• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

מה יקרה עם הגויים בגאולה? השיעור השבועי בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770

מידי שבוע מארגן התמים דוד גבריאל את שיעור גאולה ומשיח המרכזי בבית משיח 770. השבוע הוא גם מגיש לאתר 'הגאולה' סיכום קצר של השיעור, מפי התמים מאיר פריימן • צפו בוידאו וגלריית תמונות מהשיעור
מה יקרה עם הגויים בגאולה? השיעור השבועי בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

כמידי שבוע, ביום חמישי האחרון התאספו עשרות בחורים ואברכים במרכז חב"ד העולמי - איסטרען פארקווי 770 - בית משיח - לשיעור עיוני בעניני גאולה ומשיח.

השבוע מסר את השיעור התמים מאיר שי' פריימן, שעסק בתפקידם של אומות העולם לעתיד לבוא, ולאיזו דרגה רוחנית יגיעו, המשתתפים האזינו בשקיקה ונהנו מכיבוד עשיר ומגוון.

אז מה למדו בשיעור? בשתי מילים:

על עתידם של אומות העולם בגאולה העתידה מסופר רבות במדרשי חז"ל ובנבואות אחרית הימים.

בתורת החסידות מוסבר שלעתיד לבוא הגויים יוכלו להבין ולהרגיש את אלוקים כמו היהודים, כפי שאומר הפסוק "וְנִגְלָ֖ה כְּב֣וֹד יְהֹוָ֑ה וְרָא֤וּ כׇל־בָּשָׂר֙ יַחְדָּ֔ו כִּ֛י פִּ֥י יְהֹוָ֖ה דִּבֵּֽר" [ישעיה, פרק מ פסוק ה], ממנו משמע ש"כל בשר" – דהיינו ללא הבדל בין יהודי לשאינו, יוכל לראות את גילוי ה'.

עובדה זו נראית מעט תמוהה במבט ראשוני, שהרי תכליתו של העולם הבא הוא על מנת שעמינו – ישראל, יוכל ללמוד תורה ולקיים את הרצון האלוקי ללא כל הפרעות. מציאותם ותכליתם של הגויים ואומות העולם היא על מנת לשרת את בני ישראל, כפי שאכן מפרטים הנביאים את שלל הדברים אותם יבצעו האומות לעתיד לבוא על מנת להסיר מעל בני ישראל את הדברים המונעים מהם להגות בתורת ה'.

מדוע אם כן נחוץ שאף הגויים – שכל מציאותם היא נספחת וטפילה לבני ישראל – יוכלו אף הם לחזות בגילוי האלוקי הנעלה?

את ההסבר כך מסביר הרבי מלך המשיח שליט"א שהגילוי האלוקי שיקבלו יהיה כתוצאה מהגילוי שיהיה לבני ישראל. היות והצורה המושלמת ביותר של גילוי ה' היא כאשר הוא מתגלה בכל הקצוות ובכל הרבדים שבעולם, על כן לא יהיה חילוק וגם אומות העולם יוכלו להנות מזיו האור האלוקי.

יתירה מזו, דוקא משום שהגילוי האלוקי צריך לחדור בכל פינה, יש עניין מיוחד שגם לאומות העולם יתגלה ה', שכן דוקא כך זה מורה שגילוי ה' חדר בכל קצוות העולם.

את ההכנה לגילוי זה פועלים כבר כעת בעבודה בגלות, ושתי דרכים בדבר: הדרך הראשונה היא להתמקד בעבודה האישית שלנו כיהודים, וממילא יושפעו מכך הגויים. הדרך השניה היא להשפיע אף עליהם, ולחזקם במצוות שניתנו להם – שבע מצוות בני נח, כך יקבלו את מלכותו של ה' ומלכותו של המלך המשיח כבר כעת, ברגעי הגלות האחרונים.

צלם אתר הגאולה מנחם מענדל בנין מגיש גלריית תמונות.

למה המשיח לא צריך לעשות ניסים? השיעור השבועי בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770

גלריית ענק: חג פורים בביתו של מרדכי היהודי של דורנו

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...