• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

שיעור אישי מפי משיח צדקנו | השיעור השבועי בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770

כמידי שבוע, ביום חמישי האחרון התאספו עשרות בחורים ואברכים במרכז חב"ד העולמי - איסטערן פארקווי 770 - בית משיח - לשיעור עיוני בעניני גאולה ומשיח, השבוע מסר את השיעור התמים מנחם מענדל אליהו. אתר הגאולה מגיש וידאו גלריית תמונות מהצלם מנחם מענדל בנין, לצד סיכום קליל ומעניין מהשיעור
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

עשרות משתתפים נאספו באור ליום שישי - ט' תמוז - לשיעור מרתק במיוחד מפי התמים מנחם מענדל שי' אליהו.

במהלך השיעור הסביר בצורה מפורטת וברורה על פי מקורות חכמינו ז"ל ומשנתו של הרבי שליט"א מלך המשיח את ההכרעה - כיצד יהיה אופן לימוד התורה לעתיד לבוא; האם נלמד מפיו של משיח צדקנו, או שנחוש בגופנו את גילוי העצמות ללא צורך במורים ומלמדים. המשתתפים האזינו בשקיקה ונהנו מכיבוד עשיר ומגוון. 

אז מה למדו בשיעור? בשתי מילים:

גילוי או עצם – שתי מוגים הנידונים בהרחבה בתורת החסידות. נקודת ההבדל ביניהם האם אנו מתייחסים למהותו של הדבר – עצם הדבר, או לאור ולהתפשטות שלו – גילוי הדבר.

בנוגע ללימוד התורה בגאולה העתידה מוצאים אנו לכאורה סתירה הנובעת מהבדל זה;

מצד אחד נאמר ש"כולם ידעו אותי" – משמעו של דבר הוא שנרגיש את גילוי ה' העצמי, את מהותו של האלוקים, וזו גם הדרך בה נלמד ונבין את התורה שיהא מאוחדת עם ה', וממילא כאשר נתאחד עימו נתאחד עימה.

מצד שני נאמר על העתיד לבוא שמשיח צדקנו ילמד תורה את כל העם – מה שמורה על לימוד באופן של גילוי, אמנם גילוי נעלה ביותר, אך עדיין לא לימוד המתואר האופן הראשון.

על כך מסביר הרבי שליט"א מלך המשיח שזהו ב' דרגות בלימוד שיהיו לעתיד לבוא וישתלבו זו בזו, זה שמשיח צדקנו ילמד תורה את כל העם באופן של גילוי, יביא לכך שיתגלה העצם וממילא ילמדו באופן של התאחדות עם עצמות ה'.

הסיבה לכך היא שהיות ומשיח, שהוא נשיא הדור – המחבר בין ישראל לאלוקים, הוא המגלה ומגלם את מהותו של ה' בעולם, הוא הממוצע המחבר בין ישראל לצמות ה'. ולכן כאשר ילמד תורה את העם יתגלה עצמותו של הבורא יתברך. יהי רצון שנזכה לזאת תיכף ומיד ממש בהתגלותו השלימה של הרבי שליט"א – משיח צדקנו.

צלם אתר הגאולה מנחם מענדל בנין מגיש גלריית תמונות מהשיעור:

בקשת הגאולה וריקודי שמחה בקידוש לבנה ב770

גלריית ענק: חג פורים בביתו של מרדכי היהודי של דורנו

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...