• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת אמור

כמידי שבוע מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לגולשים יומן אירועים שבועי מבית משיח 770. היומן נכתב על ידי אחד התמימים הלומדים בשנת ה'קבוצה'
יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת אמור
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

יום ראשון, ט' אייר

הבוקר התקיים סדר השכם על בימת ההתוועדויות כשעל השולחן מוגשים לתועלת המשכימים מיני מזונות רבים.

לאחר תפילת שחרית יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לחלוקת הדולרים בשביל הכניסה לבית משיח. בשל חשש לגשם (שירד במהלך כל השבת האחרונה ונמשך עד שעות ספורות קודם החלוקה) הועמדה סככה מעל מקומו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח במשך כל זמן החלוקה ועם סיומה של החלוקה חזר הגשם לשטוף את רחובות שכונת המלך עד סיום היום.

לאחר החלוקה החלה בקדמת בית משיח ברית מילה לבנו של ר' מנחם מענדל לוין כשהסנדק, ר' נחמן שפירא, מברך כנהוג את כמה מהנוכחים החפצים בכך. כמו"כ נערכה התוועדות בר מצווה קצרה על שולחן הרבנים.

את שיעור הדבר מלכות היומי מוסר השבוע הת' פאלע נוטיק כשהיום מוגשים בשיעור גם מיני מזונות שונים לע"נ.

עקב הגשם שירד במהלך כל היום החלו לחדור מעט "גשמי ברכה" אל תוך אולם הזאל הגדול, כשחלק מטיפות הגשם יורדות על בימת התפילות של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח ובשל כך הוזז הכסא וקופל השטיח ובמקומו הועמד דלי שנועד לקלוט את טיפות המים עד הגעת חברה מיוחדת ששאבה את המים מגג המקדש דבר שעצר (באופן יחסי) את טפטוף המים עד תפילת ערבית.

הלילה התקיימה התוועדות גדולה על בימת ההתוועדויות לרגל היום-הולדת של התמימים יוסף זיו והת' שימי הרשקופ, כשהתוועדות נמשכת אל תוך הלילה.

יום שני, י' אייר

לתפילת שחרית ניגש ר' מ"מ פיקרסקי שהתפלל באריכות רבה ולקריאת התורה עלה חתן בר מצווה אחד ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

לאחר התפילה (שהסתיימה בשעה 11:05 לערך) התקיימה התוועדות על שולחן הרבנים לרגל הבר מצווה של הת' מנחם מענדל לאזאר כמו גם עוד התוועדויות בר מצווה שונות על שולחנות בית הכנסת.

בשל עבודת הרחבת עזרת נשים קינגסטון והפיכתה למהלך ימי השבוע ל'היכל לימוד', נסגרה היום עזרת הנשים לקהל הלומדים עד סוף השבוע, שהיום הועמדו עמודי תמך שיהווי תחליף לקיר העומד כעת במקום.

היום הוא היום הראשון בסדרת תעניות בה"ב הנוהגות ע"י יחידי סגולה בימים שאחרי חג הפסח, ובשל כך הוקדמה תפילת ערבית לשעה 8.26, דקות ספורות קודם צאת הצום, עבור כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח הנוהג בצום זה.

עם סיום תפילת ערבית יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לקידוש לבנה מחוץ לבניין 770, כשמקומו הק' ממוקם במקום הרגיל קרוב לאמצע המדרכה. לאחר צאתו החל אירוע 'קידוש לבנה המרכזי' בארגונו המסור של הת' יעקב ישראל גלנט (המארגן את האירוע למעלה מחצי שנה תחת פיקודו של יו"ר מטה קידוש לבנה, הרב ליאור מלכא). 

עקב ספירת העומר התנהלו הריקודים ללא כלי נגינה, שהתמימים ישראל דוד שמואלי ואלקיים שיחיו מנגנים ביחד על המיקרופון, ובסיום הריקודים ו-12 הפסוקים התקיימו הגרלות מיוחדות על סטים וספרים כמו גם פרסים מיוחדים בין המשתתפים הרבים בקידוש הלבנה.

עם סיום תפילת ערבית וקידוש הלבנה חזרו תלמידי התמימים לתלמודם כשהם משלימים את שעות הסדר שחסרו בשל תפילת ערבית וקידוש לבנה גם לאחר תום זמן הסדר.

בשעה עשר וחצי החלה ההתוועדות הקבועה, פינת החי, כשבין היושבים הוא ר' חיים דיין (מאנ"ש כפר חב"ד) שסיפר סיפורים רבים מפעילותו ועל תשובות שזכה לקבל מכ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

יום שלישי, י"א אייר

גם היום נמשכו השיפוצים בעזרת נשים קינגסטון, כשהיום החלו בהורדת הקיר המפריד בין עזרת הנשים להיכל הלימוד הגדול החדש, כשאת מקומו של הקיר תופסת 'יוטה' כחולה המכסה על ההרחבה החדשה.

כמו כן, במהלך הימים הוחלף המסך שבלובי הכניסה בין הדלתות למסך חדש באיכות חדשה יותר לתועלת התמימים ואנ"ש הרבים.

כמדי יום, גם היום הגיעו קבוצות קבוצות של יהודיים שהגיעו לבקר בביתו של מנהיג האומה, מלך המשיח, כ"ק אדמו"ר שליט"א, כמו קבוצת ילדים שהגיעו לבקר יחד עם המדריך שלהם במהלך סדר חסידות ערב כשהם מצטלמים עם דגלי המשיח ושרים שירי אמונה במלך המשיח.

יום רביעי, י"ב אייר

בשעת הצהריים עברה מול בית חיינו, בית משיח לויה של ר' אברהם קופערמאן.

מיד לאחר תפילת מנחה ושיעור דבר מלכות היומי נערכה ברית מילה המונית בקדמת 770 לבנו של ר' שמואל חיים הלוי סג"ל, כשכל הרחבה הקדמית מתמלאת באנשים וטף שבאו להשתתף בשמחת הברית כשגם עזרת נשים קינגסטון (הסגורה בימים אלו למתפללים והלומדים בשל השיפוצים) נפתחה עבור קהל הנשים המשתתפות בברית, ויקרא שמו בישראל - משה צבי. 

 עם סיום טקס הברית החלה סעודת מצווה חלבית על שולחן הרבנים כשרבים מהתמימים זוכים להשתתף גם בסעודת המצווה ובשפע גשמי הרב שהוגש בה במשך שעה ארוכה.

הלילה הוא ליל היארצייט של ר' ישראל ארי' לייב, ובשל כך את הקדישים שבסיום התפילה אמר כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח ואחריו אמרו שאר בעלי החיובים. 

עם סיום התפילה התקיים כנס קצר בקומת המרתף של 770 ע"י "מערכת התמימים ואנ"ש" ובו דיברו רבני הישיבה - הרב מיכאל חנוך גאלמב והרב שלום דוד גייסינסקי, ובו עוררו על דבר הוצאת ספר נוסף בשנה זו לנחת רוח כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

כפי שנתלה על עמודי 770 במשך ביום, התקיימה הלילה חגיגת סיום הרמב"ם הלכות דעות בשילוב התוועדות חסידים לרגל י"ג אייר שנתרמה ע"י הגבאי ר' אברהם הולצברג, ובין הנואמים דיבר הרב פרופסור שמעון אברהם סילמן אשר יש לו 'קאך' גדול בתאריך זה די"ג אייר.

יום חמישי, י"ג אייר

במהלך הבוקר הגיעו אורחים רבים שנחתו זה עתה בשדה התעופה בהם, נוסף על חתני בר מצוה רבים, גם משפחות שלמות שהגיעו לתפוס את הרגעים של שנת הקהל במחיצת המלך, כשהדבר מורגש היטב בעומס הרב ברחבי 770.

גם בתפילות היום אמר כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח את הקדישים ולקריאת התורה הוציאו את ספר התורה של הטנקיסטים כשלשני העליות הראשונות עלו שתי חתני בר מצווה ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח שאמר גם את החצי קדיש שלאחר קריאת התורה, כשבהכרזת ה'יחי' זכה א' התמימים אשר יש לו יום הולדת היום.

לאחר התפילה התקיימו ברחבי 770 ארבע התוועדויות בר מצווה שונות.

כרגיל בימי דפגרא החסידיים, הגיעו היום לתפילת מנחה כמה כיתות מ'חדר' אור מנחם להתפלל יחד עם כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח כשבסיום התפילה מצטופפים כולם על המדרגות של בימת התפילה עבור הכרזת ה'יחי'..

בשעה שבע וחצי התקיים שיעור גאולה ומשיח המרכזי אותו מסר הת' יוסף יצחק הלוי באשה, בענין פסח שני בגאולה האמיתית והשלימה.

בשל צום בה"ב אותו נוהג כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח, הוקדמה תפילת ערבית לשעה שמונה וחצי, ובשעה שנכנס כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לבית הכנסת היה כבר בית הכנסת כולו מסודר להתוועדות הגדולה שהחלה כמה שעות לאחר מכן.

במקביל, נפתח דוכן ספרי קה"ת בכניסה לבית משיח שנשאר פתוח לכל אורך הערב בו בלטו במיוחד הספרים החדשים שנדפסו לאחרונה והגיעו כעת מארץ הקודש במשלוח מיוחד.    

בשעה רבע לעשר החלה ההתוועדות לרגל פסח שני וי"ג אייר, בשל ספירת העומר ההתוועדות התקיימה בלא כלי זמר, אך בשונה מהתוועדות הקודמת (שהיתה בב' אייר) הפעם ניגנו הקהל יחד ניגונים שונים כשהמנחה, הרב שמואל סמואל'ס, משתתף בקולו מהמקרופון.

בין הדוברים היו ר' מיכאל אהרן זליגסון, הרב שמעון סילמן (שדיבר בשפה האנגלית), הרב חנוך מיכאל גאלמב (שחזר מאמר חסידות), הרב גילי שרון, הרב משה זאב פיזם - שליח הרבי שליט"א מלך המשיח לעיר שדרות (שדיבר בשפה העברית שהמשיל את המצב בעירו למוכנות שצריכה להיות אצל כל חסיד וחסיד לביאת המשיח) ועוד.

עם סיום החלק הרשמי של ההתוועדות התפזרו התמימים ואנ"ש להתוועדויות 'ליל שישי בליובאוויטש' בינהם בלטה התוועדות יום הולדת לת' אברמקה אייזנשטין בה חולק אף 'תשורה' - מאמר "להבין ענין רשבי" תשי"ט מבואר, פרי ידי מעשי בעל היום הולדת.

יום שישי, י"ד אייר - פסח שני

 אחרי תפילת שחרית נערכה על שולחן הרבנים שמשמאל לארון הקודש הנחת תפילין לת' חיים ברוך נעמנוב.

במהלך הצהריים, לפני תפילת מנחה, נתלה על בניין המשרדים שלט ענק המכסה את כל חזית הבניין על דבר הפ'אראד' שייערך ביום שלישי הקרוב, כמו גם שתיים-עשרה הפסוקים אותם תיקן כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לאמרם יחד עם ילדי ישראל.

שעה קלה לפני כניסת שבת נערך בחלק המרכזי של הזאל הגדול מנין מיוחד עבור קבוצת מקורבים שהגיעו לביקור לשכונת המלך כשלעמוד ניגש ר' מ"מ פיקארסקי (שהיום הוא סיום הקדיש שלו), שהתפלל בזריזות מיוחדת.

כמידי שבת, חולקו על השולחנות עשרות קבצים מעניני דיומא, בינהם בלט קובץ בפרסום ראשון (יחד עם עלי ההגהה) של ר"ד כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח בעת ביקור - להבחל"ח - כ"ק אדמו"ר פנחס מנחם אלתר מגור מד' אייר תשמ"ג, כשעל רובם ככולם של הקבצים מופיעה הקדשה לר' ישראל ארי' לייב, אחיו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח, שהשבוע חל היארצייט שלו.

שבת קודש, ט"ו אייר

לאחר הפסקה ארוכה, בשל ספירת העומר, בה לא עלו לקריאת התורה חתנים, השבוע עלו חמישה חתנים לקראת שבת ה'אופרוף' שלהם, ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

להתוועדות נכנס כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח כרגיל, ובין השחות ניגנו גם "הנה מה טוב" (בקשר לל"ג בעומר). בסיום השיחה השלישית נתן שתי בקבוקי 'משקה' (עבור ההתוועדות הקבועה ביום שני ועבור הפראד שיערך ביום השלישי הקרוב), ולפני ברכה אחרונה נתן גם לר' מנחם גערליצקי עבור סיומי הרמב"ם השבוע.

לאחר צאתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח מבית הכנסת נפתחו כמה התוועדויות, ביניהם התוועדות 'אופרוף' לת' ישראל אילן ולת' שמואל פש (שהאחרונה נערכת ללא נוכחות החתן), כמו גם התוועדות לע"נ הרב בועז לרנר.

במוצאי שבת, לקראת השעה אחד עשרה, החלה התוועדות סיום הרמב"ם שנמשכה אל תוך הלילה בה דיברו והתוועדו ר' מאיר שלמה ברנשטיין, ר' אפרים שמש, הת' שנ"ז צמח ראפ ועוד.

במהלך הלילה נערכו תיקונים בשלט שנתלה בערב שבת בחזית בנין המשרדים לכבוד ולתפארת של בית משיח 770.

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת אחרי קדושים

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת תזריע

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...