• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

נמצאים בימות המשיח - מה זה אומר? | השיעור השבועי בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770

כמידי שבוע, ביום חמישי האחרון התאספו עשרות בחורים ואברכים במרכז חב"ד העולמי - איסטערן פארקווי 770 - בית משיח - לשיעור עיוני בעניני גאולה ומשיח • צלם אתר הגאולה מנחם מענדל בנין מגיש גלריית תמונות
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

השבוע השיעור נערך במתכונת מוגדלת, והשתתפו בו למעלה ממאה איש! את השיעור מסר התמים שולם שי' ניסלביץ', שהסביר בצורה מפורטת וברורה על פי מקורות חכמינו ז"ל ומשנתו של הרבי שליט"א מלך המשיח את דבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח "ימות המשיח בהם אנו נמצאים עכשיו בפשטות". המשתתפים האזינו בשקיקה ונהנו מכיבוד עשיר ומגוון.

אז מה למדו בשיעור? בשתי מילים:

בתאריך י"ט כסליו בשנת תשנ"ב, בשיחה שנאמרה לאורחים, אמר הרבי שליט"א מלך המשיח שאנו נמצאים כעת בימות המשיח. דברים אלו אף עברו את הגהתו של הרבי שליט"א והוא אישר לפרסמם, וזה לשון קדשו:

"ימינו אלה - ימות המשיח - שבהם נמצאים עכשיו, וצריכים רק "לפתוח את העיניים", ואז רואים שנמצאת כבר הגאולה האמיתית והשלימה בפשטות".

משמעות הדברים היא שהזמן הנכסף לו חיכו בכל הדורות כבר הגיע - המצב של ימות המשיח. ההסבר בדבר יובן כאשר נבין את משמעותם של ימות המשיח.

בפרק ל"ז בספר התניא כותב אדמו"ר הזקן: "תַּכְלִית הַשְּׁלֵימוּת הַזֶּה שֶׁל יְמוֹת הַמָּשִׁיחַ וּתְחִיַּית הַמֵּתִים, שֶׁהוּא גִּילּוּי אוֹר־אֵין־סוֹף בָּרוּךְ־הוּא בָּעוֹלָם הַזֶּה הַגַּשְׁמִי - תָּלוּי בְּמַעֲשֵׂינוּ וַעֲבוֹדָתֵנוּ כָּל זְמַן מֶשֶׁךְ הַגָּלוּת. כִּי הַגּוֹרֵם שְׂכַר הַמִּצְוָה – הִיא הַמִּצְוָה בְּעַצְמָהּ" - זאת אומרת שאין אנו עובדים ומקבלים שכר שהוא דבר נוסף על עבודתנו, אלא המצווה עצמה היא השכר. הרבי שליט"א מלך המשיח מביא לכך משל מזריעה, שהצמיחה היוצאת היא לא נפרדת מהזריעה, אלא תוצאה ישירה לה.

אם כן, כאשר מגיע מצב בו עמינו ישראל מסיים את עבודתו בגלות, אין הוא צריך לחכות לקבל שכר על עבודתו, אלא כתוצאה ישירה מכך נפעלת תוצאת עבודתו - שהיא ימות המשיח.

ואכן, בדורנו זה זכינו וסיימנו את העבודה בגלות! כפי שמודיע לנו זאת הרבי שליט"א מלך המשיח בעשרות מקומות, מכך מובן שהתוצאה מהעבודה כבר נמצאת.

יתירה מכך, תפקידו של משיח הוא להביא לשלימות קיום התורה ומצוות, ואף את תפקיד זה מלך המשיח כבר פעל בעולם במידה מסוימת.

כיום - כפי שרואים זאת במוחש וכפי שמדגיש זאת הרבי שליט"א המשיח - ניתן לראות איך העולם עצמו לא רק שאינו מנגד לקיום התורה ומצוות, אלא אדרבה - מסייע בכך!

בכך ניתן לראות שתפקידו של משיח מתחיל להתממש, אמנם שלימות בתורה ומצוות עדיין אין, אך בהחלט ניתן לכנות ימים אלו כימים שבהם מלך המשיח פועל פעולת אחרית הימים - ימות המשיח.

עיקר העיקרים שנזכה תיכף ומיד לגילוי המושלם של המלך המשיח - הרבי שליט"א, ולגאולה האמיתית והשלימה לעיני כל העמים.

צלם אתר הגאולה מנחם מענדל בנין מגיש גלריית תמונות.

לכבודו של מלך - הדלת המיתולוגית של 770 נלקחה זמנית לשיפוצים ותיקונים

גלריית ענק: חג פורים בביתו של מרדכי היהודי של דורנו

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...