• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת בשלח

גם השבוע, מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לגולשים יומן אירועים שבועי מהנעשה בבית משיח 770, לצד תמונות • יומן מורחב לרגל י' - י"א שבט
יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת בשלח
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ב"ה. יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד

יום ראשון, ז' שבט

לרגל המצב בארץ הקודש התקיים היום בבוקר סדר השכם מיוחד לרפואת הפצועים ולע"נ ההרוגים הי"ד שנפצעו בפיגועים בארה"ק.

היום בתפילת שחרית לא אמרו תחנון לכבוד הכנסת ספר תורה שהתקיימה בשכונת איסט פלאטבוש, שם מתגוררות משפחות חב"דיות רבות המקיימים את הוראת הרבי שליט”א מלך המשיח להרחיב את שכונת המלך עוד ועוד.

במהלך היום התגבר זרם האורחים המגיעים לרגל יו"ד-י"א שבט, כשהיום בלטו בעיקרם תלמידי התמימים מישיבות חח"ל צפת (קטנה) והישיבה בווצ'סטר.

היום התחדש 770 בכמה פינות חדשות לטובת המתפללים והלומדים הרבים. הראשונה היא פינת קפה משודרגת המיועדת עבור כלל תלמידי ה'קבוצה' והבוגרים הממוקמת על יד המדרגות הקדמיות לבימת ההתוועדויות יחד עם ארון קופות חדש (המחליף את מקומו של הישן) המוצב במעבר הכניסה (מתחת לעזרת נשים).

לאחר סדר חסידות ערב התקיים הסדר השני שבמבצע 'להניע מחדש' בשיחת קבלת הנשיאות, הסדר הזה התייחד בכך, שבשונה מקודמו, הוא יועד אף לבוגרים ולאורחים הרבים שהגיעו במהלך הימים האחרונים.

לאחר הסדר התקיימה התוועדות שנמשכה לתוך הלילה לרגל יום הולדת משולשת לתמימים מרדכי צ'ופין, דוד חי ואקנין ושמואל גנדל.

IMG_20230205_022706_396

IMG_20230205_022706_012

IMG_20230205_022705_910

יום שני, ח' שבט

לתפילות היום עלו בני משפחת שמולביץ לרגל ה'יארצייט' על אביהם. בתפילת שחרית לא אמרו תחנון, ולשלישי עלה הרבי שליט"א מלך המשיח, שכשאת שאר העליות נתפסות עבור חתני הבר מצוה הרבים הפוקדים את בית חיינו. 

לאחר תפילת שחרית התקיימו ב-770 מספר התוועדויות בר מצווה והנחות תפילין, שבניהם בלטה התוועדות הנחת תפילין לבנו של הרב גרשון אבצן – ראש ישיבת חב"ד בסינסנטי.

גם היום המשיכו האורחים הרבים מכל קצוות תבל לפקוד את בית חיינו – 770 לקראת יום נשיאותו השבעים ושלוש של הרבי מלך המשיח שליט"א, המראה המוכר של המזוודות הנערמות בכניסות לבית משיח שוב חוזר על עצמו, ומתפילה לתפילה הדבר הורגש יותר ויותר בעיקר בשביל המלוכה שמפולס בין ההמונים לקראת כניסתו של הרבי שליט”א מלך המשיח לתפילות.

לאחר סדר חסידות ערב התקיים סדר בלימוד (שוב) חלק משיחת קבלת הנשיאות של הרבי שליט”א מלך המשיח עם ריבוי שפע גשמי עצום, "מעדנים כעפר", לכל משתתף. לאחר הסדר הוגרל גם בין המשתתפים מטבע שהתקבל מידו הק' של הרבי שליט”א מלך המשיח.

כמידי יום שני, התקיימה גם הלילה התוועדות 'פינת החי' בפינה הצפונית מזרחית של 770, הפינה, שגם בה הורגש העומס הרב של אורחי המלך התקיימה לתוך הלילה כשבהמשכה דיבר הרב ניר גבריאל, שליח לשכונת פלורנטין, שהתוועד על המסירה והנתינה שצריכה להיות לכל בחור לרבי שליט”א מלך המשיח.

כמו"כ במקביל, התקיימו התוועדוית רבות ברחבי בית משיח, שבהם בלטה התוועדות גדולה של הקבוצה של השנה שעברה, קבוצה תשפ"ב, השוהים רובם ככולם בשליחות המלך בערי השדה ובישיבות תות"ל ברחבי העולם, וכעת לקראת יום קבלת הנשיאות של הרבי שליט”א מלך המשיח, "התקבצו ובאו" כולם לשהות את הרגעים הללו בבית משיח.

IMG_20230205_022706_357

יום שלישי, ט' שבט

הבוקר התקיים בקדמת 770 סדר השכם.

עוד אחד מהסימנים לבואם של האורחים, הורגש הבוקר בסדר חסידות בוקר, שלבד העומס הרב, הבוקר הביא ר' משה רובשקין מיני מזונות רבים לטובת כלל תלמידי התמימים.

בתפילת שחרית במניינו של הרבי שליט”א מלך המשיח לא אמרו תחנון, ולאחריה התקיימה בקדמת 770 ברית ברוב עם הדרת מלך.

היום לפני מנחה התקיימה הכנסת ספר תורה מיוחדת, תרומתו של מר ישי אמיר, הספר תורה הוכנס ל-770 על מנת שמשם הוא יושאל לבתי חב"ד ברחבי העולם, ובשל כך ספר התורה נכתב מלכתחילה על קלף קטן, ע"מ שיהי' קל להעבירו ממקום למקום.

סיום כתיבת האותיות החלה כבר לקראת סיום סדר נגלה על בימת ההתוועדויות, כשאת הסיום ליווה שליח הרבי שליט”א מלך המשיח למושב גמזו הרב עמי ברעם.

עם סיום הסדר, בשעה שתיים ורבע, החלה תהלוכת ההכנסה כשמעל ספר התורה החדש נפרסת טלית כחופה, וכשמארון הקודש מוצאים כלל ספרי התורה הבאים לקבל את ספר התורה החדש.

לפי מנהג חב"ד מתקיימות הקפות כעין בשמחת תורה, כשעליהם מוספים אף הקפה שמינית, כשבין לבין משתתף הקהל הרב בריקודי השמחה, הן על שמחת הכנסת ספר תורה, והן על עצם היום – ערב יו"ד שבט, יום קבלת הנשיאות של כ"ק אדמו"ר שליט”א מלך המשיח. רבים מציינים שגם הכנסת ספר תורה של משיח התקיימה בדיוק בתאריך זה ובסדר כזה – שהתלוכה יצאה מבימת ההתוועדויות אל ארון הקודש.

מפאת קוצר הזמן, ההקפות התקיימו בזריזות עם כלי זמר עד לתפילת מנחה שהחלה, כבכל יום, בשעה שלוש ורבע. הפעם ליוותה את שירת הקהל הרב בכניסת ויציאת הרבי שליט”א מלך המשיח התזמורת שניגנה להכנסת ספר תורה, כשהיא מכניסה חיות רבה בשירה.

לאחר מנחה, התקיים (כמידי יום) שיעור הדבר מלכות היומי במתכונת מורחבת, אותו מסר הת' מענדל קירשנזפט שלאחריו התקיימה סעודת הכנסת ספר התורה בבשר ויין.

בין ההנהגות המובאות במכתב הידוע "אל המקושרים או השייכים אל כ"ק מו"ח אדמו"ר" בו מורה הרבי שליט”א מלך המשיח על סדר ההנהגה ביום יו"ד שבט, מובא המנהג להדליק נר בליל יו"ד שבט, בהתאם לכך הוקם דוכן על יד ספריית התניא בו מכר השמש, ר' נחום קפלינסקי, נרות לכל דורש. כמו"כ הוקמה השנה, לראשונה, עמדה מיוחדת המוצבת מחוץ ל-770 על יד אבן הפינה המיועדת להדלקת נרות הנשמה. העמדה שהתמלאה במהירות ואך במהרה החל הקהל הרב להדליק נרות על המדרכה בסמוך לעמדה ומתחת לה.

היום הוציא 'ועד סעודת שלמה' לחמניות עבור תלמידי התמימים השוהים ב-770 לכבוד יו"ד-י"א שבט.

לקראת מעריב החל ה'ועד המסדר' לסדר את בית הכנסת עבור תפילת מעריב בה נוהג הרבי שליט”א מלך המשיח לגשת לעמוד על חמיו, כ"ק אדמו"ר הריי"צ, כבכל שנה, נתחם קידמת 770 בשולחנות והוקמו פירמידות על כלל קירות בית הכנסת. חידוש מיוחד השנה הוא, מכיוון שעזרת נשים קינגסטון פתוחה לגברים, הרי שהפירמידות נמשכו גם לשם. כשנעשה סמוך יותר לתפילת ערבית, החלו התמימים לתפוס את מקומותיהם קרוב ככל האפשר על מנת לשמוע את קולו הק' של הרבי מלך המשיח שליט"א בתפילת ערבית.

לאחר תפילת ערבית נשארו רבים מהקהל להאזין לאמירת המאמר 'באתי לגני' מפי ר' מ"מ קירש, שלאחריו הכריז השמש ר' נחום קפלינסקי את הכרזת הקודש "יחי אדונינו".

הלילה הוקרן ודיאו מהתוועדות יו"ד שבט תשמ"ג, כשבמקביל נערכים ב-770 התוועדויות רבות לכבוד היום הגדול והקדוש.

IMG_20230205_022706_049

IMG-20230201-WA0047

IMG_20230205_022748

IMG_20230205_022705_694

IMG_20230205_022705_887

יום רביעי, יום הבהיר, יו"ד שבט

עקב ריבוי האורחות, נסגרה היום עזרת נשים קינגסטון לגברים, ועברה לשימוש הנשים הרבות המגיעות לשנה זו, שנת הקהל, "את האנשים והנשים והטף".

גם הבוקר עלה הרבי מלך המשיח שליט"א חזן. התפילה היתה מעט באריכות מהרגיל (כ-50 דקות), וכאתמול, גם היום המשיכו בחזרת המאמר "באתי לגני".

לאחר תפילת שחרית החלה משטרת ניו יורק בחסימת הכבישים שסביב בית חיינו 770 לקראת השיירה הגדולה שיצאה לעבר מנהטן. ההכנות האחרונות לשירה נעשו ברחוב פרזידנט, ומשם יצאו הרכבים – למעלה משישים רכבים וטנקים, מעוטרים כולם בדגלים ושלטים מיוחדים המבשרים על מהות היום, בשורת הגאולה ועל הצורך להתכונן אליה  ע"י קבלת מלכותו של מלך ישראל – הרבי שליט"א.

הרכבים יצאו בזה אחר זה כשהם חולפים מול הבסיס – בית משיח 770 לעבר מנהטן, ומשם התפזרו ברחבי העיר ניו יורק רבתי על מנת לזכות עוד ועוד יהודים במבצע תפילין ולשמוע על אורו הגדול של הרבי מלך המשיח שליט"א.

בזמן שבין תפילות שחרית למנחה נבנו לאורך הכותל הצפוני פירמידות גדולות על מנת לאפשר לתלמידי הישיבות הרבות המגיעים מרחבי ארצות הברית וקנדה לראות ולהראות בתפילות מנחה ומעריב הקרובות.

גם לתפילת מנחה עלה הרבי מלך המשיח שליט"א. בשל חתן, לא אמרו תחנון.

מיד לאחר מנחה התקיימה חגיגת ה'אפשערניש' לבנו של הרב ישראל גרנובטר על בימת ההתוועדויות כשהתמימים מאחלים לחתן האפשערניש שיגדל להיות חסיד ירא שמים ולמדן. במקום חולקה גם תשורה מיוחדת – חוברת "דברי משיח" המלקטת מתוך הסדרה המיוחדת שיחות וראשי דברים בנושא "אפשערניש".

היום לאחר מנחה, כחלק מכינוס מיוחד שנערך לתלמידי הישיבות דוברי השפה האנגלית, הוקרן ודיאו מיוחד ובו קטעים ממראות קודש של הרבי מלך המשיח שליט"א בנושא גאולה ומשיח. מרוב עומס, אף הפרמידות הגבוהות ומקומות הישיבה לא הספיקו, ועזרת נשים איסטערן פארקווי נפתחה אף היא לגברים, כשהזכוכיות האטומות הנמצאות בדרך קבע מורדות על מנת לאפשר לאלו הנמצאים בעזרת נשים "לראות ולהראות", עם הקהל הרב הנמצא בעזרת גברים.

הרבי מלך המשיח שליט"א נכנס לתפילת ערבית בשעה הקבועה לקול שירת הקהל שניגן "יחי" במנגינת "דידן נצח", שכן היום מלאו 14 שנה לפסק הדין על הדידן נצח על 770.

היום התקיימה ההתוועדות המרכזית ב-770. את ההתוועדות הנחה הרב גרשון אבצן, כשבזה אחר זה עולים הרבנים הנואמים. בלט בנאומו הרב מיכאל טייב שדיבר על החשיבות בפרסום זהותו של הרבי מלך המשיח שליט"א ועל כך שכאו"א צריך לעסוק בזה. כמו"כ נאמו המד"א הרב יוסף ישעיה ברוין, הרב שמערל מוטוסוב, הרב חנוך מיכאל גאלמב (שחזר על מאמרי באתי לגני של שנה זו) ועוד.

לאחר מכן התיישבו הקהל הרב להתוועדויות פרטיות רבות שנמשכו עד אור הבוקר.

IMG-20230201-WA0006

IMG_20230205_022712_697

IMG_20230205_022713_042

יום חמישי, י"א שבט - יום קבלת הנשיאות

לאחר תפילת שחרית התקיימו מספר התוועדויות, ביניהם בלטו ההתוועדויות של הקהילה הצרפתית שהגיעו לקראת יו"ד שבט.

גם היום המשיכו להגיע אורחים רבים שהגיעו במיוחד לקראת י"א בשבט – יום קבלת הנשיאות של הרבי מלך המשיח שליט"א.

לתפילת מנחה עלה הת' מאיר משה אלטמן, וב"שים שלום" החל לנגן במנגינת "והוא גואלנו", כשהקהל הרב מנגן בחיות ובשמחה במשך קרוב לארבע דקות.  

הערב, לאחר תפילת ערבית, מסר בקדמת 770 את השיעור הקבוע הרב שלמה זלמן לבקיבקר בנושא סימני מלך המשיח כשבמקביל עמלים אנשי הועד המסדר במערב 770 את בית הכנסת לקראת היחידות כללית שתתקיים הערב.

ליחידות כללית נכנס הרבי מלך המשיח שליט"א בשעה שמונה, ולאחר כשעה חילק דולר לכל אחד מהאורחים וקיבל את הפ"נים.

לאחר היחידות כללית הוקרן וידיאו "מאחורי הסאטעלייט" בהוצאת את"ה העולמי, כשכל הספסלים מסודרים למערב 770, לאחר הודיאו פרץ הקהל הרב בריקודי "יחי אדונינו" שנמשכו זמן רב.

גם הערב התקיימו התוועדויות רבות, שבהם בלטה ההתוועדות של הרב יעקב מזוז מנתניה – שהתוועד עם אנשי הקהילה שהגיעו לבית חיינו ועם דוברי צרפתית בכלל.

IMG-20230204-WA0011

IMG-20230204-WA0010

IMG_20230205_022712_837

IMG-20230202-WA0072

יום שישי, י"ב שבט

הבוקר התקיים סדר השכם מיוחד לתלמידי ישיבת חח"ל צפת קטנה וכשלאחר תפילת שחרית נעמדו לתמונה בחזית 770.

לאחר תפילת שחרית התקיימה התוועדות לקבוצה שהגיעו מנחלת הר חב"ד.

סמוך לכניסת שבת, התקיימו בכניסה ל-770 ריקודים – שהיוו מעין 'הפגנה' ודרישה לגבאים לקיים את רצונו הק' של הרבי מלך המשיח שליט"א ולהרחיב את 770. על אף הקור הגדול השורר בחוץ השתתפו רבים מן הקהל בריקודים שנמשכו עד להדלקת נרות.

לקבלת שבת נכנס הרבי מלך המשיח שליט"א בשעה 5:40 כשהקהל הרב נדחק לצדדים ע"מ ליצור שביל רחב ככל האפשר למלך המשיח.

כמו כל שבוע, לאחר לכה דודי, המשיכו הקהל הרב בניגון "יחי אדונינו" שנמשך זמן רב יותר מן הרגיל, כשהקהל, בעיקר מדוברי הצרפתית שהגיעו לקראת יו"ד שבט, נעמדים על הספסלים ורוקדים את הניגון הנצחי.

לאחר תפילת ערבית וסעודת שבת התקיים "שלום זכר" לבנו של הרב יוסי גבאי (שליח הרבי מלך המשיח שליט"א לתל אביב) השוהה כעת בארץ הקודש והשלום זכר נערך ע"י אחיו.

שבת קודש, י"ג שבט

תפילת שחרית התקיימה באריכות רבה בשילוב ניגונים רבים לכבוד שבת שירה.

לאחר תפילת שחרית התקיימה ההתוועדות של הרבי מלך המשיח שליט"א בשעה אחד וחצי. במהלך ההתוועדות בלטו במיוחד אנשי הקהילה הצרפתית בהשתתפותם בכלל ובפרט בניגונים, אותם ניגנו בחיות מיוחדת.

בסוף ההתוועדות חילק הרבי מלך המשיח שליט"א בקבוקי משקה (כ-20 בקבוקים) על מנת להמשיך את ההתוועדות לכל מקום ומקום ע"י הוספה בשיעורי תורה והתוועדויות ברחבי העולם בימים הקרובים ובשבתות המברכים הקרובות.

כמדי שבוע, לאחר תפילת ערבית והבדלה, הוקרן וידיאו ממראות קודש משנים קודמות שלאחריו חולקו שאריות מהמזונות והיין מהתוועדות שהתקיימה היום.

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת בא

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת תזריע

תגובות

  • מתקרב לחבד , כ"ג שבט התשפ"ד, 01:34

    שלופ, אני יהודי שמתקרב לחבד ולרבי שליטא לאחרונה, מצאתי את הכתבה הזאת מאוד מעניינת, מרומם את הנפש לשמוע על הנעשה ב770. משום מה לא העליתם אף תוכן מהשיחות של הרבי בי שבט ובשבת, אשמח אם תעלו בכתבות הבאות לפחות תקציר ונקודות כלליות.
    תודה רבה! המשיכו במאלכת הקודש!

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...