאים ללוותו בדרכו האחרונה.

לתפילת שחרית ניגש (כרגיל בימים האחרונים, בהם אין חיוביים בשכונת המלך) א' התמימים, ובקריאת התורה עלו שני חתני בר מצווה ושלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, ולאחר תפילת שחרית התקיימה התוועדות בר-מצווה לא' התמימים שעלה לתורה זה-עתה.

בשעות הצהריים התקיימה התוועדות 'שבע ברכות' קצרה על שולחן שבכניסה לבית משיח.

הערב התקיימו מספר התוועדויות יום הולדת ברחבי 770 ביניהם לתמימים יוסף חלק ויוסף יצחק אקסלרוד, כמו"כ נערכה הלילה התוועדות הקבועה, פינת החי, כשההתוועדות מורחבת ונוספים בה שולחנות עד ארון הקודש ומוגשים בשר ויין לכבוד היארצייט של מרת חיה רות קבקוב. כמו כן נחגג יום הולדת לרב אליעזר וינר (שליח הרבי מלך המשיח שליט"א לעיר בית שמש) ולידיד התמימים הרב שלום כהן.

יום שלישי, כ"ה אייר

במלאות שבע ימים לל"ג בעומר, היום בתפילת שחרית הייתה הפעם הראשונה מאז ל"ג בעומר בה אמרו תחנון במנין בנוכחות כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לאחר שתמו ימי 'השבע ברכות' לחתנים שניצלו את יום ל"ג בעומר לחתונתם.

לאחר התפילה התקיימה התוועדות קצרה לרגל ההנחת תפילין של הת' נתן וינפלד כשבהתוועדות משתתפים (נוסף לאביו ולדודו) גם סבו הרב שניאור זלמן לבקובסקי.

היום ביקר ב-770 ראש עיריית ניו יורק מר אריק אדמס שהגיע להשתתף גם באירוע שנערך בסמיכות לבית משיח - 770, ובשל כך האבטחה המשטרתית ברחובות הסמוכים לבית משיח תוגברה בצורה משמעותית כשרק מול 770 חנו מעל חמש ניידות!

הלילה התקיימה התוועדות בר מצווה לת' חיים קדם, כשבפתיחת ההתוועדות סיפר בפעם הראשונה אביו, הרב אריה קדם, את ספורו הניסי של לידת בנו, שעל פי תחזיות הרופאים היה אמור להיוולד עם בעיות התפתחות חמורות וכשכתבו על כך לרבי מלך המשיח שליט"א (באמצעות האגרות קודש) ענה "זה הקטן גדול יהיה", כפי שהיה אפשר לראות במוחש, שלמרות כל החששות ותחזיות הרופאים, הרי קם והיה "גדול יהיה", בחגיגית הבר מצווה. כמו כן בהמשך התוועד גם הרב משה דיקשטין (לרגל יום הולדתו).  

הלילה התקיים חגיגת סיום הרמב"ם כשבין הנואמים דיבר גם הרב ג'יקובסון אודות קיום רצונו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בהרחבת בית רבינו.

במקביל, התקיימה התוועדות לתמימים בוגרי הקבוצה של שנה שעברה - קבוצה תשפ"ב, שכמה מהם חזרו היום לבית משיח לאחר תקופה ארוכה בשליחות ברחבי העולם.

יום רביעי, כ"ו אייר

אחרי תפילת שחרית התקיימה על שולחן הרבנים התוועדות קצרה לרגל ההנחת תפילין לנכדו של המד"א הרב אהרון יעקב שווי.

כמו כן, כחלק מהכנות לחג קבלת התורה הגיעו היום כמה כיתות מילדות שכונת המלך על מנת לזכות לנקות את הכתרים של ספרי התורה הרבים כשלאחר מכן הם זוכות אף לנשק את ספר התורה של הרבי מלך המשיח שליט"א.

כמידי יום, בשעות הערב התקיימו שיעורי גאולה ומשיח רבים ברחבי 770 שלאחריהם נעמדים כולם להכריז את הכרזת הקודש 'יחי . . מלך המשיח לעולם ועד'.

כחלק מההכנות לשבת פרשת במדבר, בה מורה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א להתאחד סביב הענין ד"ויחן שם ישראל נגד ההר" התקיים היום לאחר תפילת ערבית עם הרבי מלך המשיח שליט"א סדר ליקוטי שיחות ענק לכלל תלמידי הקבוצה, בו הסבו כולם ללמוד את שיחת הרבי מלך המשיח שליט"א אודות הצורך להוסיף באהבת ישראל כהכנה ליום קבלת התורה כשעל השולחות מוגשים פחיות קרות לתועלת הלומדים.

עם סיום הסדר התקיימה התוועדות יום הולדת גדולה לתמים משיח דיאזדה בהשתתפות הרב יוסי דניאל שהגיע בפעם השניה השנה עם כל משפחתו לכבוד שנת הקהל.

יום חמישי, כ"ז אייר

הבוקר נמשכו השיפוצים על הכביש שסמוך לבנין המוזיאון כשהיום הורגשו הדי השיפוצים היטב בתוך הזאל הגדול גם במהלך חלק מהתפילה.

במהלך תפילת שחרית הגיעו אורחים רבים ביניהם צוות ישיבת תות"ל נתניה שהגיעו במרוכז על מנת לשאוב כחות בשליחותם בשדה החינוך, לקריאת התורה עלה לראשון חתן בר מצווה ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א כשבין העליות נשמעות ברכות 'הגומל' רבות מפי האורחים הרבים שהגיעו בימים האחרונים לבית משיח לקראת חג השבעות כשלאחר הקריאה נערכות 'מי שברך' רבות שנמשכו (שלא כרגיל) גם לאחר הגבהת הספר תורה.

לאחר התפילה נערכה התוועדות בר מצווה לתמים יעקב ישעיה אולטמן.

בשעות אחר הצהריים הגיעו שני יהודים המכירים את תלמידי התמימים מהמבצעים, שהביאו מיני מזונות רבים לעילוי נשמת קרובי משפחתם.

בעת כניסת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לתפילת ערבית ניגנו 'יחי' במנגינת 'דידן נצח' בקשר עם המאורעות האחרונים ובניהם חזרתו של הספר 'משיבת נפש' (שנגנב מהספרי' בשנת תשמ"ה יחד עם עוד מאות ספרים) למקומו האמיתי - ספריית כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א שלכבוד מאורע זה הגיעו גם כמה מותיקי השלוחים לקבל את פני כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ביום שמחתו.

לאחר התפילה החל שיעור גאולה ומשיח השבועי המרכזי אותו מסר הרב אריה קדם אודות ענינו של אליהו הנביא ותפקידו בתהליך הגאולה.

לאחר השיעור נפתחו התוועדויות ליל שישי בליובאוויטש, כשבין השולחנות נצפים, בנוסף לתלמידי ה'קבוצ'ס השונים גם כמה מאנשי קהילת חב"ד בנוף הגליל שהגיעו במרוכז לשבת קודש אצל המלך המשיח.

יום שישי, כ"ח אייר

הבוקר התקיים סדר השכם מיוחד על בימת ההתוועדויות כשבסדר הוגים תלמידי התמימים ברעיונות לפרשת השבוע מתורתו של משיח.

לאחר תפילת שחרית התקיימו מספר התועדויות 'הנחת תפילין' לבני תושבי השכונה.

במהלך הצהריים עמד בכניסה לבית משיח דוכן מיוחד בו חתמו והצטרפו תושבי שכונת המלך לבקשה והתביעה לקיום רצונו הק' של הרבי מלך המשיח שליט"א ולהרחיב את בית רבינו שבבל, "בית שכל פיות פונים בו".

זמן קצר לפני כניסת שבת התקיימה התוועדות יום הולדת לר' דניאל אוריה בפינה הצפונית מזרחית כשרבים מהתמימים מידידיו ומכריו מגיעים לאחל לו מזל טוב.

השבת היא השבת שקודם חג השבועות בה מורה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א להתאחד יחד בסעודות השבת כהכנה לחג קבלת התורה, בשל כך התארגנו השבת רובם של תלמידי התמימים לאכול את סעודות ליל שבת יחד כהכנה לחג מתן תורה, כשתלמידי הקבוצה הנוכחית, כמו בוגרי קבוצה תשפ"א סעודים את סעודת השבת, שנהפכה עם מהרה להתוועדות חסידותית שנמשכה לתוך הלילה, בבית משיח 770. 

שבת קודש, כ"ט סיון

לתהילים שבת מברכים ניגש ר' נחום קפלינסקי (שלא האריך יותר מהחודש הקודם), ולתפילת שחרית ניגש ר' מנחם מענדל קורן. לאחר שהוציאו את ספר התורה התעורר חשש פסול בספר התורה (מכיון שספר התורה שנבדק מערב שבת הוחלף בספר תורה אחר), אך המד"א הרב ברוין (שהובהל אל הבימה) הכשיר את ספר התורה. 

לקריאת התורה עלו שישה חתנים ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ולאחר שחזר למקומו וברכת החודש התפלללו מוסף שהסתיים לקראת השעה רבע לאחד.

להתוועדות נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה אחד וחצי, כרגיל, ובין השיחות ניגנו בין השאר 'אימתי קאתי מר', לאחר השיחה השלישית נתן עבור ההתוועדות הקבועה שתתקיים ביום שני ועבור התוועדות האחדות שתתקיים בבית הכנסת לאחר תפילת מנחה, כמו כן, לפני שיצא מבית הכנסת וברכה אחרונה נתן גם לר' מנחם גערליצקי עבור סיומי הרמב"ם השבוע.

לאחר ההתוועדות קודש החלה התוועדות 'אופרוף' גדולה בה ישבו התמימים החתנים שניאור זלמן גרנשטט, יונה זיו ויוסף לרנר.

במקביל החלו חלק מאנשי בית הכנסת בסידור חלקו הקדמי של בית הכנס עבור כינוס ילדים שהחל בשעה חמש ונמשך שעה ארוכה, שנערך גם הוא כהכנה למתן תורה בו הכריזו הילדים את 12 הפסוקים ותבעו את הגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש.

בשל ההתוועדות שנערכת כהכנה לחג השבועות, הוקדמה תפילת מנחה לשעה שבע, ובכניסת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א פוזר מלח על כל שביל המלוכה על מנת לייבש את הריצפה, שהיתה רטובה במקצת.

בתפילת מנחה היה בית הכנסת הכנסת מסודר כולו להתוועדות ובשל כך נערכה קריאת התורה על קידמת בימת ההתוועדויות כשלראשון עלה חתן המתחתן בשבוע הקרוב ולשני ושלישי עלו שתי חתני בר-מצווה כשבהכרזת ה'יחי' זכה עוד חתן.

מיד עם סיום התפילה החל סדר ניגונים קצר ולאחר מכן החלה התוועדות בה דיבר המד"א הרב ברוין, ועוד.

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת בהר בחוקותי

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת פקודי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...